Alleen snap ik ook deze houding niet .
Je zit in een gebied met 600.000 inwoners ( Twente ) .
Daarbij meegerekend het Grensgebied ( Duitsland / Euregio ) nog eens een gebied dat tot aan Munster goed is voor 3 Miljoen mensen .
En dan heb je nog het Noorden vanaf Almelo tot aan Hardenberg .
En het Zuiden tot aan Varseveld enz enz .
Dan mag je toch aannemen dat de enige Concurrent ( Deventer ) .
Niet van die aard is dat je deze baan niet als haalbaar kunt rekenen .
Vind het dan ook wederom een zwakke instelling over de haalbaarheid van een dergelijk project in deze regio .
Daarin moet ik eerlijk bekennen zijn Twentenaren soms wel te terughoudend in hun besluiten .
En dat zie je niet alleen terug met dit project .
Het langebaanschaatsen wordt uitgeoefend op een 400 meter baan en kan zowel buiten als binnen zijn. In Nederland is een grote hoeveelheid aan ijsbanen, bijvoorbeeld in Assen, Heerenveen, Groningen, Deventer, Amsterdam, Den Haag, Haarlem, Breda en Eindhoven. De ijsbaan Thialf in Heerenveen staat qua tijden het beste aangeschreven.
Ik kan me zelf ook nog een ijsbaan herinneren in Nijmegen, maar die zou dan wel geen 400 meter zijn ( Travium ) .
Maar met deze lokatie's dan is Enschede toch de perfecte keus voor een 400 meter baan .
Of zie ik het soms verkeerd ?
Heb er even een kaartje van gemaakt met dergelijke aantrekking er omheen :
-Je ziet hierin dat Amsterdam en Haarlem zo'n beetje hetzelfde gebied omslaan .
-Ook zie je dat Het Noorden nogal voorzien is in Schaatsbanen .
Dit is natuurlijk niet zo verwonderlijk met veel talenten in die desbetreffente regio's en het voorbeeld Thialf waar alles op berust is .
-Het zuiden word bijna geheel door Eindhoven en Breda voorzien,( ik dacht nieuwste ijsbaan op dit moment in NL ) Enschede moet ongeveer hetzelfde worden als Breda .
- Het oosten heeft nog totaal geen schaatsbaan ( regio Twente en de Achterhoek ), dus Enschede zou hierin een grote rol kunnen spelen .
-Deventer voorziet vooral midden NL en waarschijnlijk nu nog veel Twentenaren in hun voorziening .
-Den Haag speelt een rol in Zuid - Holland .

zo zou die van Enschede er vanaf een hoogte uitgaan zien .
Dit is het voorbeeld uit Breda .
Vanaf Google Earth is mooi te zien hoe stadions en Schaatsbanen iets toevoegen vanuit vogelvlucht .

En zo gaat het er misschien hier uitzien .
Weet eigenlijk niet eens waar de Ijsbaan ontwikkeld gaat worden .
Daarom heb ik deze lokatie maar als voorbeeld genomen .
( Deze foto berust dus NIET OP DE WERKELIJKHEID, wel op ongeveer dezelfde schaalverhouding ) .