B&S Park: Grolsch Veste
Als je je leven compleet in zou richten op het gebruik van Openbaar Vervoer, dus geen auto (lees: geen aankoopkosten, onderhoudskosten, benzinekosten, verzekering, etc.), én een kortingskaart/voordeelurenkaart hebt, zullen we nog wel 's verder zien. Misschien overigens een idee om wél betaald parkeren in te gaan voeren; kan helemaal geen kwaad.
Haha je bent helemaal gek geworden
.
En dan gaat iedereen de Auto in de wijken parkeren ?
Want dat is het resultaat wat daarop volgt .
En met die voordeelurenkaart ben je ook niks beter uit .
Want je betaald eerst een bedrag van € 55 ( per jaar / dus ook voetbalseizoen ) dat al veel te hoog is om de verdere kosten te dekken . Als je dan ook nog steeds 60% van het gekochte kaartje moet betalen .
Niet iedereen is student waarvan het bedrag maandelijks word ingehouden en ze ook nog meer met het kaartje doen dan alleen naar Twente .
Zou ik bijv. veel in Nederland reizen naar Amsterdam en of een andere stad dan zou deze kaart absoluut uit kunnen .
Maar dat hoef ik niet, dus is dit peperduur .

En dan gaat iedereen de Auto in de wijken parkeren ?
Want dat is het resultaat wat daarop volgt .
En met die voordeelurenkaart ben je ook niks beter uit .
Want je betaald eerst een bedrag van € 55 ( per jaar / dus ook voetbalseizoen ) dat al veel te hoog is om de verdere kosten te dekken . Als je dan ook nog steeds 60% van het gekochte kaartje moet betalen .
Niet iedereen is student waarvan het bedrag maandelijks word ingehouden en ze ook nog meer met het kaartje doen dan alleen naar Twente .
Zou ik bijv. veel in Nederland reizen naar Amsterdam en of een andere stad dan zou deze kaart absoluut uit kunnen .
Maar dat hoef ik niet, dus is dit peperduur .
'Eén vergunning rondom stadion en Go Planet'
ENSCHEDE - Woordvoerder H. Meijeringh van de Vereniging Behoud Twekkelo pleit voor één geïntegreerde milieuvergunning voor alle huidige en toekomstige activiteiten rondom het Arke Stadion en het uitgaanscentrum Go Planet. Als dat juridisch niet haalbaar is, moeten de milieuvergunningen aan elkaar worden gekoppeld. Meijeringh benadrukt dat alleen de optelsom van alle activiteiten laat zien hoe groot het feitelijke ongemak is voor de omwonenden. 'Nu wordt er steeds alleen maar over één ding gepraat. Die ene open dag van FC Twente, of een paar houseparty's per jaar. Per keer valt de overlast mee, wordt er dan gezegd. Maar pas als je alles bij elkaar optelt krijg je een duidelijk beeld.' De verwachting is dat de druk op de omgeving gaat toenemen door de bouw van de 400-meter ijsbaan en de mogelijke komst van een mega-discotheek.
ENSCHEDE - Woordvoerder H. Meijeringh van de Vereniging Behoud Twekkelo pleit voor één geïntegreerde milieuvergunning voor alle huidige en toekomstige activiteiten rondom het Arke Stadion en het uitgaanscentrum Go Planet. Als dat juridisch niet haalbaar is, moeten de milieuvergunningen aan elkaar worden gekoppeld. Meijeringh benadrukt dat alleen de optelsom van alle activiteiten laat zien hoe groot het feitelijke ongemak is voor de omwonenden. 'Nu wordt er steeds alleen maar over één ding gepraat. Die ene open dag van FC Twente, of een paar houseparty's per jaar. Per keer valt de overlast mee, wordt er dan gezegd. Maar pas als je alles bij elkaar optelt krijg je een duidelijk beeld.' De verwachting is dat de druk op de omgeving gaat toenemen door de bouw van de 400-meter ijsbaan en de mogelijke komst van een mega-discotheek.
