Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

Roombeek (gehele project)

Informatie en vorderingen.
Plaats reactie
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

bedankt :) .

Er stonden vandaag een paar leuke berichten in de Huis aan Huis .

Ten eerste kun je tussen 5/10 november in het stadskantoor de projecten van 5 studenten zien van het Windesheim in Zwolle .
Ik dacht afstudeerprojecten, die dit jaar gericht waren op de stad Enschede .
Opleiding HBO post stedebouwkundige en planning .

Een ander plaatje van het Eekenhof op het Roombeek .
Die deed me opeens heel erg grieks aan .
Het balkon van de ene is het vloeropp. van de andere .
Dus aan de achterkant loopt het gebouw piramidegewijs op .
Ziet er wel goed uit .
Errik
Member
Member
Contacteer:

Bericht door Errik »

Uit Enschede Centraal:
Deze maand is begonnen met de voorbereidingen voor de bouw van Eekenhof, het zorgcluster in Roombeek, dat is ontworpen door het Amsterdamse architectenbureau Claus en Kaan. Het is de bedoeling dat dit markante gebouw in 2007 wordt opgeleverd. Op de begane grond komen eerstelijnszorgvoorzieningen zoals een HOED (huisartsen onder een dak), een fysiotherapeut, een apotheek en een praktijk voor psychosociale hulpverlening. De negen verdiepingen bieden plek aan 52 ruime en lichte appartementen voor alle leeftijden. De appartementen variëren in grootte van 70 m² tot zo’n 135 m². Bijzonder is dat niet één appartement dezelfde indeling en omvang krijgt als de ander. Ieder appartement beschikt over een balkon of terras en over een eigen plek in de parkeergarage.
De toekomstige bewoners kunnen ervoor kiezen om hun appartement te kopen of te huren. De verkoopprijs begint bij € 158.000,- en bedraagt maximaal € 395.000,-. De huurprijzen liggen tussen de €527,- en €1.318,-.
Woningcorporatie Domijn en Euverman Temmink & Partners Makelaars organiseren op 11 en 12 november in het Balengebouw, Schurinksweg 97, de verhuur/verkoopdagen voor de appartementen.
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase power
Errik
Member
Member
Contacteer:

Bericht door Errik »

En het hofje van Acidor:
Start bouw hofje in Roombeek Een nieuw hofje naar oud Hollands voorbeeld. Dat kan  (inderdaad) in Roombeek. In november wordt gestart met de bouw van elf koopwoningen. In het hofje komen in totaal 20 woningen. Het bijzondere is dat de bewoners een groot stempel kunnen drukken op de indeling en het uiterlijk van hun woningen. En deze woningen zijn niet klein, ze hebben een inhoud van 400 tot 650 m3. En dat voor de prijs van een redelijk appartement. Er zijn al zes woningen verkocht! Belangstelling gekregen kom dan eens langs in het informatiecentrum Roombeek.
Stoeptegel

Bericht door Stoeptegel »

Het lijkt erop dat ze zo langzamerhand ook de Grolsch op Noord aan gaan pakken. Sloopbedrijf Pongers is er in de weer en hing een banner op aan het hek.

Benieuwd wanneer mijn uitzicht nog meer word?!
Q.
Member
Member

Bericht door Q. »

Ik zal hem missen, de grote hal.
Je kan Q uit Twente halen, maar je kan Twente nooit uit Q halen.
Vincent1971
Member
Member

Bericht door Vincent1971 »

Hmmm...zal me een leuke foto serie worden ;) apart topic 'sloop van grolsch '?
Een goed begin heeft geen einde
Stoeptegel

Ik zie vanuit mijn huisje dat ze zijn begonnen met de sloop!
Mooi!
Zeg maar aan de achterkant van het Telematica instituut, wat je vanaf de straat dus niet kan zien. Maar vanaf 8 hoog prima!
Vincent1971
Member
Member

Bericht door Vincent1971 »

Hmmm stuur eens een foto Stoeptegel...
Een goed begin heeft geen einde
Errik
Member
Member
Contacteer:

Bericht door Errik »

Als je niks zinnigs te melden hebt hóéf je niks te schrijven, Vincent...
Stoeptegel

Vincent1971 schreef:Hmmm stuur eens een foto Stoeptegel...
Ik ben zo ontzettend niet hip, dat ik geen digitale camera heb  8)
Maar Niek (die in dezelfde flat woont) wel. Misschien dat hij............
Perceptor

Bericht door Perceptor »

Ze zijn deze week ook begonnen met de damwanden van de Eekenhof. Schiet lekker op daar in Roombeek :-)
Perceptor

Bericht door Perceptor »

Gebrek aan belangstelling betreurd
De vereniging gedupeerde ondernemers vuurwerkramp Enschede betreurt het dat er weinig ondernemers terugkeren naar de wijk Roombeek. Volgens de vereniging speelt de slechtere economische situatie mee.
Terugkeer was altijd één van de speerpunten van de vereniging. Nu moet ze constateren dat veel nieuwe bedrijfsruimtes leegstaan en het plan voor de bouw van een aantal bedrijfshallen van tafel is. De vereniging dringt er bij de gemeente op aan om vast te houden aan een bedrijfsbestemming voor het gebied voor betere tijden.
Bron

Die winkels langs de Roombeek staan idd al erg lang leeg, volgens mij zit er alleen maar een kapper in.
Errik
Member
Member
Contacteer:

Bericht door Errik »

Het zal ook te maken hebben met het feit dat nog lang niet alle woningen klaar zijn. Het wordt tijd dat die supermarkt naar de Roomweg komt.
Winus
Member
Member
Contacteer:

Bericht door Winus »

Afbeelding
de kloomp'maj anhoalen
Bata4

Bericht door Bata4 »

Errik schreef:Het zal ook te maken hebben met het feit dat nog lang niet alle woningen klaar zijn. Het wordt tijd dat die supermarkt naar de Roomweg komt.
Komt er een supermarkt aan de Roomweg? Lijkt me helemaal niet zo geschikt, veel te weinig m2 en parkeerplek. Lijkt me meer iets voor een grootschaliger plek.
rr1991
Member
Member

Bericht door rr1991 »

mooie foto, maar ik denk dat er 1 nooit zoveel mensen over dat plein zullen lopen, 2 aangezien het in nederland niet heel vaak mooi weer is die balkonnen/terassen er niet zo mooi bij zullen staan als op de foto en 3 op die foto lijkt het net alsof het een heel centraal punt moet worden, dat vind ik nou zo jammer, ze halen het hele wijk-gevoel weg
Errik
Member
Member
Contacteer:

Bericht door Errik »

Bata4 schreef:Komt er een supermarkt aan de Roomweg? Lijkt me helemaal niet zo geschikt, veel te weinig m2 en parkeerplek. Lijkt me meer iets voor een grootschaliger plek.
Die supermarkt moet juist de drager van de winkelstraat worden. Het gaat natuurlijk om een buurtsuper, niet om een hypermarché. Tegenover het Roomveldje is nu nog een flinke parkeerplaats trouwens.
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

Zie deze site eens voor wederom een prachtig concept op het Roombeek .

http://www.tetemlofts.nl
rr1991
Member
Member

Bericht door rr1991 »

Da's een goeie aanpak zeg! Goede samenwerking zo te zien!
Stoeptegel

En de prijzen?

Veel te duur uiteraard.

Roombeek bouwen ze vol met behoorlijk dure woningen en dat is jammer.
Plaats reactie