Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

Horeca enschede.

Wijken en overige onderwerpen die met de stad te maken hebben.
Plaats reactie
Robert

Bericht door Robert »

Hmm, echt vleesch noch vis dus. De vegetarische handel loopt overigens erg goed de laatste tijd.
Winus
Member
Member
Contacteer:

Bericht door Winus »

De krokettenhandel niet, hoorde ik net. :(
de kloomp'maj anhoalen
Robert

Bericht door Robert »

Bij Wessanen/Beckers misschien wel minder, maar Unilever/Mora verklaarde nergens last van te hebben. En als je nu 's wat vaker in Eanske komt, blijft De Muur ook nog bestaansrecht houden. :D
creative bastard

Proef Eet

Bericht door creative bastard »

Proef Eet in Enschede
Van 1 tot en met 3 september kan men weer culinair genieten tijdens de Proef Eet in Enschede. Gedurende dit gezellige driedaagse festijn kunnen de deelnemende lokale restaurants en andere horecagelegenheden zich profileren aan de bezoekers. Er wordt veel aandacht besteed aan de bereiding en presentatie van de gerechten, aan de aankleding van de tenten, aan de klantvriendelijkheid en de prijs-kwaliteitverhouding. Bezoekers kunnen zo een impressie krijgen van wat een restaurant of horecagelegenheid te bieden heeft. De nadruk ligt echter niet alleen op het eten. Er zijn diverse andere activiteiten zoals: kookdemonstraties, workshops en een culinaire markt. Bezoekers van dit gezellige evenement kunnen gastronomisch genieten en kennismaken met diverse aspecten van het culinaire vakgebied.

bron: vvvenschede.nl
1 september eindelijk weer de Proef Eet, kunnen we weer voor een paar dukaten de Enschedese restaurantjes sampelen.
Ben benieuwd of er dit jaar weer zo'n grote menigte op de Proef Eet af komt en wie dit jaar de Gouden Dukaat in de wacht
weet te slepen (vorig jaar het Rodenbach).
Hans van Dijk

Bericht door Hans van Dijk »

Errik
10 million dutch can't be wrong...
10 million dutch can't be wrong... and will die yong :D

Goed voor de werkgelegenheid, goed doorvreten in de chemie-vis :p
Wim

Bericht door Wim »

geplaatst: 10-8-2006, 08:15 door moderator
'Slow start' van Graze-Inn met snelle hap
Het zijn lange dagen, die Johan Dreijerink (54) maakt om zijn restaurant op de hoek van het Van Heekplein (62) en de Brinkstraat goed op poten te krijgen. Achttien uren achtereen zijn geen sinecure. 'Je bent ondernemer of niet', vergoelijkt hij. Maar zodra het goed draait schakelt hij een paar tandjes terug, zo is zijn voornemen.

ENSCHEDE - Zonder er ruchtbaarheid aan te geven is 'Graze-Inn' geopend onder de voormalige Twentectoren. Met wat speciale aan biedingen, dat wél, maar verder geen overbodige tamtam. Dreijerink was duidelijk uit op een 'slow start'. 'Over een paar weken is de zaak op orde', verwacht hij. 'Waarom dán pas? Omdat wij hebben gekozen voor jong personeel. Jongeren hebben werklust, zijn ambitieus en willen graag wat verdienen. Nadeel is dat je ze moet trainen.' Graze-Inn is een self servicerestaurant met vier verschillende afdelingen onder één dak. Er is heel wat te 'Grazen'. De klant kiest uit de verschillende toko's en zoekt een plaats. Er is een koffiehoek, die vanaf negen uur geopend is en verder afdelingen voor fish and chips, tortilla's, Souvenir of Bangkok en desserts (vruchten, ijs en yoghurt). De inrichting is strak trendy met een buitenterras. De formule noemt de ondernemer 'een kruising tussen La Place en McDonalds'. Niet zo vreemd als men bedenkt dat deze Enterse kasteleinszoon 14 jaar McDonalds aan de Kalanderstraat runde. 'Ik heb gekeken naar producten waar vraag naar is. Als je in Enschede over de markt loopt dan zie je dat de viskramen druk worden beklant door de vele Duitse bezoekers. Vandaar dat fish and chips ook een belangrijk menu is bij ons. Ons motto is quick casual dining, zeg maar snel en gewoon eten. En daar zijn de prijzen naar. Allen die hier wonen, werken of passeren vormen onze doelgroep. We zijn geheel varkensvleesvrij, verkopen zelfs geen broodje ham.' De inspiratie deed Dreijerink op toen het Van Heekplein op de schop ging. 'Ik werd 50 en wilde nog één keer wat anders. Jaap van Zweden, inderdaad, de orkestleider, had zijn tweede woning hierboven en wilde beneden een visrestaurant beginnen. Maar hij kan beter viool spelen en het is er tot opluchting van de flatbewoners dan ook niet van gekomen. Toen ben ik er in gesprongen. In twaalf weken verbouwd, hypermoderne keuken, 300 vierkante meter restaurant en na twee advertenties in Tubantia kon ik kiezen uit 300 sollicitanten. Klaar. Over de klandizie heb ik nu al weinig te klagen, terwijl nota bene mijn doelgroep nog vakantie heeft.'

