@ Kubus
Je lijkt me nogal een sceptisch iemand, vooral ook om je gedachte achter bepaalde handelingen en bouwbesluiten op het Eekmaat, en zoals hierboven geciteerd word (geen aanval, maar meer iets dat me opvalt aan je reactie's

).
Vergeet niet, dat je zelf ook ergens bent komen te wonen op een eerder onbewoond stukje landschap (Eschmarke), wat destijds door natuurliefhebbers/bewoners van de stad ook geliefd werd.
Nu vandaag de dag is het dus een grootschallige nieuwbouwwijk geworden, die bij vele Enschedeers bekend staat.
Dus nu ben je zelf 1 van die "bezwaarmakers"(tegenstrijdig tegen de gemeente), die het destijds voor andere bezwaarmakers moeilijk maakte (als je me begrijpt).
Het principe van de HTS toren en de Collonade torens, wij willen wel in een hoog gebouw wonen, als we maar niet in de schaduw hoeven te staan van een ander groot gebouw, los van het feit hoeveel personen hun al in de schaduw zetten.
Nu over het onderwerp :
Dat er alleen fietstunnels aangelegd worden, als er iets ergs gebeurd is, is dan ook totale onzin.
Niet dat dit niet voorkomt, maar voor tunnels in Enschede gelden deze regels toch niet zozeer.
Wat te denken van de fietstunnel onder de Kuipersdijk/Zuiderval/A35richting Eikendaal/fietstunnel Euregio bedrijventerrein en ga zo maar even verder ..............
Allen tunnels die vanaf het eerste moment aangelegd zijn, dus zo vreemd is het niet.
Dat er bezwaren zijn tegen bepaalde verkeerssituatie's daar kan ik in meeleven, maar niet in het feit dat de gemeente niet vooruit denkt.
Aangezien je dan zelf niet op de hoogte bent van de zaken in eigen gemeente !!
PS : We weten overigens nog niet eens of het inderdaad om een fietstunnel gaat.
Al lijkt het me niet onlogisch om er daar eentje aan te leggen (toekomstig) i.v.m. de nieuw te bouwen wijk het Eschmarkerveld en de centrumzone van de Eschmarke, de Esmarkelaan

.
Om zo de verbinding tussen beide wijkdelen voor fietsers zo veilig mogelijk te maken.
En al je goed op de foto kijkt zie je ook dat ernaast al een fietspad gelegen is tot aan de Gronausestraat.
Al kan deze put natuurlijk ook voor andere doeleinden bedoeld zijn !!