Oude foto's van Enschedese gebouwen
Ik heb een ontzettend mooi boek gekregen van een kennis. Het gaat over de historie van Enschede. Hierin staan ontzettend mooie platen die ik graag wil posten hier.
Maar ik ben echt niet handig met die upload gevallen. Dus graag even jullie hulp. Als ik ze naar iemand van jullie mail, willen jullie ze dan plaatsen?
Ik verwacht dat ik ze tegen vrijdag heb ingescand vanwege studiedruk.
De platen zijn echt de moeite waard.
Ik hoop van jullie te horen.
Groetjes
Maar ik ben echt niet handig met die upload gevallen. Dus graag even jullie hulp. Als ik ze naar iemand van jullie mail, willen jullie ze dan plaatsen?
Ik verwacht dat ik ze tegen vrijdag heb ingescand vanwege studiedruk.
De platen zijn echt de moeite waard.
Ik hoop van jullie te horen.
Groetjes
Harstikke bedankt Winus, ik zal er voor zorgen dat ze vrijdag in je mail box liggen.
Er zitten fantastische platen tussen van de gehele binnenstad en dan vooral rond 1930, dus inclusief langestraat met tramlijn, de oude markt met de iets hogere toren en het van heekplein, en nog veel meer.
Vanaf vrijdag beschikbaar..
Er zitten fantastische platen tussen van de gehele binnenstad en dan vooral rond 1930, dus inclusief langestraat met tramlijn, de oude markt met de iets hogere toren en het van heekplein, en nog veel meer.
Vanaf vrijdag beschikbaar..
- Vincent1971
- Member
Hmm of een account nemen op bijvoorbeeld http://www.gmx.net. Kan je tot 100mb per email versturen
Een goed begin heeft geen einde
Nee het boek heet Oud Enschede,en is een uitgave van de Tubantia uit 1975. De inhoud bestaat vooral van foto's voor en na de oorlog. De foto's en publicaties die erin staan dateren voornamelijk uit de jaren '53 en '54.Robert schreef:@Peter Luca, toevallig Enschede verleden tijd van Ties Wiegman, een geel boekje van ca. 20 x 20 cm.?
Ooohw, die. Ja, die is inderdaad best leuk ja. De originele druk komt ook uit 1953/1954 en was - voorzover ik nu weet - allereerst te koop voor de Tubantia-lezers en later in de gewone boekhandels. In 1975 volgde, na vele vragen & verzoeken, een nieuwe oplaag. Details staan dacht ik wel in 't voorwoord. De originele kost rond de 30 euro (als 'ie in goede staat is) en voor de '75 editie betaal je circa 15 euro. In ieder geval een leuk iets om te krijgen. :okay:
Foto's van Ribbeltsweg
Wie kan mij helpen aan oude foto's van de ribbeltsweg.
Vanaf 1912 als die er zijn?
Eventueel wat informatie is ook welkom.
Vanaf 1912 als die er zijn?
Eventueel wat informatie is ook welkom.
Het lijkt me niet echt 'n omgeving waar heel erg veel ansichtkaarten van verschenen, daarme kan 'k je dan ook niet helpen. Ook het Gemeentearchief (http://www.enschede.nl/archief) heeft niet echt iets, maar ze hebben vast nog wel genoeg wat niet gedigitaliseerd is. Neem daar eens 'n kijkje zou 'k zeggen. :)