Vandaag lees ik in de Tubantia dat de bieb in 2022 gaat verhuizen naar het Muziekkwartier/Wilminkplein.
Het huidige biebpand is in 1982 gebouwd en wordt verkocht. Wat denken jullie? Het heeft nu een maatschappelijke functie maar ik kan me niet voorstellen dat dat zo blijft. Zou het gesloopt worden en bij het project 'Kop van Boulevard' getrokken worden?
Rikarchitecten schreef: ↑ma feb 15, 2021 2:12 pm
Lijkt me sterk. Pand heeft een hoge monumentale waarde. Exemplarisch voor structuralisme.
Goed punt. Volgens BAGviewer is het 5000m2 groot. Misschien iets voor een onderwijsinstelling? Nog meer winkelruimte? Herbestemmen als woningen lijkt mij vrijwel onmogelijk: veel te donker.
Appartementen lijkt me lang niet gek. Het centrale deel slopen -"uithollen"- en er een mooie stadstuin van maken en de aan de straat-liggende kanten van woningen voorzien.
Toen ik gisteren via streetview naar het gebouw keek viel het me op dat op veel plekken ook balkonnetjes aanwezig zijn, dit past natuurlijk wel in het beeld van nieuwe woningen.
Dat zie ik nog niet voor me, maar het is mijn vak ook niet.
We leven nu eenmaal in een tijd dat er "rendement" gemaakt moet worden. Zo'n binnentuin op zo'n dure locatie levert natuurlijk niets op. Er zitten niet veel ramen aan de straatkant en die kan je ook niet toevoegen zonder het geheel te verstoren. Het zou denk ik maar 15 woningen opleveren. Dat zou wrs minimaal het dubbele moeten zijn. Daar komt bij dat er veel nieuwe hoogbouw in de buurt/ naast komt, dus de lichtinval wordt nog slechter.
Ik blijf het een erg naar binnen gericht pand vinden. Hopelijk heeft Saxion de ruimte nodig. Of anders een gebouw voor startups. Dan hoeft het alleen binnen gemoderniseerd te worden en kan de buitenzijde intact blijven.
Voor de mensen die de oude MST loopbrug missen: Je kunt er straks ook in wonen!
Vandaag in de huis-aan-huisberichten:
Haaksbergerstraat, naast nr. 98 (verbindings-brug MST) (V-2021-0662): het verbouwen-trans-formatie tot brugwoningen van voormalige verbin-dingsbrug MST (ingediend d.d. 6 februari 2021)
Heel apart! Maar wel jammer dat het niet echt meer zichtbaar is aan de Haaksbergerstraat. Zou mooi zijn als de brug nog een stukje over de straat zou hangen.
Heel apart! Maar wel jammer dat het niet echt meer zichtbaar is aan de Haaksbergerstraat. Zou mooi zijn als de brug nog een stukje over de straat zou hangen.