Ik vind het hartstikke mooi dat je zo gek bent van oude boeken. Over een paar jaar heb je één van de meest waardevolle bibliotheken van Overijssel. :okay:
En al 'out of print' volgens de site.Robert schreef:Leuke uitgave over de uitbreiding van het Enschedees belastingkantoor. Geen standaard boekje maar eens wat vernieuwends. Wel wat prijzig.
Ik heb geen idee hoe het boekje er uit ziet. In Racer staan een hele boel leuke dingen. Er is ook een interessant incident in het 18e eeuwse Enschede waarbij enkele adelijke jongelingen slaags raken met de burgerij. Er is een proces over gevoerd waarvan de stukken bewaard zijn gebleven in het provinciaal archief.Robert schreef:Het was toch zo'n A5-geniet ding, met een afbeelding van een adelijk figuur te paard voorop, met een verschrikkelijk lettertype als titel? Zeg maar, standaard Van den Berg.. Edoch, 'k zoek gestaag verder.
In de Overijsselsche Gedenkstukken van Racer wordt overigens volgens mij ook wel 'wat' aandacht besteed aan 't burger-gebeuren.
W.F. Wertheim en A.H. Wertheim-Gijse Weenink; Burgers in verzet tegen regenten-heerschappij Onrust in Sticht en Oversticht 1703-1706; Van Gennep, Amsterdam, 1976. Uitgebracht in de serie Werken van de VORG.Errik schreef:'Beste mijnheer ..... zou u zo vriendelijk willen zijn mijn bachelorscriptie over de zeventiende- en achtiende-eeuwse strijd tussen burgerij en adel in Twente te begeleiden?
Hoezo "alweer Twente?". Ik ken ook mensen die al vier jaar jaar alleen maar publiceren over joden in Amsterdam, daar hoor ik ook niemand over klagen.'
Mij zegt 't niets. U?Titel: Lijst van Kadasterpercelen der stad Enschede in 1832 met verwijzing naar lijst van veranderingen tot (Brand van 7 mei) 1862 daarin aangebracht
Jaar: [ca. 1960]
Uitgever: [S.l.] : [s.n.]
Annotatie: Manuscript
Omvang: 2 dl
Formaat: 34 cm
Aanwezig bij: Vrije Universiteit Amsterdam Bibliotheek
De Boelelaan 1105, 1081HV Amsterdam, tel.: 020-5985158
Uitleenstatus: niet uitleenbaar / wel inzage / wel fotokopie
Aanwezig bij: Vrije Universiteit Amsterdam Bibliotheek
De Boelelaan 1105, 1081HV Amsterdam, tel.: 020-5985158
Uitleenstatus: niet uitleenbaar / wel inzage / wel fotokopie
Mij zegt 't niets. U?
Ik heb 'm even bestudeerd (lezen wil ik 't niet noemen) en 't komt inderdaad wat kneuterig over op sommige plekken. 't Gekke is dat hij dus wel 'n wetenschapper is en dat 'k 2 scripties van hem boven water heb weten te krijgen.Errik schreef:Ik heb dat boek over het jachtrecht even doorgelezen zaterdag in de bieb. Wat een aanfluiting zeg! Totaal niet wetenschappelijk. Alleen het notenapparaat al... :shake:
Maar de literatuur die hij gebruikt heeft, komt me wel van pas.