Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

Roombeek (gehele project)

Informatie en vorderingen.
Plaats reactie
Winus
Member
Member
Contacteer:

Bericht door Winus »

De creativiteit viert weer eens hoogtij. :roll: Het zal wel weer goed verkopen...
de kloomp'maj anhoalen
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

Afbeelding
Rik

Bericht door Rik »

O o O!

:o :banaan:
Perceptor

Bericht door Perceptor »

Vier villa's

ENSCHEDE - Op de plek van de voormalige Van Stolbergmavo aan de Boddenkampsingel realiseert Trebbe Bouw vier villa's. In het kader van particulier opdrachtgeverschap verrijzen er twee woon- en twee kantoorvilla's. Architect George de Witte koos voor jaren dertig-architectuur, die goed past bij de singelbebouwing. De kantoorvilla's hebben elk zes parkeerplaatsen aan de achterzijde, de woonvilla's een garage plus carport.
TCT
Begrijp ik nu goed dat het gebouw tegen de vlakte gaat dat staat tegenover gallerie de potkachel, waar die ateliers in zaten?
Rik

Bericht door Rik »

Ah, dan hebben we het dus over dit kavel;

Afbeelding

Dan mag ik trouwens hopen dat ze jaren-30-stijl weer niet compleet verkeerd weten te intrepeteren; Verkeerde verhoudingen (wat je vaak ziet)...

Persoonlijk denk ik trouwens dat je de kantoorvillas (die wss. groter zijn) tegen het carrefour pand aan zult zien. Met ook een grotere verdiepingshoogte. Hellaas denk ik dat die woonvilla's dus hele slappe intrepetaties gaan worden.
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

Dat schoolgebouw is overigens al net zo tegen de vlakte als het Sociale Dienst gebouw in de stad .
Ze zijn dan ook al druk bezig met de nieuwbouwplannen/ontwikkeling voor dat gebied .
Je hebt er nu best een mooi uitzicht op de achterliggende bebouwing !!

-Ook deze 2 statenpanden zijn nu in aanbouw .
Architect Yushi Uehara .

Twee particuliere woonhuizen aan de Lonnekerspoorlaan .
Afbeelding
Afbeelding
bron : http://www.zerodegree.com
Errik
Member
Member
Contacteer:

Bericht door Errik »

Cool, een overhellende voorgevel!
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase power
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

Heel oplettend, inderdaad een overhellende ( wist de naam niet ;) ) voorgevel .
Het zijn overigens erg grote panden welke hierboven afgebeeld staan .
Die gaan nog voor veel aandacht zorgen !!

De laatste van deze rij ( strook ) is wel extreem groot te noemen ( ontwerp Wiggers Architecten ) ......en ik vindt hem ook nog eens erg fraai, vooral het bovenraam is fenomenaal :) .
Maar ieders zijn eigen smaak .

In het gehele Roombeek heb ik eigenlijk maar een paar panden/ontwerpen die me minder aanspreken .
Voor de rest .....................SUPER en erg goed, en wat is het toch een mooie wijk in opbouw !!
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

Ben benieuwd wanneer deze nu is in aanbouw gaat ?

Ontwerp IAA
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

bron : http://www.tsvastgoed.nl ( ter steege vastgoed )

Vooral het oude pand van "het Oosten" ( witte gebouw ), dat 1 appartement gaat worden ziet er heel mooi uit .
Het heeft wel iets art-deco gehalte .
Perceptor

Bericht door Perceptor »

Dat witte gedeelte vind ik er wel mooi uit zien, maar de rest... :(
Winus
Member
Member
Contacteer:

Bericht door Winus »

Dat witte is ook niet van de IAA. ;)
de kloomp'maj anhoalen
Martin

Bericht door Martin »

Mhaw! Kon slechter.
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

Dat Witte gebouw is gewoon een plaatje, man je zou er maar wonen :) .
Het word als alles nog volgens plan verloopt maar 1 appartement .
Wel een erg groot vloeroppervlakte krijgt dat appartement dan !!

