Roombeek: Cultuurcluster Twentse Welle
@Robert: Heb er wel meer, maar da's meer van 't zelfde...
@Perceptor: Die strepen op foto TW5 komen inderdaad door overbelichting, moest wel een langere sluitertijd gebruiken vanwege het weinige licht dat er tegen de avond nog over was.
Jammer dat al die graffiti strax verloren gaat, zitten een aantal fraaie kunstwerkjes tussen...
@Perceptor: Die strepen op foto TW5 komen inderdaad door overbelichting, moest wel een langere sluitertijd gebruiken vanwege het weinige licht dat er tegen de avond nog over was.
Jammer dat al die graffiti strax verloren gaat, zitten een aantal fraaie kunstwerkjes tussen...
Kwam nog een Tubantia journaal reportage tegen op YouTube over Twentse Welle. En ook nog 1 of 2 filmjes geschoten in de fabriekshal nog voor deze in de steigers stond. Helaas geen steady-shot gebruikt...
http://www.twentsewelle.nl
Zie ook deze prachtige fotoreeks van het terrein
.
http://www.twentsewelle.nl/fotoboek.asp?albumID=1
Zo moet het er straks uitgaan zien .

1

2 Op deze foto is goed te zien dat in een stad het Graffiti gehalte toch een aardig stuk hoger ligt .

3

4 Hier zijn ze al druk bezig met de vloer.

5

6

7 Grote ruimte's .

8 Oud & Nieuw

9 De Golf in aanbouw, zoals ik hem zelf noem .
Op de afbeelding hierboven is goed te zien wat ik bedoel hiermee .

10. Bouwwerkzaamheden onder de grond.

11 Idem, met op de achtergrond de woningen van het Roomveldje .
Wijkdeel van het Roombeek dat deels in oude staat is teruggebracht .
Apollyon heeft zelfs nog een 5-tal woningen gezien die dateren van voor de ramp .

12 Nieuwbouw Museum

13 Volgens mij is dit de plek waar een hoogbouw zou verijzen .
Maar wat ik me nog kan herrineren staat de bouwkraan er niet meer .
Dus hoe dat verder gaat ??

14 In de steigers

15 Doorkijkje naar nog een prachtig project het Menko ( http://www.menkowatertoren.nl )

Zie deze foto voor een beter geveldetail van het gebouw .

Foto van Errik
En zo moet dat gebouw straks gaan worden .

Er word dus nog een prachtig nieuwbouwgedeelte tegenaan gezet .
Zie ook deze prachtige fotoreeks van het terrein

http://www.twentsewelle.nl/fotoboek.asp?albumID=1
Zo moet het er straks uitgaan zien .

1

2 Op deze foto is goed te zien dat in een stad het Graffiti gehalte toch een aardig stuk hoger ligt .

3

4 Hier zijn ze al druk bezig met de vloer.

5

6

7 Grote ruimte's .

8 Oud & Nieuw

9 De Golf in aanbouw, zoals ik hem zelf noem .
Op de afbeelding hierboven is goed te zien wat ik bedoel hiermee .

10. Bouwwerkzaamheden onder de grond.

11 Idem, met op de achtergrond de woningen van het Roomveldje .
Wijkdeel van het Roombeek dat deels in oude staat is teruggebracht .
Apollyon heeft zelfs nog een 5-tal woningen gezien die dateren van voor de ramp .

12 Nieuwbouw Museum

13 Volgens mij is dit de plek waar een hoogbouw zou verijzen .
Maar wat ik me nog kan herrineren staat de bouwkraan er niet meer .
Dus hoe dat verder gaat ??

14 In de steigers

15 Doorkijkje naar nog een prachtig project het Menko ( http://www.menkowatertoren.nl )

Zie deze foto voor een beter geveldetail van het gebouw .

