Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

Eschmarke (gehele project)

Informatie en vorderingen.
Plaats reactie
Kubus
Member
Member

Bericht door Kubus »

INVISIBLE schreef:Dok Architecten -------> woningbouw ----------> Condor Hoogvliet.
Dan kom je ongeveer op het gebouw wat hier in ontwikkeling is aan de Oostweg.
Als je bedoelt dat de westelijke en de oostelijke zijde van het complex Oostweg/Gronausestraat rond gebouwd worden dan heb je daar helemaal gelijk aan. :)
Het is het eindpunt van de trein, bijna geen mens hoeft er te zijn, bijna geen hond gaat zover mee: Enschede
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

Ja, en de rest word recht, ik heb de tekeningen al ingezien :).
Verder is het een bijzonder complex dat door een goed Architectenbureau ontworpen is.
Vandaar dat ik even een linkje leg naar dit gebouw wat er iets op lijkt (Condor), omdat iedereen maar blijft roepen .............laat eens wat zien dan ? :P .
Kubus
Member
Member

Bericht door Kubus »

De geplande opleverdatum voor de Palissade/WC Eschmarke is op dit moment 1 december 2007.
Het is het eindpunt van de trein, bijna geen mens hoeft er te zijn, bijna geen hond gaat zover mee: Enschede
Hans van Dijk

Bericht door Hans van Dijk »

Afbeelding
Op het Dolphia word een kinderdagverblijf / buurthuis gebouwd.
De naam is nog niet publiekelijk gemaakt.

(wie rost die sticker er ff af, vraagt Geert :D )
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

Huh dat ziet er helemaal niet zo verkeerd uit :).
Kende dit project niet ..................leuk !!
Kubus
Member
Member

Bericht door Kubus »

De naam is nog niet publiekelijk gemaakt.

(wie rost die sticker er ff af, vraagt Geert )
ENSCHEDE - "Welkom in de hel van Dolphia". Met dit gezang verwelkomen de jongste bewoners van de wijk tussen Enschede en Glanerbrug een zestig man sterke internationale delegatie die Dolphia deze donderdagmiddag bezoekt. Het gezelschap, dat zich onder meer buigt over Europese subsidies voor het opknappen van wijken, is getuige van de officiële start van de nieuwbouw van het buurthuis. Kinderen van Dolphia worden vergezeld door ouders en andere Dolphianen. 'Wat jullie nog niet weten!! Wij willen Dolphia heten' meldt een spandoek. Het protest geldt de naam Eschmarkerveld op het bouwbord. Voor Dolphia onverteerbaar. De bewoners vinden dat ze worden overvleugeld door de komende nieuwbouw van 800 huizen in Eschmarkerveld, rondom hun wijk. De protesterende wijkbewoners moeten in de brandende zon wel veel geduld opbrengen. De onthulling van het bouwbord laat eenuur op zich wachten. De blijvers boeken echter al wel hun eerste succes. Stadsdeelwethouder Van der Zee zegt toe dat de naam Eschmarkerveld binnen een paar dagen van het bouwbord verdwijnt. Een nieuwe naam komt er niet op te staan, al vindt Dolphia slechts één naam passend.....
bron TCT 080607
Hans van Dijk

Alhoewel de bouw nu stil ligt zijn de vorderingen al wel duidelijk te zien,
De etalage ruiten van de winkelpanden zijn reeds geplaatst.

Afbeelding

Afbeelding

Aan de overzijde van de Gronausestraat staat apparatuur,
waarvan Geert zich afvroeg waarvoor deze bestemd is.
Hij zelf dacht dat het een grondboor was, wie geeft er even tekst en uitleg

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Rik

Bericht door Rik »

Hulde!, in tegenstelling tot het sprookjeskasteel gaat dat een zeer mooi pand worden! Gebouw er tegenover vind ik trouwens ook prima te pruimen.
Hans van Dijk

Rik schreef:Hulde!, in tegenstelling tot het sprookjeskasteel gaat dat een zeer mooi pand worden! Gebouw er tegenover vind ik trouwens ook prima te pruimen.
Welk sprookjeskasteel bedoel je Rik :?

en voor de overige bouwvakkers en luitjes met aanverwante beroepen hier,
wat is dat nu voor apparatuur hierboven :?
Rik

Bericht door Rik »

Afbeelding

Deze :D
Q.
Member
Member

Bericht door Q. »

Glaneftelingerbrug?
Je kan Q uit Twente halen, maar je kan Twente nooit uit Q halen.
Hans van Dijk

leuk toch die diversiteit aan bouwstijlen :) voor ieder wat wils.
Ik kan juist veel verschillende bouwstijlen waarderen, het dak van het "sprookjeskasteel" bijvoorbeeld is een waar stukje vakmanschap.
Dat zie je niet elke dag...een gebouw kun je op vele manieren waarderen,
niet enkel op persoonlijke smaak, maar bijvoorbeeld ook op originaliteit, of toegepaste technieken. ;)
Errik
Member
Member
Contacteer:

Bericht door Errik »

