Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

B&S Park: Grolsch Veste

Informatie en vorderingen.
Plaats reactie
Helmerhoeker

Bericht door Helmerhoeker »

Zonder die lichtmasten is het herkenningspunt weg.
Nu zal ik nooit meer weten hoe ik bij het stadion moet komen :cry: :P
Rik

Bericht door Rik »

Jij navigeert dus als een vrouw?

:lol:
rr1991
Member
Member

Bericht door rr1991 »

Vind ik een U vorm mooier
Martin

Bericht door Martin »

rr1991 schreef:Vind ik een U vorm mooier
Punt! :)
Helmerhoeker

Ze zullen wel hebben berekend hoeveel bezoekers er maximaal te verwachten valt en een hele U-vorm zal (nog) wel niet te vullen zijn
Rik

Bericht door Rik »

Ja daar moet je idd. wel even voor rekenen. Het zijn geen kleine uitgaves. Maar ik ben blij dat Twente in tegenstelling tot clubs als Vitesse het hoofd koel weet te houden.
Rik

Bericht door Rik »

Wat ik me nu trouwens afvraag, loopt die weg (langs het parkeerterein) er onderdoor of is dat een muur?
ESG

Bericht door ESG »

De uitleg bij de plaat is volgens iemand op http://www.fctwente.net (die zegt dat hij de herkomst van de foto kent):
De foto is de laatste en definitieve architectenschets zoals de uitbreiding er uit komt te zien. Twee nieuwe gebouwen. Aan de kanaalkant voor de sponsoren en een nieuw hoofdgebouw voor de club aan de kant van Vak-P. Er worden 25 rijen stoeltjes op de bestaande tribune gebouwd waarbij de bovenste rijen als een soort parabool omhoog lopen. Er wordt eerst gebouwd en pas als het dak erop zit, wordt het oude dak afgebroken. Er komt dus niemand in de regen te zitten. Lichtmasten worden niet meer gebruikt, maar we krijgen een lichtvoorziening met een LUX-sterkte die voldoende is voor het spelen van alle Europese wedstrijden. Soortgelijk als in de Euroborg. Er komt een omloop voor supporters en er worden 23 skyboxen gebouwd, die op 2 na allemaal al gereserveerd zijn!
De echte presentatie ziet er indrukwekkend uit, helemaal als je bedenkt dat de rest van het stadion volgt indien de eerste uitbreiding snel uitverkocht raakt!
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

Over dit gebied heb ik ondertussen ook al heel wat gelezen en gehoord .
Zo is een parkeergarage nog steeds een optie in dat gebied, optie achter het stadion ( verdubbelen parkeerplaats Kanaalzone* ), dus achter de nieuwe Skyboxen .
En bij het Ericcson gebouw zou mogelijk een garage gebouwd kunnen worden .

Ook worden er nog bijzondere bedrijven toegestaan in dit gebied, denk bijvoorbeeld aan een Hotel en congrescentrum .
De kantoorverhuur heeft hier jaren stil gestaan, maar misschien is de aantrekkende markt wel goed voor nieuwe kavel(grond)uitgifte .
Zoals bijvoorbeeld die van de Novation Tower .

Ook de 400-meter baan, en het Arke Stadion zijn projecten in ontwikkeling .
En ook las ik hier enkele berichten over de uitbreiding van het stadion toto 25.000, en waarom niet meteen meer ?
Dit is omdat de gemeente nog geen grotere bouwvergunning toestaat .
En er met een U-vorm al teveel bezoekers ( >25.000) mogelijk is voor dit type stadion .
Een L-vorm geeft het stadion de cappaciteit die enwel wenselijk is voor een eerste uitbreiding, en welke de bouwvergunning toelaat .
Zodat in de toekomst, er gekeken kan worden naar de ontsluiting van het gebied, zoals het verbreden van de Auke Vleerstraat ( 2x2 baans ) .
En de toegankelijkheid van het gebied zelf ( B&S park / Kennispark / Go Planet / UT ) .
Dit alles zijn grote veranderingen in het totaalconcept van het gebied dus vandaar dat er eerst maar gebouwd gaat worden tot 25.000.
Het aantal van 25.000 is ook een reeel aantal om zo eerst te kunnen zien hoe goed de verkoop hiervan gaat .

