Wordt die ook afgebroken?
Binnensingelgebied: Kop van Boulevard
Re: Binnensingelgebied: Kop van Boulevard
Kan Enschede megaproject De Kop redden met grond in erfpacht? Woningcorporaties staan niet te juichen
ENSCHEDE - Het stadsvernieuwingsproject De Kop is deels gestrand, de vraag is hoe het megaplan om honderden woonappartementen neer te zetten rond de Boulevard weer op gang kan worden gebracht. Is de uitgifte van grond in erfpacht een alternatief? Wordt het bouwen van betaalbare woningen daarmee aantrekkelijk voor de corporaties? zie: https://www.tubantia.nl/enschede-e-o/ka ... ~aa53482a/
ENSCHEDE - Het stadsvernieuwingsproject De Kop is deels gestrand, de vraag is hoe het megaplan om honderden woonappartementen neer te zetten rond de Boulevard weer op gang kan worden gebracht. Is de uitgifte van grond in erfpacht een alternatief? Wordt het bouwen van betaalbare woningen daarmee aantrekkelijk voor de corporaties? zie: https://www.tubantia.nl/enschede-e-o/ka ... ~aa53482a/
-
- Member
- enschedeinansichten
- Member
- Contacteer:
Ze willen geld zien
, het is wel een bank hé. 

Schat iedereen op waarde maar laat daarbij wel iedereen in zijn waarde.
-
- Member
Als ik mij niet vergis ging de gemeente er bij voorbaat vanuit dat de ING zich zou schikken naar de plannen en de ING voelde zich daarbij aangematigd en zette de hakken in het zand.
Flinke kaalslag idd
en wat groen kan dat grijze beton gebied zeker gebruiken.

Treurige bedoeling is het ook. Wat een mislukking voor de gemeente dit gehele project.
Ben er zaterdag nog langsgelopen. Ziet er treurig uit inderdaad.
Ooh noh
Wat gaan ze er nu mee doen dan?
Tja, het zal dan geen hondenuitlaatveldje worden, maar het wordt niet veel meer dan een grasveldje momenteel. Midden in het centrum.... Te treurig voor woorden.
Maak er een stadspark van 

Nog even een verder nutteloos feitje: Ik heb gisteren nog een auto van Ten Brinke gezien. Dat is het bouwbedrijf dat de Kop zou moeten gaan bouwen. Zou er dan toch nog beweging in de plannen zitten? Ik heb erg lage verwachtingen en kan gewoon niet voorstellen dat zelfs fase 1 (tussen Ten Hag en Dish) van dit plan uitgevoerd gaat worden.
-
- Member
Wie weet. Dat zou dit jaar toch van start gaan?