Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

Eschmarke (gehele project)

Informatie en vorderingen.
Plaats reactie
Winus
Member
Member
Contacteer:

Bericht door Winus »

Haha mooi hoor Hans en Geert.
de kloomp'maj anhoalen
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

Het app.complex waar ik al meerdere maanden geleden een ontwerp van heb gezien, en welke op het Eekmaat ontwikkeld moet gaan worden, is ook weer een stukje dichterbij gekomen.
Altans er waren al vergevordere plannen, alleen zijn deze niet goed bevonden door omwonenden, en vandaar zijn ze ofwel aangepast of vernieuwd.
Hopen of het nieuwe plan net zo interessant is, als het oude dat was :).
Gebouw gaat zo'n 100 meter lang worden als ik het goed heb, dus dat levert een prachtig aanzicht op vanaf de Gronausestraat.
En geeft tevens de achterliggende woonwijk een ontlasting van de verkeersdrukte op de Gronausestraat !! (2vliegen in 1 klap)
Kubus
Member
Member

Bericht door Kubus »

INVISIBLE schreef: Altans er waren al vergevordere plannen, alleen zijn deze niet goed bevonden door omwonenden, en vandaar zijn ze ofwel aangepast of vernieuwd.
De discussie met de omwonenden ging alleen maar over de uitgang van de parkeerkelder aan de achterkant van lhet gebouw. Als er meer aanpassingen en/of vernieuwingen zijn dan ben ik wel benieuwd wat jij eventueel nog meer weet.
En geeft tevens de achterliggende woonwijk een ontlasting van de verkeersdrukte op de Gronausestraat !! (2vliegen in 1 klap)
Op dit moment hebben de achterliggende huizen/bewoners alleen maar zicht op de drukte van de Gronausestraat, maar geen overlast van verkeersdrukte op de Gronausestraat. Wel van verkeersdrukte, parkeeroverlast en mogelijk toekomstig bouwverkeer in hun eigen achterliggende straat. De planning is op dit moment dat het bouwverkeer voor dit gebouw gedeeltelijk via de achterliggende woonwijk het bouwterrein moet gaan bereiken. :(
Het is het eindpunt van de trein, bijna geen mens hoeft er te zijn, bijna geen hond gaat zover mee: Enschede
Kubus
Member
Member

Bericht door Kubus »

INVISIBLE schreef: Altans er waren al vergevordere plannen, alleen zijn deze niet goed bevonden door omwonenden, en vandaar zijn ze ofwel aangepast of vernieuwd.
De discussie met de omwonenden ging alleen maar over de uitgang van de parkeerkelder aan de achterkant van lhet gebouw. Als er meer aanpassingen en/of vernieuwingen zijn dan ben ik wel benieuwd wat jij eventueel nog meer weet.
Op dit moment hebben de achterliggende huizen/bewoners alleen maar zicht op de drukte van de Gronausestraat, maar geen overlast van verkeersdrukte op de Gronausestraat. Wel van verkeersdrukte, parkeeroverlast en mogelijk toekomstig bouwverkeer in hun eigen achterliggende straat. De planning is op dit moment dat het bouwverkeer voor dit gebouw gedeeltelijk via de achterliggende woonwijk het bouwterrein moet gaan bereiken. :(
Het is het eindpunt van de trein, bijna geen mens hoeft er te zijn, bijna geen hond gaat zover mee: Enschede
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

Ik bedoelde geluidsoverlast, voor als dat niet duidelijk was :P.
En verder, om over bouwverkeer je zo druk te maken voor de toekomst gaat me een beetje te ver.
Aangezien dit hooguit een jaar gaat duren, en daarvan zou het laatste deel redelijk rustig verlopen.
Waar mensen in nieuwbouwwijken zich al niet druk om maken ;), je bent zelf notabene ook verantwoordelijk geweest dat het groene gebied tussen Enschede en Glanerbrug bebouwd werd met het aankopen van een huis aldaar.

Die kikkers en konijnen hebben destijds toch ook geen bezwaar geleverd op de overlast die het bouwverkeer met zich meenam, of wel ?
Denk daar maar eerst over na, voordat een toch wel redelijk mooi project, door dit soort wellus-niettus zaken zoveel tijdsvertraging oploopt.
Hans van Dijk

Bericht door Hans van Dijk »

Ik heb een ander opmerkelijk bericht gehoord via mijn eigen vrouw,
De hoofd caissière van de C1000 aan de Schipholstraat,
wist te melden dat de C1000 vestiging daar gewoon gehandhaafd blijft.

Ik had begrepen dat de C1000 in het nieuwe pand aan de Eschmarkelaan
gehuisvest zou worden,
en de locatie Schipholstraat mede vanwege de verkeersoverlast aldaar gesloten zou worden.

