Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

N18 (Enschede-Varsseveld)

Omdat de wereld niet alleen om Enschede draait.

Beste oplossing voor de N18?

De bestaande weg aanpassen
4
7%
Westelijk van de N18 nieuwe weg aanleggen
7
12%
Gewoon de A18 van Varsseveld doortrekken naar de A35 Enschede, Klaar!
47
81%
 
Totaal aantal stemmen: 58

Roy

Bericht door Roy »

Het is wel beter dan niets maar ik zie er weinig voordelen in of je moet toevallig in Winterswijk of omgeving wonen of werken. Ik ga regelmatig richting het zuiden. Voor mij zou het een flinke omweg zijn en dus geen alternatief voor de drukke A1/A50.

Ook mogen ze de A35 van mij wel eens doortrekken naar Hoogeveen (en niet naar Zwolle). Er zou dan ineens een goede verbinding ontstaan tussen Twente en Friesland/Groningen/Drenthe.
Martin

Bericht door Martin »

Daar kan ik me ook wel in vinden voor een betere verbinding met Groningen, geldt ook voor beter openbaar vervoer die kant op.
Maar ook een betere verbinding naar Zwolle is zeker een "must" voor in de toekomst.

Op de N18 zie je toch ook heel veel doorgaand verkeer, dus ook al die vrachtwagens die door die dorpen heen denderen en het zal mij verder een worst wezen hoe een eventuele snelweg in de toekomst precies komt te liggen, als die er maar komt.  :)
En zeker niet dwars door de dorpen.
Gebruikersavatar
Acidor
Member
Member
Berichten: 537
Lid geworden op: vr mar 04, 2005 11:05 am

Bericht door Acidor »

Vijftien miljoen van Regio voor A18
ENSCHEDE - Het db van de Regio Twente wil 15 miljoen euro beschikbaar stellen voor de aanleg van de nieuwe rijksweg A18 (Enschede-Varsseveld), allereerst het tracédeel Enschede-Groenlo.

Het db heeft dit gisteren besloten. Portefeuillehouder verkeer en vervoer J. Goudt zei daarbij ‘uit te gaan van een tweestrooks rijbaan waar 100 kilometer per uur mag worden gereden, een ongelijkvloerse weg met viaducten zodat je lekker kunt opschieten.’

De 15 miljoen die het db voor het project overheeft komt uit Haaksbergen (dat hiervoor 2 miljoen wil betalen), Enschede (8 miljoen) en van de Regio zelf 5 miljoen euro.

De totale kosten van de vernieuwde rijksweg Enschede-Varsseveld zijn begroot op 360 miljoen euro. De weg tussen Enschede en Groenlo, waarmee een begin zou moeten worden gemaakt, kost alleen al 240 miljoen euro.

De rijksweg ligt voor het grootste deel op Gelders grondgebied. De provincie Gelderland betaalt 85 miljoen euro mee. Het Rijk heeft een financiële toezegging gedaan van 50 miljoen euro. Van de provincie Overijssel wordt nog een bijdrage verwacht, en dat gevoegd bij de 15 miljoen euro van de Regio maakt dat er nog een gat is van vele miljoene euro’s.

Goudt: ‘We hopen het Rijk ertoe te brengen om de toegezegde bijdrage van 50 miljoen euro te verhogen naar 65 tot 75 miljoen euro. Als het Rijk ziet dat er zoveel partners zijn die willen meebetalen, moet dat kunnen lukken.’ Voor november, zo schat Goudt in, zou er duidelijkheid moeten zijn. Overigens is de bouw pas voorzien in 2010.

Het db van de Regio Twente wil één miljoen euro extra inzetten om de tunnel in Nijverdal (als onderdeel van de Rijksweg 35 Almelo-Zwolle) te verlengen van 500 naar 800 meter. De Regio bespaarde een miljoen op de aanbestedingskosten op het traject Almelo-Wierden, en dat geld wordt nu direct weer ingezet.

Bron: Bans
Gebruikersavatar
DBM
Member
Member
Berichten: 448
Lid geworden op: di mar 23, 2004 10:16 am
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door DBM »

Al die heisa om een 2 strooksbaan. Waar zijn we nu helemaal mee bezig !