Gezeur van die twekkenaren, toen ze laatst de slagboom hadden vergeten dicht te doen stond de hele Calslaan vol, beetje het gras kapotrijden stelletje idioten! Als die mensen eens normaal zouden leren autorijden was er helemaal geen probleem! Waarom wordt je Zondag bij het UT sportcentrum sokken gereden als er voetbal is terwijl je door de week als het net zo druk is niet zulk hufterig rijgedrag tegen komt?
Goeie vraag. Een concert van K3 in Miracle Planet trok ooit eens bijna net zo veel bezoekers als een voetbalwedstrijd van FC Twente. De politie verbaasde zich over het feit dat nu de auto's wel allemaal netjes geparkeerd stonden terwijl het bij Twente altijd een bende was. Voetbalsupporters he?
Maar de studenten aan de Calslaan zijn toch wel gewend aan een 'beetje rotzooi' ? (understatement
)

Maar de studenten aan de Calslaan zijn toch wel gewend aan een 'beetje rotzooi' ? (understatement

Nieuw bestemmingsplan voor de Kanaalzone
Ontwikkelingen komen in stroomversnelling
Burgemeester en Wethouders hebben een besluit genomen over het nieuwe bestemmingsplan voor de Kanaalzone. Voorafgaand aan het bestemmingsplan is voor het gebied een milieu- en veiligheidsstudie verricht (MER VER). De ontwikkelingen binnen de Kanaalzone voldoen aan de in de MER VER gestelde eisen.
In dit bestemmingsplan worden de volgende ontwikkelingen mogelijk gemaakt.
1. Realisatie van een 400 meter kunstijsbaan;
2. Uitbreiding van het Arke-stadion met een tweede ring;
3. Een ecologische verbindingszone met waterretentie aan de westzijde van het plangebied;
4. De derde ontsluitingsweg vanaf de Auke Vleerstraat.
400 meter kunstijsbaan
In het gebied tussen Go Planet en de aan te leggen ecologische verbindingszone zal een 400 meter kunstijsbaan met parkeergelegenheid worden gerealiseerd.
Het betreft een semi-overdekt ovaal gebouw met een buitenafmeting van 190 bij 95 meter inclusief de bijbehorende nevengebouwen (entree, kantine, kleedkamers). De nevengebouwen zullen gericht zijn op de boulevard van Go Planet.
Het ruimtelijk ontwerp voorziet in maatregelen om de ecozone en omwonenden zo min mogelijk te belasten met milieuaspecten die gevoelig liggen, zoals geluid- en lichtoverlast.
Uitbreiding Arke-stadion
FC Twente heeft plannen om het Arke stadion uit te breiden met een tweede ring. De capaciteit kan hierdoor toenemen tot maximaal 25.000 zitplaatsen.
Ecologische verbindingszone
Een belangrijk deel van het middengebied tussen Enschede en Hengelo zal worden ingericht als ecologische verbindingszone. In deze zone gaat water een grotere rol spelen en wordt ruimte geboden aan extensieve recreatie. Om dit mogelijk te maken zullen verschillende inrichtingsmaatregelen worden genomen. Naast het geschikt maken van het terrein voor deze doeleinden zullen ook infrastructurele obstakels zoveel mogelijk worden weggenomen.
Derde ontsluitingsweg
In het bestemmingsplan wordt tevens de realisatie van de derde ontsluiting van de Kanaalzone mogelijk gemaakt. Deze wordt aangelegd tussen het kanaal en de rioolwaterzuivering.
In de veiligheidsstudie (VER) die is gemaakt voor de uitbreiding van het stadion bleek dat deze derde ontsluitingsweg noodzakelijk is. Over de aanleg is reeds een besluit genomen bij de behandeling van de Nota ‘Kleur Bekennen’ in de gemeenteraad van januari 2006. Deze derde ontsluiting vormt onderdeel van het project Upgrading Auke Vleerstraat, gericht op verbetering van de bereikbaarheid van Enschede-West.
