Nee hoor, je moet me beter kennen om dat te kunnen beoordelenWinus schreef:Invisible ziet alles van buiten Enschede als een aanval. Groningen heeft ook niets meer te bieden dan Enschede, behalve...een groot historisch centrum, een beter uitgaansleven, een universiteit met vrouwen, etcetc. Maar verder niets hoor.

Ben gisteren een dagje in Zwolle geweest incl. Peperbustoren, en je wil niet weten hoevaak ik het woord ....WOW, of dat ziet er goed uit gezegd heb.
Dat zou ik ook gewoon toegeven als iemand het wil horen (Zoals Q).
Het Deltion College is inderdaad een reusachtig bouwwerk, theater de Spiegel is een hoogstaand stukje bouwkunst en het stedelijk museum zit in een prachtig historisch modern gebouw.
Ook de omgeving is in vergelijk met een Twentse Plaats zoals Almelo zeer veelzijdig te noemen( Veluwe, Zwarte Water enz enz).
Ook de stadsmuur en de opnieuw opgeknapte Grote Markt is een lust voor het oog .................Nee mij zou je niet negatief horen over steden die niet de naam Enschede dragen, en buiten Twente liggen.
Dat word dan ook nog weleens vermoed onder forumleden hier of elders ...........helaas.
Was overigens niet de eerste keer dat ik Zwolle bezocht, ken de stad al een geruime tijd .........maar de stadsverniewingen/herinrichtingen werpen ook hier zijn vruchten af.
Maar nu even over dit standpunt van je

Dat wil niet wegnemen dat ik Groningen minder interessant of een gelijke mag vinden van Enschede of bijv. Leeuwarden?
Dat zou wel vreemd zijn als mijn eigen mening, door meningen van anderen niet gelden mag, of de daarbij behorende onderbouwing ?
Ik heb met Groningen net zoveel als met Zwolle, ook hier kan ik vaak het woord "Ohh" of "Zow dat is mooi" aanhalen als ik ergens in het Centrum van deze stad loop.
Vrouwen en een Stedelijk Museum zeggen me dan helemaal niets meer dan in eigen stad, omdat ik hier een op een willekeurig terras net zo goed mijn ogen uit kan kijken, en het Rijksmuseum of andere Musea net zo interessant zijn.
In andere steden zie je altijd dat wat je wilt zien, in je eigen stad wil je het nog weleens over het hoofd zien.
Dat schuingedrukte doe ik al een lange tijd niet meer in deze stad, en daardoor waardeer ik ook de schoonheid van deze stad.
Wat niet weg wil nemen dat er nog wel punten zijn die verbeterd kunnen worden.
En dat er steden zijn waar ik ook de schoonheid wel van inzie.
Kijk je kunt het zien als de Rotterdam liefhebbers, en de Amsterdam liefhebbers .............en iedereen weet waarschijnlijk wel waarom.
Historie en modern is hierbij een veel gehoord onderwerp tussen deze 2 steden, waarbij mijn voorkeur naar Amsterdam zou gaan.
Maar wat niet wegneemt dat Rotterdam ook tal van schoonheden heeft in haar stad, en dat niet alleen op hoogbouwgebied.
Kan gewoon overal wel een vorm van schoonheid in zien, of het nu modern of historisch is.
Kijk Groningen is een prachtige stad dat weet ik wel dondersgoed, maar de toekomstige bebouwing en de al opgeleverde nieuwe gebouwen zijn gewoonweg niet te vergelijken met de aanwinsten in Eindhoven, Tilburg en Enschede.
Waarom niet? Omdat alles op lege kale vlakten of in wijken gesitueerd moet worden, en daardoor een beetje uit verband raakt (is mijn inzicht)
Ze willen dus wel moderniseren, maar kunnen het niet met het oog op de historie in de binnenstad.....en moeten dus beperkingen maken hoe graag zo ook meewillen gaan met de moderne steden.
( Al zitten er een aantal plaatjes tussen in hun hoogbouw en nieuwbouwbestand).
PS : de Nieuwe La Place is een feit, hij is reeds geopend in het onderkomen van de ABN-AMRO Klanderij.
@ Fir, armoedig is een vreemd woord om te noemen als het gaat om veelvuldig aanbod van een desbetreffende zaak.
Je kent mijn mening dan ook wel een beetje over bepaalde zaken, en de gedachte erachter.
Grote steden kennen ook vaak meerdere ketens in dezelfde straat of stad, is dat dan ook armoedig ? of meer een kwestie van vraag een aanbod ? of zelfs veelzijdigheid ?
Denk dus niet dat je het moet zien als armoedigheid, omdat er natuurlijk tal van keuze's zijn om een broodje of hapje te nuttigen in Enschede.
Zou dat niet het geval zijn, en is de diversiteit van zaken een beetje slecht verdeeld in de stad, dan geeft ik je gelijk.
Nu dus niet, omdat er genoeg andere zaken zijn om je keuze uit te maken !!