Eschmarke (gehele project)
Het app.complex waar ik al meerdere maanden geleden een ontwerp van heb gezien, en welke op het Eekmaat ontwikkeld moet gaan worden, is ook weer een stukje dichterbij gekomen.
Altans er waren al vergevordere plannen, alleen zijn deze niet goed bevonden door omwonenden, en vandaar zijn ze ofwel aangepast of vernieuwd.
Hopen of het nieuwe plan net zo interessant is, als het oude dat was
.
Gebouw gaat zo'n 100 meter lang worden als ik het goed heb, dus dat levert een prachtig aanzicht op vanaf de Gronausestraat.
En geeft tevens de achterliggende woonwijk een ontlasting van de verkeersdrukte op de Gronausestraat !! (2vliegen in 1 klap)
Altans er waren al vergevordere plannen, alleen zijn deze niet goed bevonden door omwonenden, en vandaar zijn ze ofwel aangepast of vernieuwd.
Hopen of het nieuwe plan net zo interessant is, als het oude dat was

Gebouw gaat zo'n 100 meter lang worden als ik het goed heb, dus dat levert een prachtig aanzicht op vanaf de Gronausestraat.
En geeft tevens de achterliggende woonwijk een ontlasting van de verkeersdrukte op de Gronausestraat !! (2vliegen in 1 klap)
De discussie met de omwonenden ging alleen maar over de uitgang van de parkeerkelder aan de achterkant van lhet gebouw. Als er meer aanpassingen en/of vernieuwingen zijn dan ben ik wel benieuwd wat jij eventueel nog meer weet.INVISIBLE schreef: Altans er waren al vergevordere plannen, alleen zijn deze niet goed bevonden door omwonenden, en vandaar zijn ze ofwel aangepast of vernieuwd.
Op dit moment hebben de achterliggende huizen/bewoners alleen maar zicht op de drukte van de Gronausestraat, maar geen overlast van verkeersdrukte op de Gronausestraat. Wel van verkeersdrukte, parkeeroverlast en mogelijk toekomstig bouwverkeer in hun eigen achterliggende straat. De planning is op dit moment dat het bouwverkeer voor dit gebouw gedeeltelijk via de achterliggende woonwijk het bouwterrein moet gaan bereiken.En geeft tevens de achterliggende woonwijk een ontlasting van de verkeersdrukte op de Gronausestraat !! (2vliegen in 1 klap)

Het is het eindpunt van de trein, bijna geen mens hoeft er te zijn, bijna geen hond gaat zover mee: Enschede
De discussie met de omwonenden ging alleen maar over de uitgang van de parkeerkelder aan de achterkant van lhet gebouw. Als er meer aanpassingen en/of vernieuwingen zijn dan ben ik wel benieuwd wat jij eventueel nog meer weet.INVISIBLE schreef: Altans er waren al vergevordere plannen, alleen zijn deze niet goed bevonden door omwonenden, en vandaar zijn ze ofwel aangepast of vernieuwd.
Op dit moment hebben de achterliggende huizen/bewoners alleen maar zicht op de drukte van de Gronausestraat, maar geen overlast van verkeersdrukte op de Gronausestraat. Wel van verkeersdrukte, parkeeroverlast en mogelijk toekomstig bouwverkeer in hun eigen achterliggende straat. De planning is op dit moment dat het bouwverkeer voor dit gebouw gedeeltelijk via de achterliggende woonwijk het bouwterrein moet gaan bereiken.En geeft tevens de achterliggende woonwijk een ontlasting van de verkeersdrukte op de Gronausestraat !! (2vliegen in 1 klap)

Het is het eindpunt van de trein, bijna geen mens hoeft er te zijn, bijna geen hond gaat zover mee: Enschede
Ik bedoelde geluidsoverlast, voor als dat niet duidelijk was
.
En verder, om over bouwverkeer je zo druk te maken voor de toekomst gaat me een beetje te ver.
Aangezien dit hooguit een jaar gaat duren, en daarvan zou het laatste deel redelijk rustig verlopen.
Waar mensen in nieuwbouwwijken zich al niet druk om maken
, je bent zelf notabene ook verantwoordelijk geweest dat het groene gebied tussen Enschede en Glanerbrug bebouwd werd met het aankopen van een huis aldaar.
Die kikkers en konijnen hebben destijds toch ook geen bezwaar geleverd op de overlast die het bouwverkeer met zich meenam, of wel ?
Denk daar maar eerst over na, voordat een toch wel redelijk mooi project, door dit soort wellus-niettus zaken zoveel tijdsvertraging oploopt.

