Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

BS Park: 400m Kunstijsbaan

Informatie en vorderingen.
Plaats reactie
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

Heel mooi nieuws :):) voor de regio !! :cheer:

Alleen snap ik ook deze houding niet .
Je zit in een gebied met 600.000 inwoners ( Twente ) .
Daarbij meegerekend het Grensgebied ( Duitsland / Euregio ) nog eens een gebied dat tot aan Munster goed is voor 3 Miljoen mensen .

En dan heb je nog het Noorden vanaf Almelo tot aan Hardenberg .
En het Zuiden tot aan Varseveld enz enz .
Dan mag je toch aannemen dat de enige Concurrent ( Deventer ) .
Niet van die aard is dat je deze baan niet als haalbaar kunt rekenen .

Vind het dan ook wederom een zwakke instelling over de haalbaarheid van een dergelijk project in deze regio .
Daarin moet ik eerlijk bekennen zijn Twentenaren soms wel te terughoudend in hun besluiten .
En dat zie je niet alleen terug met dit project .

Het langebaanschaatsen wordt uitgeoefend op een 400 meter baan en kan zowel buiten als binnen zijn. In Nederland is een grote hoeveelheid aan ijsbanen, bijvoorbeeld in Assen, Heerenveen, Groningen, Deventer, Amsterdam, Den Haag, Haarlem, Breda en Eindhoven. De ijsbaan Thialf in Heerenveen staat qua tijden het beste aangeschreven.
Ik kan me zelf ook nog een ijsbaan herinneren in Nijmegen, maar die zou dan wel geen 400 meter zijn ( Travium ) .

Maar met deze lokatie's dan is Enschede toch de perfecte keus voor een 400 meter baan .
Of zie ik het soms verkeerd ?

Heb er even een kaartje van gemaakt met dergelijke aantrekking er omheen :

-Je ziet hierin dat Amsterdam en Haarlem zo'n beetje hetzelfde gebied omslaan .
-Ook zie je dat Het Noorden nogal voorzien is in Schaatsbanen .
Dit is natuurlijk niet zo verwonderlijk met veel talenten in die desbetreffente regio's en het voorbeeld Thialf waar alles op berust is .
-Het zuiden word bijna geheel door Eindhoven en Breda voorzien,( ik dacht nieuwste ijsbaan op dit moment in NL ) Enschede moet ongeveer hetzelfde worden als Breda .
- Het oosten heeft nog totaal geen schaatsbaan ( regio Twente en de Achterhoek ), dus Enschede zou hierin een grote rol kunnen spelen .
-Deventer voorziet vooral midden NL en waarschijnlijk nu nog veel Twentenaren in hun voorziening .
-Den Haag speelt een rol in Zuid - Holland .

Afbeelding

zo zou die van Enschede er vanaf een hoogte uitgaan zien .
Dit is het voorbeeld uit Breda .
Vanaf Google Earth is mooi te zien hoe stadions en Schaatsbanen iets toevoegen vanuit vogelvlucht .

Afbeelding

En zo gaat het er misschien hier uitzien .
Weet eigenlijk niet eens waar de Ijsbaan ontwikkeld gaat worden .
Daarom heb ik deze lokatie maar als voorbeeld genomen .

( Deze foto berust dus NIET OP DE WERKELIJKHEID, wel op ongeveer dezelfde schaalverhouding ) .
Afbeelding
Laatst gewijzigd door INVISIBLE op di sep 19, 2006 5:03 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
rr1991
Member
Member

Bericht door rr1991 »

leuk gedaan Invisible! :okay:
Errik
Member
Member
Contacteer:

Bericht door Errik »

Ik dacht dat 'ie tussen het stadion en het kanaal gebouwd gaat worden.
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase power
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

Ik ben uit gegaan van een lokatie waarvan ik zelf dacht daar ligt die wel goed .
En van het feit dat de IJsbaan gebouwd gaat worden in de tijd dat er nog geen alternatief is voor parkeren .
Dus leek me alleen die lokatie voor mogelijk .
Die andere zou zeer grote parkeerchoas met zich mee brengen als die zou worden volgebouwd met een IJsbaan en het werkverkeer daarvan.

