Locatie Emmastraat:

Locatie Haaksbergerstraat:

Misschien is die draagconstructie in zekere zin wel juist de reden van sloop? Ik ben er nooit binnen geweest, maar het lijkt een erg hokkerig gebouw te zijn. Als er geen open ruimtes gecreëerd kunnen worden, kan het ook niet getransformeerd worden naar een modern kantoorgebouw. Ander voorbeeld is de transformatie van Macandra. Dat gebouw heeft ook een erg onpraktische constructie.
Ik denk dat er geen schaar aan te pas komt, het zit als een blokkendoos in elkaar. Kijk maar naar de delen die al weg zijn.Twekkelerveld schreef: ↑zo okt 09, 2022 7:36 pm Is mooi kaal al van binnen. Daar zal wel heel snel de schaar in gaan.
Ik zag dat de laagbouw nu gesloopt wordt, de rest zal dus wel spoedig volgen.Twekkelerveld schreef: ↑zo okt 09, 2022 7:36 pm Is mooi kaal al van binnen. Daar zal wel heel snel de schaar in gaan.
Vind het erg jammer dat de bieb daar weggaat. Ik vind het een fijn pand voor een bieb. Beter dat die steriele ellende in Hengelo.Koos schreef: ↑ma okt 10, 2022 2:00 pm Tja, dat soort uitspraken zonder onderbouwing/uitleg zijn meer geschikt voor facebook.
Neemt niet weg dat ik graag zou willen weten waarom dit niet gerenoveerd wordt. In Enschede is een overschot aan kantoorruimte. Bij nader inzien lijkt dit pand wel geschikt als moderne kantoorruimte met open ruimtes. Het was eerst nogal hokkerig.
Herbestemmen als woonruimte is wellicht lastig vanwege de indeling trappenhuizen/ liften. Je hebt bij een woonflat nu eenmaal ook een galerij of opgang nodig.
Ik verwacht trouwens wel op korte termijn nieuws over de huidige bieb en oude ziekenhuis aan de Haaksbergerstraat. Beide worden wrs herbestemd.