wat een heerlijke site met fantastische foto's .ik heb zelf ook een collectie boekjes over oud enschede ,ik ben dan ook geheel gefassineerd in oud enschede,waar nu weinig van over is.
groetjes glowball.
Ongelovelijk als je ziet wat er allemaal voor moois tegen de vlakte is gegaan Enschede was echt harstikke schattig voor de sloopgekte van de jaren 60!
Waneer wordt de belastingdienst trouwens in ere hersteld, waneer verdwijnen die gruwelijke witte platen en wordt de oude glorie hersteld?. Vind de aanbouw prima maar echt, doe iets aan de gevel.
De oude foto's zijn inderdaad heel erg leuk. Wat ik niet kan vinden is een plattegrond van vlak voor de aanleg van de Boulevard.
Ik weet nog dat ik achterop de fiets van mijn vader via de Oldenzaalsestraat en de Kalanderstraat naar opa aan de Sumatrastraat ging. Het begin van de Kalanderstraat staat me nog helder voor de geest, zo ongeveer tot de splising met Zuiderhagen. De rest weet ik niets meer van. Ik heb wel veel van de oude foto's maar veel straten kan ik niet 'ruimtelijk' plaatsen. Is er zo'n oude plattegrond?
De foto van het stationsplein is gemaakt op de hoek hengelosestraat
stationsplein (oost) De weg voor de spoorbomen rechts is de parallelweg
Achter de spoorbomen rechts is de molenstraat.
Het gebouw aan de linkerkant is ' pension Kleiboer' op de hoek van de hengelose- en de Deurningerstraat