Of krijgen we straks 2 C1000 vestigingen ?
Dan heb ik liever een Aldi of Lydel, dan hebben we tenminste een prijsvechter in de buurt.
Nu hebben we alleen dure jongens, die ons de beurs leegzuigen :head:
Kubus
Member
Member

Bericht door Kubus »

Ja dus! :lol: En wel van verschillende eigenaren, dus misschien wel prijsconcurrentie. :(
Hans van Dijk

Kubus schreef:
Ja dus! :lol: En wel van verschillende eigenaren, dus misschien wel prijsconcurrentie. :(
Shit :x . daar ben ik helemaal niet blij mee, boycotten die handel
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

De Lidl heeft al andere lokatie's in Enschede op het oog.
En waarom zou je moeten treuren om een c-1000 ?
De nieuwe C-1000 op de Wesselerbrink al gezien?, dit is echt een prachtwinkel met een fantastisch goed overzicht !!

En voor die andere winkels, Ja Hans dan moet je je "woonwijk" maar eens verlaten :P .
Zo zie je ook nog eens wat van de stad :lol:
Hans van Dijk

1 - C1000 oke, ....maar 2 binnen een straal van 1500 meter :(
Een beetje ondernemer zit daar toch ook niet op te wachten.

Maar ik snap de achterliggende gedachte wel,
want nu kunnen de wat verheven elitaire Eschmarke bewoners naar hun eigen C1000,
en hoeven
ze zich niet meer onder het klootjesvolk van de Glanerbronx te begeven :P
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

Tussen de C-1000 van de Wesselerbrink en het Boswinkel zit ook een pakweg 1500 meter !!

Vaak gaat het ook niet zozeer erom wat er ergens nog niet is, of wel, maar meer waarmee de investeerder (hier ING en Corio) mee in zee gaat of afspraken mee heeft.
Kubus
Member
Member

Bericht door Kubus »

Maar ik snap de achterliggende gedachte wel,
want nu kunnen de wat verheven elitaire Eschmarke bewoners naar hun eigen C1000, n hoeven ze zich niet meer onder het klootjesvolk van de Glanerbronx te begeven
Als het klootjesvolk van Glanerbronx shopt bij een C1000 gaat een beetje inwoner van de Eschmarke natuurlijk gewoon naar AH voor z'n boodschappen. :D Noblesse oblige!
Hans van Dijk

1. noblesse oblige.
Als je veel talent hebt wordt er van je verwacht dat je daar ook wat mee doet.
http://www.spreekwoorden.nl/N/noblesse

Dat zou dus nu moeten worden, als je veel geld hebt,
kun je het bij AH snel weer kwijt raken :D
Hans van Dijk

De palen voor het Buurthuis in de wijk Dolphia zijn de grond inmiddels in,
maar een naam heeft de gemeente nog niet durven vrijgeven,
uit angst de woede van de Dolphianen op de hals te halen.
De eerste naam Buurtuis "Eschmarkeveld" riep grote verontwaardiging op in de wijk Dolphia.
Voor de bewoners van deze wijk is slechts één naam denkbaar.
Buurthuis Dolphia, maar dat zal de gemeente zeker niet willen vanwege het wijk imago.
Ik ben zeer benieuwd hoe ze het gaan noemen 8)

Afbeelding
Insider

Bericht door Insider »

Hans van Dijk schreef:Bla bla bla...Ik ben zeer benieuwd hoe ze het gaan noemen....
"Het buurthuis"
Hans van Dijk

Insider schreef:
Hans van Dijk schreef:Bla bla bla...Ik ben zeer benieuwd hoe ze het gaan noemen....
"Het buurthuis"
:D jij hebt ambtenaren bloed, das duidelijk
dardow

Bericht door dardow »

Ik weet niet of dit al bekend was maar...

Afbeelding

Dit complex komt aan de kerkstraat in Glanerbrug dicht bij het station meende ik. Leuk ding toch :)
Helmerhoeker

Bericht door Helmerhoeker »

Die komt er niet.
Hij staat er namenlijk al :D
Hans van Dijk

Ja dat project nadert zijn voltooiing inmiddels, wel een luguber idee om boven op een voormalig kerkhof te wonen. :o
De bewoners moeten straks via de oude toegangspoort van dit kerkhof hun terrein op
dardow

Bericht door dardow »

haha ik heb dus weer oud nieuws:P ik had vlug hier gekeken maar kon er niks over vinden vandaar;) maarja is toch een leuk project vind ik dus een beetje aandacht kan geen kwaad;)
Plaats reactie