--------------------------------------------------------------------------------
reacties:

Er zijn (nog) geen reacties geplaatst.
ESG

Bericht door ESG »

Klinkt in orde! Voor als je honger hebt na een middagje shoppen..
Errik
Member
Member
Contacteer:

Bericht door Errik »

Ik ga het zeker proberen. Ben benieuwd naar de "Souvenir of Bangkok". Ben een groot liefhebber van de Thaise keuken.
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase power
Crow

Bericht door Crow »

Ik heb er een paar weken geleden gegeten, de Fish & Chips. Het is echt zo'n gelegenheid waar je even naar binnen loopt als je honger hebt... een soort fast-food, maar dan lekkerder en het ziet er leuk uit daarbinnen.
Het doet een beetje denken aan Food Courts die je veel in Aziatische steden ziet, maar dan in mini-uitvoering en relatief weinig keuze uit maaltijden.
Fir
Member
Member
Contacteer:

Bericht door Fir »

In enschede mis ik nu een viswinkel die ook na zes uur open is, ook jammer dat ik nergens de openingstijden van de graze inn kan vinden. Moet nog eten maar heb geen zin in een al opruimende tent te gaan zitten.
Fir
Member
Member
Contacteer:

Bericht door Fir »

Was toch wel weer lekker voor weinig bij de graze, 13.20 euro met z'n 2en. Een combinatie menu bij de chinees kost rond de 11.50 euro, zonder drinken (afhalen). Dus dit is net zo lekker en net zo goekoop. Hadden dit keer iets uit de wok genomen. De openigstijden van de graze inn zijn 9 tot 9, keuken open van 11 tot 9 pm. en zondags van 12 tot 9 pm.
Robert

Bericht door Robert »

Louter positieve berichten dus. :okay:
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

Het ziet er ook gewoon buitengewoon goed uit . :)

Het ligt ook nog zeer gunstig voor mensen met een interesse zoals ons .
Onder de Twentectoren, en tegenover de toekomstig hoogste toren van Oost-Nederland .
Maar eigenlijk is het voor iedereen een prima tent !!
Tony S.
Member
Member
Contacteer:

Bericht door Tony S. »

Self-servicerestaurant Graze-Inn failliet
ENSCHEDE-Het self-servicerestaurant Graze-Inn in de voormalige Twentectoren op de hoek H.J. van Heekplein/Brinkstraat is door de Almelose rechtbank failliet verklaard.De rechtbank heeft A.C. Huisman tot curator in het bankroet vernoemd.Een zegsvrouwe van Huisman liet gisteren weten dat de curator nog niets kan zeggen over de oorzaak van het faillissement.Het pand staat inmiddels weer te huur.De bedrijfsleiding van het self-servicerestaurant was onbereikbaar voor commentaar.Graze-Inn was sinds half mei,zoals gemeld,dicht.`Het restaurant is gesloten.Wij hopen u zo spoedig mogelijk weer van dienst te kunnen zijn`,luidde een schriftelijke mededeling destijds op de entree.Graze-Inn ging in augustus vorig jaar open met exploitant Johan Dreijerink.Hij noemde het restaurant toen een `kruising tussen La Place en McDonalds`.

Leek me toch goed lopen,zat altijd volk als ik er langs kwam,is waarschijnlijk iets goed misgegaan daar.

Behalve Graze-Inn is ook het chinees restaurant China Palace aan de kuipersdijk,één van de oudsten in de stad,door de rechtbank failliet verklaard.

Aldus de bans vandaag.
Een lang wief is een ladder in huus!
Femmefatale

Bericht door Femmefatale »

Nou dat is ook snel, vorige keer dat ik erlangs liep was het echt megadruk, ben benieuwd waar het is mis gegaan.
Tiroler

Bericht door Tiroler »

Femmefatale schreef:Nou dat is ook snel, vorige keer dat ik erlangs liep was het echt megadruk, ben benieuwd waar het is mis gegaan.
Het was er dus druk, men heeft vrij lage winstmarges als ik het zo zie. us of het was niet druk genoeg of de huur is killing op het Van Heek.

Naja, jammer. Had er binnenkort eens wat ('Thai') willen eten. Dergelijke tenten zijn namelijk zeer zeldzaam in Twente e.o. Zou ook wel graag een sushitent zien hier.
PM

Bericht door PM »

Tiroler schreef:
Femmefatale schreef:Nou dat is ook snel, vorige keer dat ik erlangs liep was het echt megadruk, ben benieuwd waar het is mis gegaan.
Het was er dus druk, men heeft vrij lage winstmarges als ik het zo zie. us of het was niet druk genoeg of de huur is killing op het Van Heek.

Naja, jammer. Had er binnenkort eens wat ('Thai') willen eten. Dergelijke tenten zijn namelijk zeer zeldzaam in Twente e.o. Zou ook wel graag een sushitent zien hier.
Doe mij maar een KFC :)
Tony S.
Member
Member
Contacteer:

Bericht door Tony S. »

Kan natuurlijk ook van alles mis gaan in de bedrijfsvoering.Hoe dan ook,zal wel gissen blijven,aangezien niemand commentaar wil leveren.
Een lang wief is een ladder in huus!
Tiroler

Bericht door Tiroler »

PM schreef:
Tiroler schreef:
Femmefatale schreef:

Doe mij maar een KFC :)
Ik dacht dat Enschede in de lift moest :D Ben er in Hengelo nog nooit geweest, en kwam een tijdje terug wekelijks in Utrecht. Wat een ransbende is dat. Vele vierkante meters voor de KFC op Vredenburg liggen bezaaid met botjes van kipvretende klanten.
PM

Bericht door PM »

Tiroler schreef:

Ik dacht dat Enschede in de lift moest :D Ben er in Hengelo nog nooit geweest, en kwam een tijdje terug wekelijks in Utrecht. Wat een ransbende is dat. Vele vierkante meters voor de KFC op Vredenburg liggen bezaaid met botjes van kipvretende klanten.
`

Niks boven een lekker broodje kip, en wat funzigheid. :flirt:

Nee maar die in Hengelo is echt netjes, denk dat het prima kan op de lokatie van de Graze inn
Plaats reactie