Oude foto's van Enschedese gebouwen
Ja sinds de euro zijn die prijzen 2 keer over de kop heen gegaan.
Neem 't kaartje Postkantoor met School dat ik postte bij Boeken over Enschede. Daar zou 'vroeger' echt geen 40 gulden voor gevraagd zijn, € 17,- klinkt gewoon veel minder. Het schijnt trouwens, dat kort voor de euro veel mensen erg veel 'zwart' geld hebben gestopt in 't aanschaffen van kaarten, boeken en weet ik wat nog meer. De vraag is enorm toegenomen.
Er is een grote levendige handel in ansichten, de mooiste exemplaren komen soms boven water. Er zit ook erg veel rotzooi tussen. Maar, van Enschede zijn er natuurlijk duizenden... daar aan beginnen zie ik nog niet zo zitten.
Neem 't kaartje Postkantoor met School dat ik postte bij Boeken over Enschede. Daar zou 'vroeger' echt geen 40 gulden voor gevraagd zijn, € 17,- klinkt gewoon veel minder. Het schijnt trouwens, dat kort voor de euro veel mensen erg veel 'zwart' geld hebben gestopt in 't aanschaffen van kaarten, boeken en weet ik wat nog meer. De vraag is enorm toegenomen.
Er is een grote levendige handel in ansichten, de mooiste exemplaren komen soms boven water. Er zit ook erg veel rotzooi tussen. Maar, van Enschede zijn er natuurlijk duizenden... daar aan beginnen zie ik nog niet zo zitten.
- Errik
- Member
- Contacteer:
Een "complete" verzameling over Enschede zal onbetaalbaar zijn. Hoeveel heb je er nu van je geboorteplaats?
Laatst gewijzigd door Errik op zo okt 10, 2004 1:23 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase power
This wonderful world of purchase power
Van mijn dorp heb ik er ca. 160... Ongeveer 10 stuks mis ik nog (voorzover ik weet). Van erg veel foto's, ben ik de enige die ze bezit. Wel bezitten enkele andere mensen wat reproducties. Totaal, samen met wat buurdorpen heb ik er zo'n 900.
Iemand in Enschede zou 65 albums (in elk album heb ik er een stuk of 150) vol hebben, en heeft deze in de afgelopen ca. 70 jaar (hij begon ook als jong iemand van 14 / 15) bij elkaar verzameld. Het schijnt 'n unieke collectie te zijn. Adrie Roding kende de beste man wel.
Iemand in Enschede zou 65 albums (in elk album heb ik er een stuk of 150) vol hebben, en heeft deze in de afgelopen ca. 70 jaar (hij begon ook als jong iemand van 14 / 15) bij elkaar verzameld. Het schijnt 'n unieke collectie te zijn. Adrie Roding kende de beste man wel.
Laatst gewijzigd door Robert op zo okt 10, 2004 1:24 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik had dit oude pand van de Ziekenzorg nog nooit gezien, wel de foto's van Ziekenzorg in de jaren '70. Daar zal ooit wel grote nieuwbouw zijn geweest.
Liep de Parkweg dan vroeger door over 't busstation en de 'waterbak' van het Stationsplein?
In 1865 zie je de toenmalige Parrallelweg namelijk doorlopen tot aan de huidige (Korte)Haaksbergerstraat.
Bron
Liep de Parkweg dan vroeger door over 't busstation en de 'waterbak' van het Stationsplein?
In 1865 zie je de toenmalige Parrallelweg namelijk doorlopen tot aan de huidige (Korte)Haaksbergerstraat.
Bron
Laatst gewijzigd door Robert op zo nov 07, 2004 9:03 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Ja, de Parkweg liep door tot aan de kruising met de Hengelostraat / Molenstraat, bij Villa Kleiboer.Robert schreef:Ik had dit oude pand van de Ziekenzorg nog nooit gezien, wel de foto's van Ziekenzorg in de jaren '70. Daar zal ooit wel grote nieuwbouw zijn geweest.
In 1865 zie je de toenmalige Parrallelweg doorlopen tot aan de huidige (Korte)Haaksbergerstraat.
Bron
Je kan Q uit Twente halen, maar je kan Twente nooit uit Q halen.
- Winus
- Member
- Contacteer:
Dat dacht ik eerst ook, maar ik dacht tevens dat dat toen al wel stationsplein zou heten.QyRoZ schreef:Volgens mij tpv het huidige stationsplein, je weet wel, met die mooie waterbak.Winus schreef:Is 1 niet de Parkweg tpv het huidige busstation?

Maar waterbakplein is wel een logischer lokatie voor zo'n parkje.
de kloomp'maj anhoalen