Zit er een vrachtwagen voor, tuf je nóg met een snelheid van 80 richting Varsseveld... De winst zit hem dan voornamelijk in geen stoplichten.
Als ze het doen doe het dan goed!
Martin

Bericht door Martin »

Inderdaad als je dan toch bezig gaat, pleur er dan ook meteen vier rijstroken neer.
Mctijn

Bericht door Mctijn »

2-baans :(

O.a. Grolsch zal deze weg behoorlijk gaan bevolken met zijn vrachtwagens richting west -en zuid-nederland, ook daarom is 2-baans gewoon niet voldoende.

Waarom niet gewoon een autosnelweg (4-baans met vluchtstrook) die mooi op de andere autosnelweg aansluit (A18 bij Arnhem)....kloar
Gebruikersavatar
Winus
Member
Member
Berichten: 2339
Lid geworden op: zo mar 14, 2004 11:09 pm
Locatie: Amsterdam / Enschede
Contacteer:

Bericht door Winus »

Kost wat, maar dan heb je ook wat. Die halfslachtige oplosingen ook altijd. :(
de kloomp'maj anhoalen
Martin

Bericht door Martin »

En weer was het raak.   :(

Zwaargewonde op Twenteroute

ENSCHEDE - Bij een ernstig verkeersongeluk op de Twenteroute bij Haaksbergen is een 22-jarige man uit Almelo zwaargewond geraakt.

Twee auto's botsten dicht bij de Needseweg frontaal op elkaar door een verkeerde inhaalmanoeuvre van de Almeloër. De bestuurder van de andere auto is niet gewond geraakt. De Twenteroute bij Haaksbergen is uren afgesloten geweest. Beide auto's werden totaal vernield en zijn afgesleept.

bron: RTV Oost
imzadi
Member
Member
Berichten: 434
Lid geworden op: ma mar 22, 2004 12:24 pm
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door imzadi »

Vroeg me al af wat er gebeurt was. Op de terugweg van een bezoek aan Aalten moesten we vanmiddag omrijden vanwege een of ander ongeluk...
Gebruikersavatar
Acidor
Member
Member
Berichten: 537
Lid geworden op: vr mar 04, 2005 11:05 am

Bericht door Acidor »

En diegene die bij het ongeluk betrokken was kwam uit Aalten.
Ooh noh
Gebruikersavatar
Acidor
Member
Member
Berichten: 537
Lid geworden op: vr mar 04, 2005 11:05 am

Bericht door Acidor »

Extra geld voor jeugd, leefbaarheid en imago
ENSCHEDE - Extra geld voor het opkrikken van de binnenstad, het lokale jeugdwerk, het evenementenbeleid en een verbeterde bereikbaarheid van Enschede-West (realisatie N18). In de periode 2006-2009 is circa 20 miljoen euro vrijgemaakt voor tal van investeringen in de stad.

Een meevaller die er ook aan zit te komen, is het parkeerbedrijf. De winst die hier gemaakt gaat worden, is onder meer nodig voor investeringen in de infrastructuur (N18 en aanpak Auke Vleerstraat).

Bron: Bans

Ben benieuwd wat ze met de N18 gaan doen
Ooh noh
Gebruikersavatar
Errik
Member
Member
Berichten: 2355
Lid geworden op: ma mar 15, 2004 1:24 pm
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Errik »

Rondweg Usselo?
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase power
Perceptor

Bericht door Perceptor »

Acidor schreef: Een meevaller die er ook aan zit te komen, is het parkeerbedrijf.
Het parkeergebeuren draaide toch flink verlies? Of geldt dat alleen voor de garage onder vhp?
En ondertussen maar mooi de tarieven omhoogschroeven.  :down:
Martin

Bericht door Martin »

Propaanwagen toont noodzaak aanleg snelweg


GROENLO/ENSCHEDE - De tankwagen vol propaan die donderdagochtend kantelde op de Twenteroute (N18) bij Lievelde, is een ‘teken aan de wand’. Het ongeval toont de dringende noodzaak aan van de aanleg van een auto- of snelweg op die route. Dat zegt wethouder en loco-burgemeester H. Gerrits van de gemeente Groenlo-Lichtenvoorde. ‘Het ging nu gelukkig goed. Maar je moet je toch niet indenken dat het in Haaksbergen of Eibergen misgaat. Zo’n route voor gevaarlijke stoffen hoort niet dwars door de bebouwde kom te lopen.’

