Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

Eschmarke (gehele project)

Informatie en vorderingen.
Plaats reactie
Hans van Dijk

Bericht door Hans van Dijk »

Kubus schreef:
13 juli zijn de feestelijke gebeurtenissen rond oplevering en opening.
ik zei toch ook...vlak voor de oplevering, ik schreef mijn reactie eergisteren,
(11 juli) en vandaag stonden er parasollen op het terras,
en was er gelegenheid voor een hapje en een drankje.
Althans dat meende ik in het voorbij rijden te zien.

De naam is wel toepasselijk vind ik zelf, strakke foto :okay:

opmerkelijk detail, op het bord passeert een Duitse Mercedes de EschmarkerPoort,...er word dus onderkent dat de Gronausestraat een
doorgaande route is van en naar de Oosterburen.
Waardoor de Gronausestraat overbelast raakt, en uiteindelijk paaltjes
in de livingstonestraat moeten worden geplaatst, om er voor te zorgen dat in ieder geval de bus nog kan door rijden :D
Hans van Dijk

Bericht door Hans van Dijk »

De volgende uitbreiding in Enschede Oost zit er aan te komen, en er zit muziek in :D

Afbeelding

Afbeelding
Kubus
Member
Member
Berichten: 252
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 5:07 pm
Locatie: Enschede

Bericht door Kubus »

Hans van Dijk schreef:vandaag stonden er parasollen op het terras,
en was er gelegenheid voor een hapje en een drankje.
Althans dat meende ik in het voorbij rijden te zien.

:D
Dat heb je dus goed gezien. De hapjes en drankjes waren weer lekker. :D
Het is het eindpunt van de trein, bijna geen mens hoeft er te zijn, bijna geen hond gaat zover mee: Enschede
Gebruikersavatar
rr1991
Member
Member
Berichten: 911
Lid geworden op: do dec 01, 2005 2:56 pm
Locatie: Auckland, New Zealand

Bericht door rr1991 »

Ik vind het geen mooie huizen :( Villa's vind ik ook een beetje een groot woord.
Robert

Bericht door Robert »

Die gitaar doet me 'n beetje denken, dat de Eschmarke de nieuwe country side wordt.
Kubus
Member
Member
Berichten: 252
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 5:07 pm
Locatie: Enschede

Bericht door Kubus »

Volgens mij haalt die bouwer het Wilde Oosten en het Wilde Westen doorelkaar. :down:
Het is het eindpunt van de trein, bijna geen mens hoeft er te zijn, bijna geen hond gaat zover mee: Enschede
Gebruikersavatar
Errik
Member
Member
Berichten: 2355
Lid geworden op: ma mar 15, 2004 1:24 pm
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Errik »

Wat ze al niet verzinnen...
Doet me denken aan het 'herenhuis' dat mijn ouders in 1988 kochten.

Afbeelding
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase power
Gebruikersavatar
rr1991
Member
Member
Berichten: 911
Lid geworden op: do dec 01, 2005 2:56 pm
Locatie: Auckland, New Zealand

Bericht door rr1991 »

En we waren de laatste tijd zo goed op weg, ik vind dit echt een tegenvaller..
Gebruikersavatar
Errik
Member
Member
Berichten: 2355
Lid geworden op: ma mar 15, 2004 1:24 pm
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Errik »

Ach, het is maar een Vinex-locatie hoor rr.
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase power
Gebruikersavatar
rr1991
Member
Member
Berichten: 911
Lid geworden op: do dec 01, 2005 2:56 pm
Locatie: Auckland, New Zealand

Bericht door rr1991 »

Ja, maar het is wel Enschede.. ;)
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

Opzich niks mis mee toch ?

De site is ook aardig opgezet voor zo'n klein project als deze .
Het gaat om 21 woningen in totaal waarvan 6 villa's .
Het ene deel het Country-Side West de andere Country - Side Oost .
De situatie hoe het gelegen is, zou ook voor vele geen hinder geven kwa aantrekking van dat wijkdeel .
De villa's liggen mooi tegenover de rijenwoningen met een prachtige grote tuin en een iets wat afwijkend gevellijn .
Sandokan01

Bollen in wadi eikebladvlinder!

Bericht door Sandokan01 »

Aan de Eikebladvlinder heeft de gemeente gemeend het geheel te moeten verfraaien met "sierbollen" rond de wadi's. Nu blijkt het gros van bewoners en bezoekers last van de bollen te hebben. Ze zijn zeker niet decoratief en er staan er zeker veel te veel. De bollen zijn verder strak tegen parkeerplaatsen geplaats wat al voor diverse beschadigingen aan auto's heeft geleid. Hierdoor zijn er nu al bewoners die her en der hun auto's parkeren wat het geheel alleen maar onveiliger en onoverzichtelijker maakt. (Er wonen nl. nogal wat kleuters die er op straat spelen)Er zijn al vragen gesteld aan gemeente ambtenaren maar die willen ze denk ik niet verplaatsen omdat ze er nu eenmaal al staan. Mijn vraag is wat hier nu tegen te doen is en waarom die gemeente zo star blijft? Gaat het hier alleen om geld en moet het eerst fout gaan?
Ook het ooit omschreven landelijke karakter van de Eschmarke met daarin de fraai aangebrachte wadi's wordt zo teniet gedaan. Het maakt het geheel erg rommelig en past niet in de lijn van de wadi's ..... Wellicht is het een idee om ze weg te halen of ze te verspreiden over de andere wadi's in de andere vlinderbuurten. Dan wordt het misschien 1 geheel.
Naatje

helemaal eens!