Maar dit zou natuurlijk kunnen veranderen als er andere berichten bekend gaan worden omtrend het stadion .
Ik vond die lokatie dus wel goed voor de IJsbaan .
Het mag van mij daar wel gesitueerd worden :) .
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

Errik schreef:Ik dacht dat 'ie tussen het stadion en het kanaal gebouwd gaat worden.
Je hebt helemaal gelijk .
Hij komt naast het Arke Stadion stond onlangs in de krant .
Waarschijnlijk dus op de grote parkeerplaats erachter .
Ben dan wel heel erg benieuwd waar ze het verkeer laten met voetbalwedstrijden ??
Q.
Member
Member

Bericht door Q. »

Die gaan maar met de boot. 8)
Je kan Q uit Twente halen, maar je kan Twente nooit uit Q halen.
Martin

Bericht door Martin »

Nou de kogel is door de kerk! :banaan:

Overdekte kunstijsbaan in Enschede

ENSCHEDE - Het geduld van voorzitter Hans Vollenbroek van het KNSB-district Twente, ijshockeyers en schaatsers werd maandagavond langdurig op de proef gesteld, maar kort voor elven kwam het verlossende woord: it giet oan! De coalitiepartijen PvdA, CDA en GroenLinks plus oppositiepartij VVD stemden voor het zogenoemde go-besluit voor de realisatie van een 400 meter kunstijsbaan nabij het Arkestadion.

Op de publieke tribune hadden deskundige schaatsliefhebbers er een warm applaus voor over. Volgens Vollenbroek zou het mooi zijn wanneer in Enschede een soortgelijke ijsbaan als in Groningen verrijst. ‘Met helemaal bovenin de zijwanden enkele openingen voor goede ventilatie.’ Voor het overige is er wat de districtsvoorzitter betreft in de voorgenomen opzet sprake van een volledig overdekte ijsaan. De overige oppositiepartijen wilden eigenlijk ook wel een positief besluit nemen, maar zij stemden noodgedwongen tegen omdat in de begroting nog een fors wak gaapt van 935.000 euro. D66, ChristenUnie, Burger Belangen en SP wilden eerst een sluitende begroting en weigerden onder tijdsdruk akkoord te gaan. De mogelijke financiële dekking van het gat vonden ze te onzeker. Zo is het maar de vraag of de provincie andermaal bijlapt. Bovendien vinden ze het voorzichtig voorspelde begrotingsoverschot van de ijsbaan wel erg optimistisch. Sportwethouder E. Wallinga toonde zich veel optimistischer. ‘De hazen lopen nog en de deuren in Zwolle zijn niet dicht. Er zijn hoopvolle ontwikkelingen. Dan gaan we nu toch nog niet zeggen dat Enschede wel bijpast.’ Het gemeentebestuur stoelt zijn optimisme mede op de gekozen constructie van DBO (Design Build & Operate), waarbij er sprake is van een combinatie van bouwen en exploiteren (inclusief groot onderhoud) voor een lange periode.

TCT
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

Mooi nieuws :):)

Hier moet het dus op gaan lijken !
Afbeelding
Laatst gewijzigd door INVISIBLE op di sep 26, 2006 2:22 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Femmefatale

Bericht door Femmefatale »

moeilijk he lezen? er staat: Op de publieke tribune hadden deskundige schaatsliefhebbers er een warm applaus voor over. Volgens Vollenbroek zou het mooi zijn wanneer in Enschede een soortgelijke ijsbaan als in Groningen verrijst.

dat betekent dat het volgens Vollenbroek mooi zou zijn als Enschede eenzelfde soort ijsbaan als Groningen krijgt. Er staat echt nergens dat Groningen ook een nieuwe krijgt.

zucht diep....
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

Je hebt gelijk, het klopt helemaal wat je zegt :) .
Las het later nog een keer maar toen stond er al een opmerking bij van jou ;) !!
Dus het moet gaan lijken op die van Kardinge in Groningen .
Laatst gewijzigd door INVISIBLE op di sep 26, 2006 2:21 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Femmefatale

Noot gehoord van het knopje "wijzig" ;)
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

Dat doe ik al zo vaak ;) .
Maar je was sneller dit keer :) .
Femmefatale

Heb jij 7 minuten nodig om dat stukje te lezen en op het wijzig knopje te drukken :?