Ik vind het dak ook best mooi. Toch jammer van die kneuterige onderverdieping.
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase power
Hans van Dijk

Het sprookjeskasteel ziet er inmiddels aardig bewoond uit,
wat gelijk weer een andere indruk van dit gebouw geeft.
zal binnenkort eens een paar foto's regelen, in het Glanerbrug Topic.
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

Het bovenstaande complex aan de Eekmaatlaan is echt een plaatje :okay:, vooral vanaf een hoger punt ziet het er prachtig uit !!
Ook het tegenover gelegen appartementencomplex, is zowel van binnen als buiten een waar genoegen om naar te kijken 8).
De binnenkant is erg mooi aangekleed, ook de hogere verdiepingshoogten die er in dit gebouw aanwezig zijn mogen er zijn.
Vanaf de hogere etage's heb je een fantastisch uitzicht op de omgeving !!

Verder kan ik het gebouw op de hoek van de Gronausestraat/Kerkstraat, net zoals Hans ook erg waarderen. Het geeft een bepaalde uitstraling aan de Gronausestraat, welke positief uitpakt.
Hans van Dijk

Tegenoverde nieuwbouw aan de Eshmarkelaan word inmiddels ook in de grond gewoed,
Hieronder de foto's van Geert, en kan iemand ons eindelijk uitleggen
wat ze daar aan het uitspoken zijn :?

Het lijkt mij een soort van grondboring te zijn, maar wat is het doel.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

Een erg mooi complex :okay:, ben benieuwd naar de gevelplaten.

Dat gat lijkt me of voor een te verleggen "Ondergrondse" Beek, of voor een mogelijke fietstunnel onder de Gronausestraat door richting de Eschmarkelaan en vanaf het toekomstige Eschmarkerveld (1000 woningen)!!
Kubus
Member
Member

Bericht door Kubus »

een mogelijke fietstunnel
Een fietstunnel al aanleggen voordat er fietsers zijn aangereden op de desbetreffende plek ? Dat zou getuigen van meedenken en vooruitdenken van de Gemeente. :o Dat soort dingen wordt toch pas aangelegd nadat er een paar gewonden (of erger) zijn gevallen.
Hans van Dijk

Dat zou getuigen van meedenken en vooruitdenken van de Gemeente. .
:D proeven wij hier een cynisch ondertoontje
Dat soort dingen wordt toch pas aangelegd nadat er een paar gewonden (of erger) zijn gevallen
Als doden vallen...voelen zij daar niets meer van :P
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

@ Kubus

Je lijkt me nogal een sceptisch iemand, vooral ook om je gedachte achter bepaalde handelingen en bouwbesluiten op het Eekmaat, en zoals hierboven geciteerd word (geen aanval, maar meer iets dat me opvalt aan je reactie's :P ).
Vergeet niet, dat je zelf ook ergens bent komen te wonen op een eerder onbewoond stukje landschap (Eschmarke), wat destijds door natuurliefhebbers/bewoners van de stad ook geliefd werd.
Nu vandaag de dag is het dus een grootschallige nieuwbouwwijk geworden, die bij vele Enschedeers bekend staat.
Dus nu ben je zelf 1 van die "bezwaarmakers"(tegenstrijdig tegen de gemeente), die het destijds voor andere bezwaarmakers moeilijk maakte (als je me begrijpt).
Het principe van de HTS toren en de Collonade torens, wij willen wel in een hoog gebouw wonen, als we maar niet in de schaduw hoeven te staan van een ander groot gebouw, los van het feit hoeveel personen hun al in de schaduw zetten.

Nu over het onderwerp :
Dat er alleen fietstunnels aangelegd worden, als er iets ergs gebeurd is, is dan ook totale onzin.
Niet dat dit niet voorkomt, maar voor tunnels in Enschede gelden deze regels toch niet zozeer.
Wat te denken van de fietstunnel onder de Kuipersdijk/Zuiderval/A35richting Eikendaal/fietstunnel Euregio bedrijventerrein en ga zo maar even verder ..............
Allen tunnels die vanaf het eerste moment aangelegd zijn, dus zo vreemd is het niet.
Dat er bezwaren zijn tegen bepaalde verkeerssituatie's daar kan ik in meeleven, maar niet in het feit dat de gemeente niet vooruit denkt.
Aangezien je dan zelf niet op de hoogte bent van de zaken in eigen gemeente !! 8)

PS : We weten overigens nog niet eens of het inderdaad om een fietstunnel gaat.
Al lijkt het me niet onlogisch om er daar eentje aan te leggen (toekomstig) i.v.m. de nieuw te bouwen wijk het Eschmarkerveld en de centrumzone van de Eschmarke, de Esmarkelaan :).
Om zo de verbinding tussen beide wijkdelen voor fietsers zo veilig mogelijk te maken.
En al je goed op de foto kijkt zie je ook dat ernaast al een fietspad gelegen is tot aan de Gronausestraat.
Al kan deze put natuurlijk ook voor andere doeleinden bedoeld zijn !!
Plaats reactie