Treinen Enschede-Duitsland
- Rikarchitecten
- Member
- Rikarchitecten
- Member
Ik heb net even gekeken bij de laatste rit van de BR 624-ers. Dit treinstel komt nu voor goed nooit meer in Enschede. Ze zijn door de DB verkocht aan een Poolse spoorwegmaatschappij.
Het afscheid was 'waardig'. De trein kwam luid toeterend richting station, vol met, naast bezoekers van de kerstmarkt in Dortmund, medewerkers van het spoorwegmuseum Metelen. I.v.m. het maken van vele foto's en aanwezigheid van pers vertrok de trein uiteindelijk met ruim 5 minuten vertraging, weer richting Gronau. Dat was het dan. Ruim baan voor de Prignitzer Eisenbahn
Hierbij wat foto's van de afscheidsrit die in op het station maakte.

Ook voor de sluiting van het traject reed 'ie hier al. De BR 624, maar nu is het toch echt voorbij.

Het personeel van de laatste rit.

En nu is het toch echt voorbij. Opnieuw luid toeterend wordt voor de laatste keer koers gezet naar Gronau en uiteindelijk Polen.
Het afscheid was 'waardig'. De trein kwam luid toeterend richting station, vol met, naast bezoekers van de kerstmarkt in Dortmund, medewerkers van het spoorwegmuseum Metelen. I.v.m. het maken van vele foto's en aanwezigheid van pers vertrok de trein uiteindelijk met ruim 5 minuten vertraging, weer richting Gronau. Dat was het dan. Ruim baan voor de Prignitzer Eisenbahn
Hierbij wat foto's van de afscheidsrit die in op het station maakte.

Ook voor de sluiting van het traject reed 'ie hier al. De BR 624, maar nu is het toch echt voorbij.

Het personeel van de laatste rit.

En nu is het toch echt voorbij. Opnieuw luid toeterend wordt voor de laatste keer koers gezet naar Gronau en uiteindelijk Polen.
- Rikarchitecten
- Member
-
- Member
- Contacteer:
De nieuwe talenten reden dus toch gewoon wel. 
Al is de beenruimte wel een heel stuk krapper dan in de trein naar Munster...
Degenen die trouwens wel in Dortmund zijn geweest hebben denk ik wel gezien dat er daar vlakbij het station een zeer aardig 'torentje' in aanbouw is..
Die mag zo naar de Zuiderval worden verplaatst...
Op de terugweg ben ik ook nog even in Ludinghausen geweest, een zeer leuk plaatsje waar de trein ook langs komt. Twee kastelen, diverse andere mooie gebouwen en een gezellig centrum, allemaal op een kwartier lopen vaaf het station.

Degenen die trouwens wel in Dortmund zijn geweest hebben denk ik wel gezien dat er daar vlakbij het station een zeer aardig 'torentje' in aanbouw is..

Op de terugweg ben ik ook nog even in Ludinghausen geweest, een zeer leuk plaatsje waar de trein ook langs komt. Twee kastelen, diverse andere mooie gebouwen en een gezellig centrum, allemaal op een kwartier lopen vaaf het station.

- Rikarchitecten
- Member
- Rikarchitecten
- Member
De beenruimte is inderdaad een stuk krapper, maar de stoelen daarentegen een stuk comfortabeler. Voor wat hoort watimzadi schreef:De nieuwe talenten reden dus toch gewoon wel.
Degenen die trouwens wel in Dortmund zijn geweest hebben denk ik wel gezien dat er daar vlakbij het station een zeer aardig 'torentje' in aanbouw is..Die mag zo naar de Zuiderval worden verplaatst...

Lüdinghausen ben ik nog nooit geweest, maar zal het zeker een keertje bezoeken. Wel erg leuk is Lette, je hebt er namelijk een klein spoorwegmuseumpje meteen aan het station.
Legden is ook wel leuk, daar heb je vlakbij het station Haus Egelborg, een kasteel.
Heeft de gene die is gegaan zich een beetje vermaakt op de kerstmarkt?