Nou ja, het zal wel. Groningen heeft een mooie ijsbaan dus zal Enschede ook een mooie krijgen als ze hem ongeveer gelijk willen maken. Niet zo mooi als ons Silverdome, maar je kan niet alles hebben 8).

Ik vind het echt goed nieuws!
Perceptor

Bericht door Perceptor »

Martin schreef:Volgens Vollenbroek zou het mooi zijn wanneer in Enschede een soortgelijke ijsbaan als in Groningen verrijst. ‘Met helemaal bovenin de zijwanden enkele openingen voor goede ventilatie.’ Voor het overige is er wat de districtsvoorzitter betreft in de voorgenomen opzet sprake van een volledig overdekte ijsbaan.
Wat ik niet snap als ik de tekst in het artikel over de ijsbaan in Groningen op Wikipedia lees. Daaruit lijkt het juist onhandig te zijn dat er openingen zijn waar wind en weer doorheen kan blazen.
De overige oppositiepartijen wilden eigenlijk ook wel een positief besluit nemen, maar zij stemden noodgedwongen tegen omdat in de begroting nog een fors wak gaapt van 935.000 euro. D66, ChristenUnie, Burger Belangen en SP wilden eerst een sluitende begroting en weigerden onder tijdsdruk akkoord te gaan. De mogelijke financiële dekking van het gat vonden ze te onzeker. Zo is het maar de vraag of de provincie andermaal bijlapt. Bovendien vinden ze het voorzichtig voorspelde begrotingsoverschot van de ijsbaan wel erg optimistisch.

Daar ben ik het op zich wel mee eens. Maar toch ben ik blij dat het project verder kan, het duurt nu al veel te lang.
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

Eerst dacht ik ook dat die van Breda nagebouwd zou worden .
Maar ik zie wel .
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

Femmefatale schreef:Heb jij 7 minuten nodig om dat stukje te lezen en op het wijzig knopje te drukken :?

Nou ja, het zal wel. Groningen heeft een mooie ijsbaan dus zal Enschede ook een mooie krijgen als ze hem ongeveer gelijk willen maken. Niet zo mooi als ons Silverdome, maar je kan niet alles hebben 8).

Ik vind het echt goed nieuws!
Ik was met wat anders bezig, vandaar ( dat ik ook alles uitleg :bier: ) .
En toen na teruglezen van mijn bericht zag ik het aan de hand van jou opmerking .

De Silverdome is inderdaad prachtig .
Ben er dan ook al een paar keer binnen geweest .
Het is dan alleen wel een 250 meter langebaan en niet een 400 meter .
Die van Nijmegen ( travium ) is ook een mooie baan :) .
De Oude PWA hallen in Zoetermeer heb ik ook nog wel gekend !!
Femmefatale

Bah de oude PWAhal in Zoetermeer was echt helemaal niks, ongezellige bedompte boel daar. Bovendien stond dat ding op een niet zo logische plaats (al stond dat ding er vast eerder dan het Stadshart). Voordeel van Silverdome vind ik juist dat die helemaal overdekt is (net als de oude PWA-hal). Dat ie 'maar' 250 meter is is jammer, maar er worden nog regelmatig diverse landelijke wedstrijden op gehouden. Het is een mooi gebouw en buiten het feit om dat het een ijsbaan is kun je hem mooi voor andere doeleinden inzetten... lekker aan de rand van de stad gelegen dus geen last van extra parkeerdruk in de wijken :okay:
Tony S.
Member
Member
Contacteer:

Bericht door Tony S. »

Goede zaak dat ie komt!Maar wat er komt is nog steeds niet duidelijk dus?
Een lang wief is een ladder in huus!
ESG

Bericht door ESG »

PWA hallen in Zoetermeer
Hej.. daar heb ik nog een keer een houseparty meegemaakt.. Nostalgie.
rr1991
Member
Member

Bericht door rr1991 »

Als ie er maar ijs ligt, het grotendeels overkapt is(dus niet zoals deventer) en als ie maar 400 meter is ben ik tevree :)
Plaats reactie