Pas op hé, straks komt Enschede nog in aanmerking voor de Unesco erfgoed lijst

.
Ideeen en plannen zoals deze doen het altijd goed bij mij, kan het idee dan ook alleen maar toejuigen.
Alleen moet ik wel zeggen, je komt er niet alleen door de lege plekken op te vullen, je zou ook de "rotte" appels moeten verwijderen (de blokken).
Vind dit concept erg prettig om rond het Willem Wilminplein(Noorderhagen, De Wonne) of de Klokkenplas te creeeren.
Overigens wil ik even een opmerking op tafel gooien ..............
Het Enschedese Centrum staat vol met mooie panden en gebouwen, alleen staan er op minstens zoveel plekken ook waardeloze of niet fraaie panden tussen, die het plaatje doen verbleken (Zie KPN gebouw).
Er is nooit een goede lijn getrokken (jaren '80 en '90) om de bestaande fraaie panden, in goed contrast met de nieuwbouw eromheen te laten functioneren (vaak blokkenbouw).
Daardoor willen de meeste onder ons nogal snel de conclusie trekken dat het Enschedese Centrum geen bijzondere gebouwen herbergt.
Het probleem zit hem juist in het feit, dat de minder mooie gebouwen de aandacht wegtrekken van al dat fraais wat er wel aanwezig is.
De laatste Bouwhype in de stad, welke zich nu afspeelt, en ook hoogwaardige architectuur in het stadscentrum met zich meeneemt maakt al veel goed (Juist omdat het contrast* zo groot is).
En iedereen is het daarin denk ik wel met me eens, het Centrum van Enschede krijgt ook langzaam maar zeker zijn gezicht (aandacht) weer terug.
Waardoor de voor kort nog "minder opvallende gebouwen" opeens weer spreken als vanouds !!