Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

Eschmarke (gehele project)

Informatie en vorderingen.
Plaats reactie
Kubus
Member
Member

Bericht door Kubus »

En al je goed op de foto kijkt zie je ook dat ernaast al een fietspad gelegen is tot aan de Gronausestraat.
Dat is het fietspad naar het minst gebruikte NS-station van Nederland. :D
Het is het eindpunt van de trein, bijna geen mens hoeft er te zijn, bijna geen hond gaat zover mee: Enschede
dardow

Bericht door dardow »

Ja nu nog wel het minst gebruikte NS-station van Nederland.
Als alles daar straks klaar is zullen er meer mensen vanuit
die omgeving de trein pakken naar het centrum. Vanaf
Station Eschmarke is het nog geen 3 minuten.
Hopelijk knappen ze rond die tijd het Station zelf ook
een beetje op.
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

Kubus schreef:
Dat is het fietspad naar het minst gebruikte NS-station van Nederland. :D
Met zo'n instelling kom je er ook nooit, en dan ook nog klagen dat er teveel auto's over de Gronausestraat rijden !!! :lol:
Het Eschmarkerveld gaat overigens uit zo'n 800-1000 woningen bestaan, dat zijn maximaal zo'n 2500 potentieele reizigers per dag die dit station voor het werk en school prima kunnen gebruiken.
En bovendien vanuit hartje woonwijk waar dit station gelegen, is wat wil je nog meer zo dicht bij huis ?

PS : Het is overigens geen "NS-station", dus wees trots op 1 van de enigste DB/PEG treinstations die Nederland rijk is.
Aangezien er geen Nederlandse trein het perron aandoet, en het redelijk uniek voor Nederlandse begrippen is, dat er stations van een buitenlandse spoorlijn in Nederland gelegen zijn.
Wonderbaarlijk kan een Glanerbrugger met een buitenlands treinkaartje(DB-PEG) in eigen gemeentegrenzen reizen, zoals vanaf Glanerbrug tot aan Centrum Enschede met als tussenhalte de Eschmarke.
Een Glanerbrugger of bewoner van de Eschmarke kan zelfs geeneens gebruik maken van de Nederlandse Spoorwegen, en dat in Nederland, hoe vreemd het ook klinkt.

En ook hier weer een pluspunt van de gemeente, want zonder diezelfde Gemeente had de Eschmarke en Glanerbrug nog steeds geen treinverbinding gehad met het Centrum van Enschede en geheel Nederland.
Mooier kun je het toch niet hebben 8) , zelfs de Wesselerbrink en Deppenbroek (grote wijken) hebben geen treinverbindingen.
Hans van Dijk

Bericht door Hans van Dijk »

Relatief gezien zitten er nauwlijks Glanerbruggers en Eschmarkers in die trein hoor.
Het stationetje op het euregiopark ligt daar veel te decentraal voor.
en vanuit mijn huis wandel ik ook niet ff naar de kerkstraat :(
Van mij mag er asfalt, op hebben we tenminste een alternatief voor de overbelaste Gronausestraat.
Kubus
Member
Member

Bericht door Kubus »

En bovendien vanuit hartje woonwijk waar dit station gelegen, is wat wil je nog meer zo dicht bij huis ?
Als je dit hartje woonwijk noemt dan gebruiken jij en ik toch verschillende plattegronden van Enschede! :P
Het is het eindpunt van de trein, bijna geen mens hoeft er te zijn, bijna geen hond gaat zover mee: Enschede
Tony S.
Member
Member
Contacteer:

Bericht door Tony S. »

Hans van Dijk schreef:Relatief gezien zitten er nauwlijks Glanerbruggers en Eschmarkers in die trein hoor.
Het stationetje op het euregiopark ligt daar veel te decentraal voor.
en vanuit mijn huis wandel ik ook niet ff naar de kerkstraat :(
Van mij mag er asfalt, op hebben we tenminste een alternatief voor de overbelaste Gronausestraat.
Pak de trein wel eens daar,maar dan alleen voor de richting Duitsland.Als ik naar de stad wil pak ik de bus,zit ik voor één euro binnen een paar minuten in de stad!
Een lang wief is een ladder in huus!
Hans van Dijk

Het liet Geert niet los, wat er nu aan de Gronausestraat gebeurde dus heeft hij de werknemers
ter plaatse gevraagd wat zij aan het doen waren.
Het is inderdaad een grondboring ten behoeve van de bestaande waterwegen aan de overzijde van de straat deze worden straks ondergronds verbonden met de waterwegen aan de boorzijde.
Op de foto’s is te zien hoe een dergelijk boorproject met behulp van laser precisie word uitgevoerd.
Een vak op zich lijkt mij.
Misschien dat de heren op de foto, het één en ander nog kunnen toelichten, alvast bedankt.