* Die parkeerplaats is goed te zien op de afbeelding die hier geplaatst is .
Rik

Bericht door Rik »

Met het slopen van Calslaan nieuw (dus niet de hoge, niet de witte maar de lelijke waar ik o.a. in woon) wat eind 2008 gaat gebeuren (aldus de brief die wij van Acasa kregen... er is nu o.a. ook al een stop op nieuwe huurders) en de geplande vervanging door een parkeerplaats (centrum campus wordt autovrij) is dit denk ik goed oplosbaar. Door de weeks in gebruik door de uni, in het weekend voor wedstrijden.
Fir
Member
Member
Contacteer:

Bericht door Fir »

@tony s, ik heb je foto ff gelinkt naar HHF :)
It's Ok love
Tony S.
Member
Member
Contacteer:

Bericht door Tony S. »

Fir schreef:@tony s, ik heb je foto ff gelinkt naar HHF :)
Ok :okay:
Een lang wief is een ladder in huus!
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

Vergeet overigens niet dat deze vorm L-Vorm puur gekozen is omdat zo al aan de maximale 25.000 toeschouwers gekomen kan worden .
De vergunning laat niet meer toe, en daarom is een U-vorm nog niet van toepassing .
De U-vorm is natuurlijk de meest voor de hand liggende toekomstige uitbreiding van het Stadion naar zo'n 30.000-32.000 zitplaatsen .

Om dit soort dingen wat beter in perpectief te zien .
Zou je de uitbreidingen van Heerenveen en PSV eens moeten volgen .
Die van PSV is ondertussen al compleet afgerond, en die van Heerenveen staat al bijna weer in de stijgers voor de U-vorm .
Ook daar hebben ze nu een L-Vorm als het goed is .
Helmerhoeker

Uitbouw stadion komt in zicht

ENSCHEDE - Het Arke Stadion in Enschede wordt definitief uitgebreid met een tweede ring op het huidige vak P en de tribune aan de overzijde. De capaciteit van de thuisbasis van FC Twente gaat daarmee van 13.500 naar maximaal 25.000 toeschouwers.

Vermoedelijk wordt in september van dit jaar met de bouw begonnen, maar in ieder geval dit jaar nog. Dat is gisteravond door voorzitter Joop Munsterman van FC Twente meegedeeld op een sponsoravond in het Dish Hotel. Met ingang van het voetbalseizoen 2008/2009 moet de uitbouw van het stadion voltooid zijn.

Suggesties als zou FC Twente eigenlijk al eerder - in mei - willen beginnen met de verbouw wees Munsterman zonder omhaal naar het rijk der fabelen. "Eerder beginnen kan ook niet, want we spelen dan nog competitie en voor de play off’s."

De leden van de Twentse Ondernemers Sociëteit (TOS) kregen als eerste een presentatie van de uitbreidingsplannen. Met de verbouw gaat ook de hoofdingang en het hoofdkantoor verhuizen. Aan de huidige voorzijde van het stadion komen in de toekomst kantoorruimten.

De uit te breiden overzijde wordt de plek voor de nieuwe hoofdingang en de kantoorruimten van FC Twente. Met de bouw van de tweede ring krijgt het stadion een hoogte van liefst vijftig meter, dat is net zo hoog als De Kuip in Rotterdam. Van de 24 nieuwe skyboxen zijn er inmiddels al 21 verkocht. Met de verkoop van deze boxen is een belangrijk deel van de financiering zeker gesteld. Mocht er in de toekomst nog een uitbreiding komen - met een L-zijde - dan gaat de capaciteit naar 35.000 bezoekers. Dat behoort technisch gezien nog tot de mogelijkheden, maar is voorlopig niet aan de orde. In het verleden heeft Munsterman geopperd om ook het Duitse achterland gaandeweg meer bij FC Twente betrekken.

Munsterman wil komende tijd gebruiken om de wensen te inventariseren van de vaste gebruikers van het stadion zoals De Vriendekring, Vak P en de TOS. "We filosoferen wat over de plekken van iedereen." Over de totale investering in het stadion, nodig voor de uitbouw, wil hij geen uitspraken doen. Maar tegenover deze krant gaf hij wel aan dat FC Twente de investering op eigen kracht aan kan. In een tv-programma zei Munsterman deze week dat straks niet alle plaatsen aan seizoenkaarthouders worden verkocht, maar dat FC Twente ook de mogelijkheid wil houden om plaatsen ‘op de vrije markt’ te verkopen.

Bron: TCT
Tony S.
Member
Member
Contacteer:

Bericht door Tony S. »

Vreemde beargumentatie van Munsterman,volgens hem kan er niet begonnen worden in mei,omdat we dan nog competitie en play-offs spelen.Dat zelfde geldt toch voor september,of slaan we een jaartje competitie over?? :oops:
Een lang wief is een ladder in huus!
Martin

Bericht door Martin »

Beetje raar ja! :(
Rik

Bericht door Rik »

Dat er nu al gesproken wordt over een eventuele 2e L-zijde, super!

Afbeelding
Helmerhoeker

Tony S. schreef:Vreemde beargumentatie van Munsterman,volgens hem kan er niet begonnen worden in mei,omdat we dan nog competitie en play-offs spelen.Dat zelfde geldt toch voor september,of slaan we een jaartje competitie over?? :oops:
Zelfde dacht ik dus toen ik dat artikel las.
Heb zelf ook geen idee wat het verschil is tussen mei en september.
Misschien dat ze de zomerstop nodig om voorbereidingen te treffen zodat ze een 2e ring erop kunnen zetten zonder dat hierbij de wedstrijden die op dat moment gespeeld worden in gevaar komen en misschien zal dat op dit moment niet kunnen.
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

@ Helmerhoeker

Denk dat je daar de spijker op zijn kop slaat .
Maar het zou ook maar zo kunnen dat er nog bepaalde regels na gestreefd moeten worden, en de bouwtermijnen vast gelegd moeten worden door de verschillende bedrijven die er aan mee werken .