Als ik nog een idee mag ingeven voor dat gebouw ..........HINT HINT .
Maak er dan een soort van VVV-achtig gebouw van voor de wijk het Roombeek, en alle andere promotiegerichte kanten van Enschede .
Zou er uitermate geschikt voor zijn, zo aan de POORT van het Roombeek .
Goed voor architectuurliefhebbers, dagjesmensen die wat info willen, toeristen enz enz ................en natuurlijk als infopunt en extra voorziening in de wijk .
Daarin zou je info kunnen geven over bepaalde Architecten die er aan bepaalde gebouwen gewerkt hebben, of de verschillende musea in het gebied :) .
Niek

Bericht door Niek »

SJESUS wat een gedrocht dat middelste gebouw!
Een vierkant blokkendoos.

Het ergste lijken me die vierkante balkons aan de voorkant. Wat zal dat lekker warm worden op die balkons aangezien er nauwelijks ventilatie is en je dus maar 1 opening hebt aan de voorkant.
En verder compleet bakstenen om je heen.. nee gezellig en practisch is iets anders..

Ik zou er zelfs gratis niet willen wonen!
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

Nu Winus het er toch over heeft, dat er nieuwe plaveisels aangelegd mogen worden in de Walstraat ( ander topic ) .
Mag dat hier ook wel even aangehaald worden, aangezien er een aantal Schroefpaalboringen gedaan zijn voor een nieuwe kavel aan de Museumlaan .
En dat is nu niet bepaald met een kleine machine gedaan ( op zo'n klein plekje ) .

Dit is een heipaalmachine, deze was met schroef en van het bedrijf Altenburg .....maar wel ongeveer net zo groot .
Afbeelding

Er is dus weer een nieuw pand in ontwikkeling, waar pas geleden nog alleen een aantal paaltjes stonden, daar is nu een compleet assortiment boringen met funderingspalen in de grond aangemaakt .
Dus binnenkort kunnen we daar bouwactiviteiten gaan zien .
Er zijn nu nog 4 kavels beschikbaar .
Bata4

Bericht door Bata4 »

Ik hoorde van een kandidaat koper van een appartement dat de verkoop niet echt wil vlotten. Ze gaan pas beginnen nadat een zeker percentage is verkocht.

hans
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

Nu we het er toch over hebben ..................

TCT / 14 Maart 2007,

Aanhoudend verzet tegen appartementen

ENSCHEDE - Bijna twee jaar geleden werden de bezwaren van Galjaard en Schepers tegen een nieuw appartementencomplex aan de Tollenstraat al ongegrond verklaard door de Raad van State. Maar de belastingadviseurs die kantoor houden aan de Lasondersingel blijven zich verzetten tegen dit realisering van dit project. Gistermiddag kreeg deze langslepende kwestie een vervolg in de gemeentelijke Commissie Bezwaarschriften. Galjaard en Schepers hadden bezwaar gemaakt tegen de bouwvergunning die verleend is aan Ter Steege Vastgoed in Rijssen. Dit bedrijf wil achttien appartementen bouwen aan de Tollenstraat, op een terrein dat grenst aan het perceel van Galjaard en Schepers. Het voormalige pand van automaterialen Het Oosten is onderdeel van dit plan. Eén van de achttien appartementen is gesitueerd op de bovenverdieping van dit opvallende, witte bedrijfspand. Op de begane grond zijn enkele commerciële ruimtes gedacht. Hoewel het oorspronkelijke plan op sommige punten al is aangepast, blijven de belastingadviseurs bezwaar maken. R. Schepers benadrukte gistermiddag vooral het verlies aan privacy (inkijk vanaf de galerij) en de toenemende parkeeroverlast. Hij stelde dat het huidige bouwplan in strijd is met het bestemmingsplan. Als het aan G en S ligt, wordt de gehele galerij voorzien van ondoorzichtig glas. Op die manier wordt inkijk in tuin en kantoor voorkomen. Een vertegenwoordiger van de gemeente constateerde dat er min of meer sprake was van een herhaling van zetten. Nieuwe argumenten zijn niet ingebracht door de bezwaarmaker. Medio april valt een uitspraak te verwachten.

bron : http://www.tctubantia.nl
Errik
Member
Member
Contacteer:

Bericht door Errik »

NIMBY-alert! :P
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase power
Winus
Member
Member