En verder, om over bouwverkeer je zo druk te maken voor de toekomst gaat me een beetje te ver.
Aangezien dit hooguit een jaar gaat duren, en daarvan zou het laatste deel redelijk rustig verlopen.
Waar mensen in nieuwbouwwijken zich al niet druk om maken

Die kikkers en konijnen hebben destijds toch ook geen bezwaar geleverd op de overlast die het bouwverkeer met zich meenam, of wel ?
Denk daar maar eerst over na, voordat een toch wel redelijk mooi project, door dit soort wellus-niettus zaken zoveel tijdsvertraging oploopt.
Ik heb een ander opmerkelijk bericht gehoord via mijn eigen vrouw,
De hoofd caissière van de C1000 aan de Schipholstraat,
wist te melden dat de C1000 vestiging daar gewoon gehandhaafd blijft.
Ik had begrepen dat de C1000 in het nieuwe pand aan de Eschmarkelaan
gehuisvest zou worden,
en de locatie Schipholstraat mede vanwege de verkeersoverlast aldaar gesloten zou worden.
Of krijgen we straks 2 C1000 vestigingen ?
Dan heb ik liever een Aldi of Lydel, dan hebben we tenminste een prijsvechter in de buurt.
Nu hebben we alleen dure jongens, die ons de beurs leegzuigen
De hoofd caissière van de C1000 aan de Schipholstraat,
wist te melden dat de C1000 vestiging daar gewoon gehandhaafd blijft.
Ik had begrepen dat de C1000 in het nieuwe pand aan de Eschmarkelaan
gehuisvest zou worden,
en de locatie Schipholstraat mede vanwege de verkeersoverlast aldaar gesloten zou worden.
Of krijgen we straks 2 C1000 vestigingen ?
Dan heb ik liever een Aldi of Lydel, dan hebben we tenminste een prijsvechter in de buurt.
Nu hebben we alleen dure jongens, die ons de beurs leegzuigen

De Lidl heeft al andere lokatie's in Enschede op het oog.
En waarom zou je moeten treuren om een c-1000 ?
De nieuwe C-1000 op de Wesselerbrink al gezien?, dit is echt een prachtwinkel met een fantastisch goed overzicht !!
En voor die andere winkels, Ja Hans dan moet je je "woonwijk" maar eens verlaten
.
Zo zie je ook nog eens wat van de stad
En waarom zou je moeten treuren om een c-1000 ?
De nieuwe C-1000 op de Wesselerbrink al gezien?, dit is echt een prachtwinkel met een fantastisch goed overzicht !!
En voor die andere winkels, Ja Hans dan moet je je "woonwijk" maar eens verlaten

Zo zie je ook nog eens wat van de stad

1 - C1000 oke, ....maar 2 binnen een straal van 1500 meter
Een beetje ondernemer zit daar toch ook niet op te wachten.
Maar ik snap de achterliggende gedachte wel,
want nu kunnen de wat verheven elitaire Eschmarke bewoners naar hun eigen C1000,
en hoeven
ze zich niet meer onder het klootjesvolk van de Glanerbronx te begeven

Een beetje ondernemer zit daar toch ook niet op te wachten.
Maar ik snap de achterliggende gedachte wel,
want nu kunnen de wat verheven elitaire Eschmarke bewoners naar hun eigen C1000,
en hoeven
ze zich niet meer onder het klootjesvolk van de Glanerbronx te begeven

Als het klootjesvolk van Glanerbronx shopt bij een C1000 gaat een beetje inwoner van de Eschmarke natuurlijk gewoon naar AH voor z'n boodschappen.Maar ik snap de achterliggende gedachte wel,
want nu kunnen de wat verheven elitaire Eschmarke bewoners naar hun eigen C1000, n hoeven ze zich niet meer onder het klootjesvolk van de Glanerbronx te begeven

1. noblesse oblige.
Als je veel talent hebt wordt er van je verwacht dat je daar ook wat mee doet.
http://www.spreekwoorden.nl/N/noblesse
Dat zou dus nu moeten worden, als je veel geld hebt,
kun je het bij AH snel weer kwijt raken
Als je veel talent hebt wordt er van je verwacht dat je daar ook wat mee doet.
http://www.spreekwoorden.nl/N/noblesse
Dat zou dus nu moeten worden, als je veel geld hebt,
kun je het bij AH snel weer kwijt raken

De palen voor het Buurthuis in de wijk Dolphia zijn de grond inmiddels in,
maar een naam heeft de gemeente nog niet durven vrijgeven,
uit angst de woede van de Dolphianen op de hals te halen.
De eerste naam Buurtuis "Eschmarkeveld" riep grote verontwaardiging op in de wijk Dolphia.
Voor de bewoners van deze wijk is slechts één naam denkbaar.
Buurthuis Dolphia, maar dat zal de gemeente zeker niet willen vanwege het wijk imago.
Ik ben zeer benieuwd hoe ze het gaan noemen

maar een naam heeft de gemeente nog niet durven vrijgeven,
uit angst de woede van de Dolphianen op de hals te halen.
De eerste naam Buurtuis "Eschmarkeveld" riep grote verontwaardiging op in de wijk Dolphia.
Voor de bewoners van deze wijk is slechts één naam denkbaar.
Buurthuis Dolphia, maar dat zal de gemeente zeker niet willen vanwege het wijk imago.
Ik ben zeer benieuwd hoe ze het gaan noemen