Oude foto's van Enschedese gebouwen
- Vincent1971
- Member

Het Münsters Posthuis was in vroeger tijd 'ergens' aan de Langestraat, vervolgens is er in Hotel de Klomp een postkantoor gekomen, waarna het 'agentschap' verplaatst werd na 'n pand bij / dicht bij het stadhuis. En in 1896 of zo is het 'oude' postkantoor aan de Haaksbergerstraat gebouwd. Dick Taat, bedankt. :okay:
-
- Member
- Contacteer:
Erg leuk, die oude dia's!

BTW, Mocht je toevallig nog dia's tegenkomen waar het flatgebouw op de hoek Beltstraat / Boulevard op staat, waar tegenwoordig Post Jr. en Bang & Olufsen in zit (een heel klein stukje gevel is te zien op de allereerste dia die je postte), dan zie ik ze graag
Een aantal dia's die je hier hebt gepost zijn al vanaf de stoep voor dit flatgebouw genomen.

BTW, Mocht je toevallig nog dia's tegenkomen waar het flatgebouw op de hoek Beltstraat / Boulevard op staat, waar tegenwoordig Post Jr. en Bang & Olufsen in zit (een heel klein stukje gevel is te zien op de allereerste dia die je postte), dan zie ik ze graag

- Vincent1971
- Member
- Vincent1971
- Member
- Vincent1971
- Member
-
- Member
- Contacteer:
Ja, daar verbaas ik me ook altijd over, dat het daar zo rustig is. Elke ochtend kruis ik de Oldenzaalsestraat op weg van huis naar werk, en meestal is er geen kip te bekennen. Is een van de rustigste straten van de stad, lijkt het wel.Robert schreef:Waarom... waarom... waarom de Oldenzaalsestraat. D'r rijdt geen auto en een heel stuk centrum-achtig stuk stad is afgebroken...

Helaas werd er in de jaren vijftig en zestig geen waarde gehecht aan oude gebouwen/structuren etc. Alles moests vooral nieuw zijn. In bijna geen enkele wederopbouwwijk in Nederland kun je historische panden / plekken / patronen herkennen. En ook de Oldenzaalsestraat is in die periode aangelegd, dwars door de bestaande structuren heen. Er is in die tijd echt heel erg veel verloren gegaan.
- Vincent1971
- Member
Twensch Dagblad Tubantia
En Enschedesche courant
....
....
Laatst gewijzigd door Vincent1971 op vr jun 17, 2005 12:48 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Een goed begin heeft geen einde