Wel leuk om te lezen dat de Hoofdingang van waar ik het al tijden met andere mensen over heb, nu wel degelijk verplaatst gaat worden naar de andere kant van het stadion .
Ook iets wat ik steeds aangehaald heb ( tegen andere geinteresseerden ), is het feit dat we de op 1 na stijlste tribune's hebben van Nederland ( na Ajax ) .
En daarbij vertelde ik, dat ze nog op zouden gaan kijken naar de hoogte die het stadion gaat krijgen na uitbreiding van de 2de Ring .
Nu staat dat dus vast ............het gaat dus 50 meter hoog worden, dat is bijna net zo hoog als de Hermestoren en dus even hoog als de KUIP !!!

Overigens ook erg mooi om te horen bij Voetbal Insite en dit artikel dat al 21 van de 24 Skyboxen verhuurd zijn .
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

Op de site van http://www.tepasbouw.nl staat nu het Arke Stadion als ontwikkelingsproject op de voorpagina .
Te pas bouw is een onderdeel van VolkerWessels, welke op zijn buurt ook weer verantwoordelijk is voor de 400-meter ijsbaan in dat gebied .
Dus Te Pas Bouw, het bedrijf dat ook verantwoordelijk zou zijn voor de realisatie van de Novation Tower, gaat dus de ontwikkelaar/aannemer worden .

Opzich heeft Te Pas Bouw een mooie lijst aan projecten die ze in ontwikkeling hebben, en of ontwikkelen op dit moment .
Hier een aantal van hun grotere bouwprojecten in Enschede :

-HTS toren ( onderdeel Boulevard v.o.f. Domijn/Dura Vermeer/ Trebbe)
-Pallisade Eschmarke ( erg fraai complex )
-Voorzieningencluster Roombeek
-Eekenhof
-Arke Stadion

Wat ook leuk om te weten is dat ik laatst een berekening heb gemaakt van de verhouding van het stadion .
En al weet ik eigenlijk weinig van de echte maten, ik wilde weten hoe groot de uitbreiding er bovenop nu echt gaat worden .
Aangezien er nog weinig materiaal bekend is over dit project .....en er vele nonsens verhalen in de wereld zijn geholpen .
De grote van de verhoging van het Arke-Stadion staat tot +/- 2.5 t.o.v. het huidige stadion .
Dit omdat iedereen nog steeds denkt dat we een 2de ring krijgen die gelijk is aan de huidige ......maar dat kan natuurlijk nooit .
In het huidige stadion gaan 13.500 toeschouwers, na uitbreiding zouden dat er +/- 25.000 moeten worden .
Dat betekend dus een toename van 11.500 toeschouwers ...........zou je dus alleen een korte en lange zijde x 2 verhogen dan kom je op een pak en beet 21.000 .

Dat betekend dus gewoon dat de verhoging veel groter uitkomt dan "de meesten" voor ogen hebben .
Dus het word straks niet alleen een extra ring ten opzichte van de huidige, maar er komt nog een halve "extra ring" bij op .
En dan kloppen de maten ook wel zo ongeveer .

Hooftribune = 3000 plaatsen
Eretribune = 4500 plaatsen
Korte zijde 1 = 3000 plaatsen
korte Zijde II = 3000 plaatsen

Eretribune (2.5 verhoogd) = 4500x2.5 = 11250
Korte Zijde ( 2.5 verhoogd ) = 3000x2.5 = 7500

Dat maakt samen 11250 + 7500 + 3000 ( korte zijde II ) +3000 ( hoofdtribune ) = 24750 toeschouwers .
Wat wel zo'n beetje overeenkomt met de cappaciteit en de vergunning .

Ook de hoogte komt dan beter uit aangezien er over 50 meter gesproken word .
En met een enkele verhoging zou het stadion nu al 25 meter moeten zijn .
Maar dat is het niet, dus +/-20 meter komt eerder .
En met 2.5 x 20 meter = 50 komen we weer exact aan het goede getal .

Dus kort samengevat, de verhoging word vele malen hoger dan de meeste FC Twente fans zouden verwachten .

Deze afbeelding is puur een voorbeeld, en berust dus niet op de werkelijkheid .
Al ben ik er van overtuigd dat het zo ongeveer gaat worden .
Het enigste wat nog anders kan zijn is het middenpad tussen het huidige stadion en de nieuwe Ring, misschien word het wel rechtstreeks doorgetrokken .
Afbeelding
Plaats reactie