B&S Park: Grolsch Veste
Overigens staat er op de officiële website van FC Twente aangegeven dat er binnenkort gestart wordt met de algemene communicatie omtrent de uitbreiding er dat er ook een speciale website hierover komt.
Ben benieuwd wat we vanaf die site allemaal te zien gaan krijgen.
Ben benieuwd wat we vanaf die site allemaal te zien gaan krijgen.
Plannen verbreding Auke Vleerstraat positief ontvangen.
De vergadering van de werkgroep Ruimtelijke Ordening stond op donderdag 6 december in het teken van de bereikbaarheid van Enschede West en de verbreding van de Auke Vleerstraat. De heer Frank Legters, projectmanager bij de gemeentelijke dienst DSOB, verzorgde een inleiding. Hij lichtte toe waarom deze ingreep nodig is en hoe de ondernemers erop reageerden. Het verkeer komende vanaf de RW 35 moet beter doorstromen richting havengebied, transportcentrum, Business & Science Park en Universiteit Twente. Het Arke stadion, de kunstijsbaan en Go Planet moeten voorzien worden van twee bedieningswegen, op dit moment is er maar één. De gemeenteraad heeft in 2005 ingestemd met een voorstel om de Auke Vleerstraat te verbreden tot een vierbaans weg; vervolgens zijn de studie en uitwerking begonnen. De verbreding van de Auke Vleerstraat gaat in fasen. De eerste fase is op papier gereed en aan de gemeenteraad wordt binnenkort een voorstel aangeboden om deze weg tot aan De Hoeveler naar vierbaans om te bouwen. Er is gesproken met de ondernemers en deze zijn tevreden met het voorstel zoals het er nu ligt. Aangezien er subsidie is aangevraagd en toegezegd voor dit project, is het noodzakelijk dat binnenkort een besluit wordt genomen. In eerste instantie werd het verkeer komende vanuit de Hendrik ter Kuilestraat linksaf gestuurd om later de Auke Vleerstraat op te draaien, maar men is bij nadere studie tot de slotsom gekomen dat deze ingreep niet nodig is. Voor het fietsverkeer richting de Marssteden en Boekelo is een fietsbrug geprojecteerd. Wel een ingreep is dat de Burgemeester Stroinkstraat niet rechtstreeks op de Auke Vleerstraat wordt aangesloten en het verkeer via een andere route naar de Windmolenweg wordt geleid. Fietsers daarentegen kunnen wel de oude route blijven gebruiken. Het kruispunt met De Hoeveler wordt voorzien van verkeerslichten. De aanwezigen vroegen of een rotonde niet een betere doorstroming zou geven dan verkeerslichten, maar de inleider gaf aan dat verkeerslichten in de spits het verkeer beter kunnen laten doorstromen dan een rotonde. Toch bleven bij sommige leden vraagtekens. Over het algemeen waren de werkgroepleden van mening dat verbreding van de Auke Vleerstraat geen overbodige luxe is en dat in de plannen goed rekening is gehouden met het fietsverkeer.
Jan Voogd, voorzitter werkgroep Ruimtelijke Ordening
De vergadering van de werkgroep Ruimtelijke Ordening stond op donderdag 6 december in het teken van de bereikbaarheid van Enschede West en de verbreding van de Auke Vleerstraat. De heer Frank Legters, projectmanager bij de gemeentelijke dienst DSOB, verzorgde een inleiding. Hij lichtte toe waarom deze ingreep nodig is en hoe de ondernemers erop reageerden. Het verkeer komende vanaf de RW 35 moet beter doorstromen richting havengebied, transportcentrum, Business & Science Park en Universiteit Twente. Het Arke stadion, de kunstijsbaan en Go Planet moeten voorzien worden van twee bedieningswegen, op dit moment is er maar één. De gemeenteraad heeft in 2005 ingestemd met een voorstel om de Auke Vleerstraat te verbreden tot een vierbaans weg; vervolgens zijn de studie en uitwerking begonnen. De verbreding van de Auke Vleerstraat gaat in fasen. De eerste fase is op papier gereed en aan de gemeenteraad wordt binnenkort een voorstel aangeboden om deze weg tot aan De Hoeveler naar vierbaans om te bouwen. Er is gesproken met de ondernemers en deze zijn tevreden met het voorstel zoals het er nu ligt. Aangezien er subsidie is aangevraagd en toegezegd voor dit project, is het noodzakelijk dat binnenkort een besluit wordt genomen. In eerste instantie werd het verkeer komende vanuit de Hendrik ter Kuilestraat linksaf gestuurd om later de Auke Vleerstraat op te draaien, maar men is bij nadere studie tot de slotsom gekomen dat deze ingreep niet nodig is. Voor het fietsverkeer richting de Marssteden en Boekelo is een fietsbrug geprojecteerd. Wel een ingreep is dat de Burgemeester Stroinkstraat niet rechtstreeks op de Auke Vleerstraat wordt aangesloten en het verkeer via een andere route naar de Windmolenweg wordt geleid. Fietsers daarentegen kunnen wel de oude route blijven gebruiken. Het kruispunt met De Hoeveler wordt voorzien van verkeerslichten. De aanwezigen vroegen of een rotonde niet een betere doorstroming zou geven dan verkeerslichten, maar de inleider gaf aan dat verkeerslichten in de spits het verkeer beter kunnen laten doorstromen dan een rotonde. Toch bleven bij sommige leden vraagtekens. Over het algemeen waren de werkgroepleden van mening dat verbreding van de Auke Vleerstraat geen overbodige luxe is en dat in de plannen goed rekening is gehouden met het fietsverkeer.
Jan Voogd, voorzitter werkgroep Ruimtelijke Ordening
Er zijn nieuwe afbeeldingen online te bewonderen
, op http://www.tepasbouw.nl (IAA Architecten)

Laatst gewijzigd door INVISIBLE op za jan 12, 2008 12:56 am, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Member
- Berichten: 1710
- Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:02 pm
- Locatie: Enschede
Zie d'r nog wel twee bekende foto's op
Zo te zien weten ze daar de Enschede-stad site ook te vinden.
Ook vreemd om te zien dat ze nog niet helemaal weten hoe ze die hoek van het stadion precies willen gaan ontwikkelen.
Daaraan kun je wel zien hoe veel druk er achter zat om hieraan te beginnen want normaal gesproken is het hele plan al wel compleet en duidelijk voordat er aan gestart wordt.


Zo te zien weten ze daar de Enschede-stad site ook te vinden.
Ook vreemd om te zien dat ze nog niet helemaal weten hoe ze die hoek van het stadion precies willen gaan ontwikkelen.
Daaraan kun je wel zien hoe veel druk er achter zat om hieraan te beginnen want normaal gesproken is het hele plan al wel compleet en duidelijk voordat er aan gestart wordt.