Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

Boeken over Enschede

Over de rijke historie van de stad.
Robert

Bericht door Robert »

Errik schreef:Heb jij 120 euro voor me?
Ligt eraan waarvoor, hangt 't landsbelang er vanaf?
Toch niet een tweede druk Benthem :o

Edit 8-11-2004: Benthem, ipv Van Benthem
Laatst gewijzigd door Robert op ma nov 08, 2004 11:41 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Errik
Member
Member
Contacteer:

Bericht door Errik »

dikke Van Dale digitaal ;)
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase power
Robert

Bericht door Robert »

Aardrijkskundig woordenboek der Nederlanden, / bijeengebragt door A.J. van der Aa ; onder medew. van eenige vaderlandsche geleerden
Uitgave: Te Gorinchem, : bij Jacobus Noorduyn
Noorduyn, Jacobus
Jaar: 1839-1851
Opbouw: 22 cm - 13 dl. in 14 bd.
Die is veel mooier, ook direct een flinke plank vol trouwens.
Errik
Member
Member
Contacteer:

Bericht door Errik »

Ah! Van der Aa. Leuk boek is dat. Zeer bruikbaar. Ik pak 'em regelmatig uit de kast. :)
Robert

Bericht door Robert »

Een ochtendje Van Deinse Instituut doet wonderen. Een erg goede collectie (wel veel beschadigingen e.d.), maar inhoudelijk erg goed. Jammergenoeg waren wat boeken, die in 1937 geschonken werden, nu niet meer aanwezig  :no: Het Familieboek der Van Heeks (origineel) wijkt wel op enkele punten af van mijn facsimile-uitgave (waarvan de oplage 40 stuks bedroeg). Volgens mij zijn enkele afbeeldingen niet weergegeven namelijk. Het zal wel weer teveel moeten kosten. Alsof dat bij de Van Heeks een probleem moet zijn  ;)

Gelukkig wel erg aardige mensen bij het VDI, waarmee wel een bakkie valt te drinken.

edit: alles was nog aanwezig, excuus voor deze vermelding. E.e.a. was onder 'n ander nummer.
Laatst gewijzigd door Robert op wo jan 26, 2005 7:30 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Errik
Member
Member
Contacteer:

Bericht door Errik »

Inderdaad altijd gezellig daar! :)
Frans

Bericht door Frans »

"Gelukkig wel erg aardige mensen bij het VDI, waarmee wel een bakkie valt te drinken."[/quote]

Ik begin te blozen!!!. Erg leuk als ook "jongeren" en zelfs zeer jongeren belangstelling hebben voor geschiedenis. In het geval van Robert kan je spreken van bijna een verslaving. Maar een erg fijne verslaving zonder zichtbare negatieve gevolgen. Wij van het van Deinse kunnen hier van leren.
Errik
Member
Member
Contacteer:

Bericht door Errik »

Je zou haast zeggen dat Robert leeft voor zijn boeken. Niks mis mee, maar ik kan me indenken dat een verhuizing naar de grote stad ook andere interesses in de hand zal werken. :D :beer: ;)

Maar goed, vanuit "de grote stad" durf ik te beweren dat het kleine bibliotheekje dat ik over Enschede heb aangelegd, samen met mijn fotoboeken, mijn belangrijkste bezit is. Robert zal dus ook wel nooit genezen. :)
Errik
Member
Member
Contacteer:

Bericht door Errik »

Lees in de Bans over dat nieuwe fotoboek van Enschede. Die ga ik zaterdag dus zeker kopen. 17 euro is een prikkie!
Robert

Bericht door Robert »

Hee, ja. Leuk, kleurenfoto's doen 't altijd goed. Zeker afdrukken die nu worden gemaakt van oude dia's zijn haarscherp. Het reproduceren van oude ansichten is vaak een stuk minder mooi. Zeventien euro valt nog wel mee ja; zeker bij een oplage van (maar) 4.000 stuks. Morgen direct maar 'n exemplaar halen. Ken je die samensteller trouwens / had je er eerder van gehoord?
Grappig: onderstaande ansichtkaart (niet in Enschede hoor) betaalde ik ook € 17 voor, komt overmorgen binnen als 't goed is.
Afbeelding
Q.
Member
Member

Bericht door Q. »

Errik schreef:Lees in de Bans over dat nieuwe fotoboek van Enschede. Die ga ik zaterdag dus zeker kopen. 17 euro is een prikkie!
Me too!
Je kan Q uit Twente halen, maar je kan Twente nooit uit Q halen.
Winus
Member
Member
Contacteer:

Bericht door Winus »

Errik schreef:Lees in de Bans over dat nieuwe fotoboek van Enschede. Die ga ik zaterdag dus zeker kopen. 17 euro is een prikkie!
Oh Errik zou je voor mij ook een deel mee kunnen nemen. Krijg je maandag het geld wel, als de Groove Armada nog doorgaat tenminste. :)
de kloomp'maj anhoalen
Errik
Member
Member
Contacteer:

Bericht door Errik »

G. A. gaat door. Melchior heeft de kaartjes gekocht, dat wordt een gezellig avondje Paradiso!
@Robert: Ik had nog nooit van de best man gehoord.
Winus
Member
Member
Contacteer:

Bericht door Winus »

Cool, het boek dan niet vergeten hè. :)
de kloomp'maj anhoalen
Robert

Bericht door Robert »

Nou, ik heb 't boekje even gehaald bij Broekhuis. Erg mooi. Een soort van In Oude Ansichten (130 blz's). Veel foto's uit de privé-collectie van de Van Heeks, dat mij wel weer aansprak, vooral enkele oude chroom-foto's van Gerrit Jan van Heek uit 1914 (hij overleed in 1915) spreken mij wel aan. Ook een aardig mooie serie van de hele stad uit 1938. Wel de moeite waard. Nu even een rondje voor wat handtekeningen erin ;)
Errik
Member
Member
Contacteer:

Bericht door Errik »

Dus je bent dit weekend niet in Eanske, Winus? :cry:
Winus
Member
Member
Contacteer:

Bericht door Winus »

Nee sorry, voor het driehoekje Eindhoven-Enschede-Amsterdam heb ik het te druk dit weekend.
de kloomp'maj anhoalen
Errik
Member
Member
Contacteer:

Bericht door Errik »

Patjakker :no:
Winus
Member
Member
Contacteer:

Bericht door Winus »

Ga jij nou maar lekker de tuin omploegen. :D
de kloomp'maj anhoalen
Q.
Member
Member

Bericht door Q. »

Robert schreef:Nou, ik heb 't boekje even gehaald bij Broekhuis. Erg mooi. Een soort van In Oude Ansichten (130 blz's). Veel foto's uit de privé-collectie van de Van Heeks, dat mij wel weer aansprak, vooral enkele oude chroom-foto's van Gerrit Jan van Heek uit 1914 (hij overleed in 1915) spreken mij wel aan. Ook een aardig mooie serie van de hele stad uit 1938. Wel de moeite waard. Nu even een rondje voor wat handtekeningen erin ;)
Mooi boekje inderdaad, staan juweeltjes tussen. :)
Je kan Q uit Twente halen, maar je kan Twente nooit uit Q halen.
Plaats reactie