Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

Eschmarke (gehele project)

Informatie en vorderingen.
Plaats reactie
Rik

Bericht door Rik »

Ja, dat is inderdaad een van de redenen waarom het er niet uit ziet. Verder had je als je dit soort stijl toepast de muur halfsteens moeten maken en verder waren iets langwerperige ramen absouluut niet verkeerd geweest. Kortom, met een paar kleine ingrepen had dit gebouw er goed uit kunnen zien, niet als een kantoor met een feesthoed op.

Om dit even te illustreren...

Kniepertbouw...

Afbeelding

De juiste verhoudingen... (nouja nog 1 m per verdieping hoger maar da's een persoonlijkke voorkeur voor verdiepingshoogtes :lol:)

Afbeelding

(aan het dakrandje dat ik heb laten zitten kan je zien dat een halve meter volstaat...)
Robert

Bericht door Robert »

Ook apart dat er links opeens twee dakgoten zijn. :D
Errik
Member
Member
Contacteer:

Bericht door Errik »

Hmm, bij nader inzien kan er nóg wel een metertje bij.
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase power
Rik

Bericht door Rik »

Mja, dan kom ik niet meer weg met het perspectief. :D
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

Voor mij is die er zo niet veel beter uit komen te zien op deze manier .
Wel leuk om te zien hoe je het gebouw zo verhoogd hebt .
Hans van Dijk

Bericht door Hans van Dijk »

Er is idd wel verschil te zien, en toegegeven is de herziene versie mooier,
maar ik vind de bestaande versie ook nog steeds heel bijzonder.

wel leuk bewerkt ;)
Tony S.
Member
Member
Contacteer:

Bericht door Tony S. »

Ach,als die hekken met dat blauwe zeil weg zijn,gaat het er al heel anders uitzien :) Het is in ieder geval een opvallend gebouw voor Glanerbrug!
Een lang wief is een ladder in huus!
Amrezzz

Bericht door Amrezzz »

Hoe doe je dat :?
Ziet er wel erg flex uit moet ik zeggen 8)
Rik

Bericht door Rik »

Een heleboel copy-pasten :D Verder hebben we ook nog de eraser in Paintshop, layers, en de smudge tool. Kan je een heel eind mee komen. Moet wel zeggen dat deze foto er zich voor leende.

Zo heb ik ook eens de Heagen aangepakt, alhoewel die minder goed gelukt was.
Amrezzz

Bericht door Amrezzz »

Vond ik wel meevallen, het ziet er meteen stukken beter uit :o
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

PS : Waar is het topic met betrekking tot de Zuiderhagen gebleven ?
Dacht dat Perceptor daar een keertje een aantal google maps foto's had neergezet ?
Ik vraag dit omdat er een bouwvergunning is verleend voor een appartementengebouw met 8 app. + commercieele ruimte in de Zuiderhagen .
Helmerhoeker

Bericht door Helmerhoeker »

INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

Vraag me nog steeds af ?..............Wanneer ze eens gaan beginnen met het prachtige appartementencomplex op de hoek van de Oostweg/Gronausestraat?
Heb deze tekeningen al eens ingezien, en echt wat een plaatje van een appartementengebouw.
Hoor zo links en recht dat er aardig wat bezwaren komen uit de Eschmarke over nieuwbouwplannen.
Laten we nu niet allemaal NIMBY's ( gebruik het woord ook een keer ;) ) hebben in deze wijk die deze prachtige plannen tegen zitten.
Ook 2 Urban Villa's ( 2x5 app.) en nog een appartementencomplex (12-17 app.) in het centrum van de Eekmaat (voormalig infocentrum) staan in de planning.
Dit prachtige complex lksvdd is echt een fantastisch gebouw zowel van buiten maar des te meer van binnen.
En het word alleen maar beter met het S333 ontwerp ING real estate / S333 in samenwerking met ING ervoor.
Fraaie bouwput is dat laatste project overigens !!

Zo krijgt de Eschmarke toch nog een heus centrum ;), en de bebouwing is niet onaardig.
Kubus
Member
Member

Bericht door Kubus »

INVISIBLE schreef:Hoor zo links en recht dat er aardig wat bezwaren komen uit de Eschmarke over nieuwbouwplannen.
Laten we nu niet allemaal NIMBY's ( gebruik het woord ook een keer ;) ) hebben in deze wijk die deze prachtige plannen tegen zitten.
En ik weet toevallig dat de bezwaren tegen de bouwvergunning voor het apppartementencomplex Oostweg/Gronausestraat geen betrekking hebben op de bouw van het complex zelf (het ontwerp wordt inderdaad mooi gevonden), maar uitsluitend op de knullige manier van uitwerking op maaiveldniveau (uitrit parkeerkelder). Gewoon weer eens een kwestie van niet cq te laat luisteren naar en overleggen met buurbewoners. :D
Het is het eindpunt van de trein, bijna geen mens hoeft er te zijn, bijna geen hond gaat zover mee: Enschede
Hans van Dijk

Laat het ontwerp eens zien dan, ik brand van nieuwsgierigheid :head:
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

Ja helaas is dit nog niet openbaar gemaakt, heb er dan ook geen afbeelding van.
Kan wel vertellen dat het erg goede Architecten zijn die het ontworpen hebben. :okay:
Tony S.
Member
Member
Contacteer:

Bericht door Tony S. »

Zal in het weekend ff een plaatje schieten van het WC in de Esmarkelaan,die is inmiddels op het hoogste punt aangekomen.
Een lang wief is een ladder in huus!
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

Had laatst een prachtig uitzicht op dat complex :okay:, helaas geen camera bij me.
Maar het schiet inderdaad op, en het heeft nu al een mooie vorm :) .
Fir
Member
Member
Contacteer:

Bericht door Fir »

Er komt ook nog een toren van meer dan 100 meter tussen enschede en glanerbrug.
It's Ok love
Hans van Dijk

Fir schreef:Er komt ook nog een toren van meer dan 100 meter tussen enschede en glanerbrug.
Oh ja :? give us more info....kweet van niks
Plaats reactie