Communicatie
De volgende stap bestaat uit vooroverleg met diverse partijen, waaronder de Provincie Overijssel. Na het vooroverleg wordt het ontwerp - bestemmingsplan ter inzage gelegd in combinatie met het milieu- en veiligheidsrapport. De diverse partijen die belang hebben bij de verdere ontwikkeling van de Kanaalzone zijn inmiddels geïnformeerd.
Ontwikkelingen komen in stroomversnelling
Burgemeester en Wethouders hebben een besluit genomen over het nieuwe bestemmingsplan voor de Kanaalzone. Voorafgaand aan het bestemmingsplan is voor het gebied een milieu- en veiligheidsstudie verricht (MER VER). De ontwikkelingen binnen de Kanaalzone voldoen aan de in de MER VER gestelde eisen.
In dit bestemmingsplan worden de volgende ontwikkelingen mogelijk gemaakt.
1. Realisatie van een 400 meter kunstijsbaan;
2. Uitbreiding van het Arke-stadion met een tweede ring;
3. Een ecologische verbindingszone met waterretentie aan de westzijde van het plangebied;
4. De derde ontsluitingsweg vanaf de Auke Vleerstraat.
400 meter kunstijsbaan
In het gebied tussen Go Planet en de aan te leggen ecologische verbindingszone zal een 400 meter kunstijsbaan met parkeergelegenheid worden gerealiseerd.
Het betreft een semi-overdekt ovaal gebouw met een buitenafmeting van 190 bij 95 meter inclusief de bijbehorende nevengebouwen (entree, kantine, kleedkamers). De nevengebouwen zullen gericht zijn op de boulevard van Go Planet.
Het ruimtelijk ontwerp voorziet in maatregelen om de ecozone en omwonenden zo min mogelijk te belasten met milieuaspecten die gevoelig liggen, zoals geluid- en lichtoverlast.
Uitbreiding Arke-stadion
FC Twente heeft plannen om het Arke stadion uit te breiden met een tweede ring. De capaciteit kan hierdoor toenemen tot maximaal 25.000 zitplaatsen.
Ecologische verbindingszone
Een belangrijk deel van het middengebied tussen Enschede en Hengelo zal worden ingericht als ecologische verbindingszone. In deze zone gaat water een grotere rol spelen en wordt ruimte geboden aan extensieve recreatie. Om dit mogelijk te maken zullen verschillende inrichtingsmaatregelen worden genomen. Naast het geschikt maken van het terrein voor deze doeleinden zullen ook infrastructurele obstakels zoveel mogelijk worden weggenomen.
Derde ontsluitingsweg
In het bestemmingsplan wordt tevens de realisatie van de derde ontsluiting van de Kanaalzone mogelijk gemaakt. Deze wordt aangelegd tussen het kanaal en de rioolwaterzuivering.
In de veiligheidsstudie (VER) die is gemaakt voor de uitbreiding van het stadion bleek dat deze derde ontsluitingsweg noodzakelijk is. Over de aanleg is reeds een besluit genomen bij de behandeling van de Nota ‘Kleur Bekennen’ in de gemeenteraad van januari 2006. Deze derde ontsluiting vormt onderdeel van het project Upgrading Auke Vleerstraat, gericht op verbetering van de bereikbaarheid van Enschede-West.
Communicatie
De volgende stap bestaat uit vooroverleg met diverse partijen, waaronder de Provincie Overijssel. Na het vooroverleg wordt het ontwerp - bestemmingsplan ter inzage gelegd in combinatie met het milieu- en veiligheidsrapport. De diverse partijen die belang hebben bij de verdere ontwikkeling van de Kanaalzone zijn inmiddels geïnformeerd.