Foto van Errik
En zo moet dat gebouw straks gaan worden .
Er word dus nog een prachtig nieuwbouwgedeelte tegenaan gezet .
Klopt, aan de kant van de Twentse Welle kun je zo vanaf het fietspad tussen het hek door wandelen. Het hek dat je daarna tegenkomt loop niet helemaal rondom door, dus je staat zo binnen. Binnen heb je wel een aparte sfeer doordat de ramen die eruit gevlogen zijn vervangen zijn door gekleurd kunststof zeil. De verschillende verdiepingen krijgen zo een heel eigen kleurstelling. Een doorgang naar het dak heb ik zo niet kunnen ontdekken.
- Winus
- Member
- Contacteer:
Aanvulling op persbericht Uitburo Enschede
Rondleiding op de bouwlocatie TwentseWelle
Op zondag 17 september a.s., tijdens de opening van het culturele seizoen in Enschede, is het voor iedereen mogelijk een kijkje te komen nemen op de bouwlocatie van Museum TwentseWelle. Van 13.00 uur 's middags tot 17.00 uur worden er beelden getoond van het definitief ontwerp en medewerkers laten u zien waar straks bijvoorbeeld de reusachtige mammoet een plaatsje krijgt of waar we het prachtige nagebouwde Lös Hoes kunnen bezichtigen.
Op zaterdag 16 september en zondag 17 september, het weekend van de UITmarkt, bruist niet alleen de binnenstad. Ook het Cultuurlint, de route van het centrum naar het Balengebouw in de wijk Roombeek, staat dan bol van activiteiten en optredens. In het kader hiervan heeft TwentseWelle, het nieuwe museum over wonen, werken en leven in het verleden, heden en in de toekomst, de bouwlocatie opengesteld om alvast een tipje van de sluier op te lichten van het prachtige instituut dat op Roombeek verschijnt.
======================================================
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met TwentseWelle, Wilma Tempelman (marketing en p.r.) tel. 053 4825061.
Enschede, september 2006
Rondleiding op de bouwlocatie TwentseWelle
Op zondag 17 september a.s., tijdens de opening van het culturele seizoen in Enschede, is het voor iedereen mogelijk een kijkje te komen nemen op de bouwlocatie van Museum TwentseWelle. Van 13.00 uur 's middags tot 17.00 uur worden er beelden getoond van het definitief ontwerp en medewerkers laten u zien waar straks bijvoorbeeld de reusachtige mammoet een plaatsje krijgt of waar we het prachtige nagebouwde Lös Hoes kunnen bezichtigen.
Op zaterdag 16 september en zondag 17 september, het weekend van de UITmarkt, bruist niet alleen de binnenstad. Ook het Cultuurlint, de route van het centrum naar het Balengebouw in de wijk Roombeek, staat dan bol van activiteiten en optredens. In het kader hiervan heeft TwentseWelle, het nieuwe museum over wonen, werken en leven in het verleden, heden en in de toekomst, de bouwlocatie opengesteld om alvast een tipje van de sluier op te lichten van het prachtige instituut dat op Roombeek verschijnt.
======================================================
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met TwentseWelle, Wilma Tempelman (marketing en p.r.) tel. 053 4825061.
Enschede, september 2006
de kloomp'maj anhoalen
Heb vanmiddag van de openstelling van de TwentseWelle bouwplaats gebruik gemaakt om de vorderingen te bekijken. Helaas was alleen de hal van het Rozendaal complex toegankelijk en de nieuwbouw nog niet, maar het begint al ergens op te lijken...
De entree

De toekomstige appartementen aan de linkerkant van de hal

Binnen krijg je aan de hand van banners met artists impressions een indruk van de toekomstige invulling

Vanuit de nieuwbouw kom je via deze tunnel straks het Rozendaal complex binnen

In de hal is op het eerste gezicht nog maar weinig verandert...

TwentseWelle vanaf het dak van het Balengebouw

...en de achterzijde vanaf het dak van Tetem

De entree

De toekomstige appartementen aan de linkerkant van de hal

Binnen krijg je aan de hand van banners met artists impressions een indruk van de toekomstige invulling

Vanuit de nieuwbouw kom je via deze tunnel straks het Rozendaal complex binnen

In de hal is op het eerste gezicht nog maar weinig verandert...

TwentseWelle vanaf het dak van het Balengebouw

...en de achterzijde vanaf het dak van Tetem