Volgens Gerrits toont het ongeluk aan dat er ‘haast gemaakt’ moet worden met het onderzoek naar uitbreiding van de dichtslibbende Twenteroute. ‘Het is een duidelijk teken aan de wand dat we ons niet voor niks inzetten.’

Op dit moment worden studies gedaan naar de beste oplossing voor de Twenteroute: een snelweg tussen Varsseveld en Enschede, een autoweg of toch eerst omleidingen bij onder meer Eibergen en Usselo, waar de Twenteroute dwars doorheen loopt. Dat laatste is de goedkoopste oplossing.

Volgens Gerrits draagt ‘Den Haag’ veel te weinig bij aan het mega-project. ‘Die bijdrage is nu 50 miljoen, maar dat moet veel hoger zijn.’ Het ongeval met de propaanwagen is voor Gerrits geen aanleiding geweest om in Den Haag aan de bel te trekken. ‘In het najaar hebben we weer een gesprek met de minister. Ik denk niet dat het veel zoden aan de dijk zet om dat gesprek te vervroegen.’


"Uit de Tubantia"

of toch eerst omleidingen bij onder meer Eibergen en Usselo, waar de Twenteroute dwars doorheen loopt. Dat laatste is de goedkoopste oplossing.
Ja en binnen de kortste keren zijn er dan wel weer andere plekken waar het dichtslibt. :(
Martin

Bericht door Martin »

Twenteroute wordt snelweg
Al jarenlang is het sukkelen op de Twenteroute tussen Enschede en Groenlo. Maar het einde lijkt een stap dichterbij gekomen. Over de kansen dat er eindelijk een oplossing komt voor de verkeersproblemen leest u morgen? in De Twentsche Courant Tubantia.

Bans

Dan weet de Tubantia meer dan ik. :o
Wel handig om er dan even bij te zetten dat een eventuele snelweg nog wel 20 jaar op zich laat wachten.  :shake:
Gebruikersavatar
Acidor
Member
Member
Berichten: 537
Lid geworden op: vr mar 04, 2005 11:05 am

Bericht door Acidor »

Op RTV Oost staat dat het een autoweg wordt en op termijn een snelweg.
Ooh noh
ESG

Bericht door ESG »

Ik vind het grote onzin dat er een snelweg moet komen van Enschede tot aan Varsseveld als er net over de grens al een snelweg in zuidelijke richting ligt waar je zo hard mag rijden als je zelf wil.
Wil je echt naar Limburg o.i.d. kun je veel beter via Duitsland afzakken.

Wil je naar Arnhem: via Apeldoorn ben je er zo (eventueel kunnen ze het tracé van de A1 en A50 rondom Deventer en Apeldoorn wat verbreden).
Trek de A18 eventueel nog een stukje door naar Winterswijk (wat toch ook best een grote verzorgingsgebied heeft in die contrijen) en maak de ontsluiting van Winterswijk via de A31 langs Stadtlohn iets beter.

Tegen een lelijke snelweg door de mooie Achterhoek.  :cry:
Gebruikersavatar
Acidor
Member
Member
Berichten: 537
Lid geworden op: vr mar 04, 2005 11:05 am

Bericht door Acidor »

ESG schreef: Tegen een lelijke snelweg door de mooie Achterhoek. :cry:
Voor een mooie snelweg door de achterhoek
Ooh noh
Gebruikersavatar
Errik
Member
Member
Berichten: 2355
Lid geworden op: ma mar 15, 2004 1:24 pm
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Errik »

Ik weet niet zo goed wat ik er van moet denken. De N18 snijdt hele dorpen doormidden. Maar een snelweg is weer jammer voor het landschap.
Gebruikersavatar
rr1991
Member
Member
Berichten: 911
Lid geworden op: do dec 01, 2005 2:56 pm
Locatie: Auckland, New Zealand

Bericht door rr1991 »

dilemma :cry:
Plaats reactie