Is er hier trouwens iemand bekend met het verhaal dat onder het Eschpoortflat en De Klomp een atoombunker ligt? Op de bouwtekening is hier weinig van te vinden. Wel staat er een parkeerkelder op terwijl er geen inrit is naar die parkeerkelder (erg verdacht) en staat er op de plattegrond van de kelder een vreemde gang die nergens naar toe leidt.
Van Zwitserland verbaast me dat niet. In Duitsland hebben ook alle huizen een kelder, zet er een loden toegangsdeur in en je hebt ook al bijna een atoomkelder. Ik vraag me wel af waar die neutrale Zwitsers bang voor zijn.
Maar ik weet dus niet zeker of daar onder De Klomp een atoomkelder ligt, het is een hardnekkig gerucht.
Niks gerucht. Het gemeentebestuur kan vanuit de schuilkelder de stad besturen, als er nog wat van over is natuurlijk.
Maar hij ligt er zeker. Ben benieuwd wat voor spullen er in staan. Telegraaf apparatuur, blikvoedsel, commedore 64's.
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase power
Nadat de catacomben van Arnhem open zijn voor publiek wordt het tijd ook het ondergrondse Enschede maar eens nader te onderzoeken...
We kunnen hier natuurlijk niet achterblijven...
Het complex aan de Klomp is oorspronkelijk 'gewoon' als kantoorgebouw gebouwd... Wat dat betreft waren er weinig redenen een bijzondere kelder aan te leggen. Voor het politiebureau was het vooral een 'tijdelijke' huisvesting terwijl men bezig was met nieuwbouwplannen.