Bericht door Naatje »

Ben het helemaal eens met Sandokan! De bollen passen totaal niet in het straatbeeld. Auto's beschadigen en het zorgt voor vervelende situaties bij bezoekers die de bollen over het hoofd zien. Lijkt me toch niet zo moeilijk voor de gemeente om ze weg te halen?? Eventueel verspreiden over andere straten zou ook een optie kunnen zijn. Al zitten die mensen ook niet echt op die bollen te wachten denk ik. Misschien een idee voor langs de busbaan aan de Heidevlinder? Dan heeft niemand er last van lijkt me.... Verder zie ook ik steeds meer mensen in de wijk die hun auto's maar her en der parkeren op plekken die daar niet voor zijn bedoeld. Wordt daar nooit tegen opgetreden? Want heb wel eens gebeld en dan geven ze je de indruk dat je niet zo moet zeuren. Terwijl deze auto's het zicht voor overig verkeer danig kunnen belemmeren dus voor gevaar zorgt in de"kinderrijke" buurten.
Wim

Bericht door Wim »

Kaart het eens aan bij de Dorpsraad... :okay:
Sandokan01

Bericht door Sandokan01 »

Wim schreef:Kaart het eens aan bij de Dorpsraad... :okay:

Misschien een suggestie maar het moet toch simpeler te regelen zijn. Gewoon met logisch verstand van de heren ambtenaren. Ik heb ze nog eens geteld er staan geloof ik 50 bollen in twee wadi's!!!
Gebruikersavatar
Errik
Member
Member
Berichten: 2355
Lid geworden op: ma mar 15, 2004 1:24 pm
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Errik »

Er verandert echt niets vanzelf. Je zal met je bezwaren naar het stadsdeel of de dorps/wijkraad moeten stappen. Misschien dat een goeie ouderwetse handtekeningactie help om je bezwaren bij de ambtenarij kracht bij te zetten. Hoe langer de lijst van mensen die je steunen, hoe groter de kans dat er iets aan die bollen wordt gedaan. Met een petitie kan je natuurlijk ook altijd naar de stadsdeelwethouder stappen.
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase power
Sandokan01

Bericht door Sandokan01 »

Errik schreef:Er verandert echt niets vanzelf. Je zal met je bezwaren naar het stadsdeel of de dorps/wijkraad moeten stappen. Misschien dat een goeie ouderwetse handtekeningactie help om je bezwaren bij de ambtenarij kracht bij te zetten. Hoe langer de lijst van mensen die je steunen, hoe groter de kans dat er iets aan die bollen wordt gedaan. Met een petitie kan je natuurlijk ook altijd naar de stadsdeelwethouder stappen.
Er zijn al mensen geweest bij het "stadsdeel" . Maar dit wordt schouderophalend aangehoord en naast zich neergelegd. Ik wil nu eens een keer niet met allerlei handtekeningenlijsten langs de deuren hoeven leuren. Het moet toch mogelijk zijn dat mensen dit zelf inzien. Met alle respect.... daar zijn ze toch voor ! Ook het stadsdeel heeft belang bij woonvriendelijke buurten waar mensen prettig vertoeven toch?
Gebruikersavatar
Errik
Member
Member
Berichten: 2355
Lid geworden op: ma mar 15, 2004 1:24 pm
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Errik »

Dat zou wel moeten ja, in de praktijk werkt het helaas een beetje anders. Ik vrees toch dat je alleen met een hele groep burgers tegelijk iets kan bereiken.
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase power
Sandokan01

Bericht door Sandokan01 »

Errik schreef:Dat zou wel moeten ja, in de praktijk werkt het helaas een beetje anders. Ik vrees toch dat je alleen met een hele groep burgers tegelijk iets kan bereiken.
De macht van de "getallen" versus "het gezonde verstand" van de ambtenaar!
Gebruikersavatar
Tony S.
Member
Member
Berichten: 432
Lid geworden op: wo jun 07, 2006 8:23 am
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door Tony S. »

Kun je die bollen niet gewoon ff de wadi inrollen met z`n allen,beetje burgerlijke ongehoorzaamheid :D
Heb ze even op de foto vastgelegd,dan weten we waar we het over hebben ;)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Een lang wief is een ladder in huus!
Plaats reactie