1.Afbeelding

2.Afbeelding

3.Afbeelding

4.Afbeelding

5.Afbeelding

6.Afbeelding

7.Afbeelding

8.Afbeelding

9.Afbeelding
10.Afbeelding

11.Afbeelding

12.Afbeelding

13.Afbeelding

14.Afbeelding

15.Afbeelding
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

INVISIBLE schreef:Een erg mooi complex :okay:, ben benieuwd naar de gevelplaten.

Dat gat lijkt me of voor een te verleggen "Ondergrondse" Beek, of voor een mogelijke fietstunnel onder de Gronausestraat door richting de Eschmarkelaan en vanaf het toekomstige Eschmarkerveld (1000 woningen)!!
Inderdaad dan zat ik nog niet zo verkeerd, en aangezien ze veel aan beken doen in de Eschmarke klinkt het niet onlogisch.
Een fietstunnel had ook prima op die lokatie toegepast kunnen worden.
Dit zelfde principe is overigens gebeurd op de lokatie Roomweg/Walhofstraat op zo het verloop van de Roombeek onder de Deuningerstraat goed op te vangen.

Verder mooie serie vanuit het Oosten van de stad 8)
Hans van Dijk

Aan de Heidevlinder is het subwijkje country-side nagenoeg voltooid
tja wat zullen we er van zeggen.. ;)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Kubus
Member
Member

Bericht door Kubus »

Voor de liefhebbers. :D
rr1991
Member
Member

Bericht door rr1991 »

Het kan erger zullen we maar zeggen ;)
Tony S.
Member
Member
Contacteer:

Bericht door Tony S. »

Daar zitten ze straks allemaal met hun banjo voor de deur ;)
Een lang wief is een ladder in huus!
tilak

Bericht door tilak »

Wat mij opvalt geen regenwaterafvoer op het riool, laten we dat zomaar lopen.

Mooie boel als het straks ook nog eens gaat vriezen.
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

Heyy wederom foto's van de Eschmarke 8)

(Country-Side) : Prima stukje stadsvernieuwing, waarbij de "Veranda" (foto3) een leuk detail is :okay:
Ook de grote ramen(hoekwoningen) en schuttingen bevallen me goed.
tilak schreef:Wat mij opvalt geen regenwaterafvoer op het riool, laten we dat zomaar lopen.
Uhm dat gebeurd in andere grote delen van Enschede op precies dezelfde manier, zoals Ruwenbos, Oikos en ook het Eekmaat komt het voor !!
Hans van Dijk

Invisible was benieuwd wat voor gevel bekleding het nieuwe winkelcentrum Eshmarke zou krijgen,
Nou aan de achterzijde is dit al te zien :banaan:
Het lijken mediterrane tinten te worden

1.Afbeelding

2.Afbeelding

3.Afbeelding
Hans van Dijk

Achter Country side ligt ook wel een aardig wijkje,
waarschijnlijk valt dit onder de Heidevlinder
Sluit een beetje aan op de country side bouw stijl 8)

1.Afbeelding

2.Afbeelding

3.Afbeelding

4.Afbeelding

5.Afbeelding
Hans van Dijk

The story contineus :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Hans van Dijk

Eschmarke grondboring bereikt overkant

De heren hebben de overkant bereikt.

Afbeelding
1. Als je buis onder de straat door is graaf je daar met man en macht een groot gat
......................................................................................................................................................................................................................

Afbeelding
2. Groot materieel moet er aan te pas komen :help:
......................................................................................................................................................................................................................

Afbeelding
3. Huur een kraantje 8)

Afbeelding
4. Hang een enorm betonnen overloop bassin in de kettingen, en laat dat in het gat zakken (ding weegt 40 ton) :o

Afbeelding
5. Maak de pijpendrukker aan de overkant wakker. :listen:

Afbeelding
6. en kijk vervolgens hoe de enorme ........het gat penetreert. :P

Afbeelding
7. klaar komt kees. :banaan:

Dit hele verhaal word aangesloten op de beek,
welke vervolgens bij hoog water het overtollige vocht via de overloop kan lozen naar de overkant van de straat.
Hoe en waar het vervolgens blijft zullen we later toelichten. ;)

(Met dank aan onze razende reporter Geert)
Robert

Bericht door Robert »

Nou Hans. Je bent er wel weer vroeg bij vandaag. Ziet er best aardig uit allemaal. Bedank Geert maar voor z'n werk.
Hans van Dijk

Robert schreef:Nou Hans. Je bent er wel weer vroeg bij vandaag. Ziet er best aardig uit allemaal. Bedank Geert maar voor z'n werk.
Tja ik heb vannacht gewerkt, dus dan ben je wel vroeg,
en Geert leest zelf je bedankjes wel. ;)
Plaats reactie