Ik kan dit niet vergelijken met iets op het internet. Op de kaart staat Oliemolensingel.
Is het de Marthalaan gezien vanaf de Oliemolensingel bij de Oostveenweg.
Let op hoe de bocht in de straat loopt.
Lantaarnpaal midden op de straat ?
Wie, Wat, Waar. Vragen over oud Enschede.
- enschedeinansichten
- Member
- Contacteer:
Re: Wie, Wat, Waar. Vragen over oud Enschede.
Schat iedereen op waarde maar laat daarbij wel iedereen in zijn waarde.
Deze afbeelding heb ik ook in mijn archief, metvermelding: Oliemolensingel 135 hoek Marthalaan. Zie ook de wart/wit kaart.enschedeinansichten schreef: ↑ma jun 16, 2025 9:06 pm Ik kan dit niet vergelijken met iets op het internet. Op de kaart staat Oliemolensingel.
Is het de Marthalaan gezien vanaf de Oliemolensingel bij de Oostveenweg.
Let op hoe de bocht in de straat loopt.
Lantaarnpaal midden op de straat ?
vraag juni 2025 oliemolensingel.jpg
- enschedeinansichten
- Member
- Contacteer:
Volgens mij staan op die twee foto’s 2 verschillende huizen rechts op de hoek. Mijn omschrijving is zeker niet juist want ik bedoelde de andere kant maar da is de Gronausestraat.
Het is wel dezelfde hoek Marthalaan. Het andere huis is later naast gebouwd, dichter bij de hoek Marthalaan. zie Google maps.enschedeinansichten schreef: ↑di jun 17, 2025 12:07 am Volgens mij staan op die twee foto’s 2 verschillende huizen rechts op de hoek. Mijn omschrijving is zeker niet juist want ik bedoelde de andere kant maar da is de Gronausestraat.
Het hoekhuis op jouw kaart heeft nu het huisnummer 133 en het hoekhuis op de zwart/wit kaart is nr. 137
.
.
Ik had mij even vergist in de huisnummering van de Oliemolensingel. Het hoekpand op jouw kaart is nu nr. 133 en hoekpand op de zwart/wit kaar is nu 137.
- enschedeinansichten
- Member
- Contacteer:
Mooi Arie. Danis het dus gewoon de Oliemolensingel gezien vanaf de kruising mer de Marthalaan. Ik heb daar dichtbij gewoond maar nu begint het te dagen.
- enschedeinansichten
- Member
- Contacteer:
Wel raar die lantaarnpaal midden op de Singel.
Inderdaad raar. Het lijkt wel of die foto bewerkt is. Als je de foto vergroot zie je ook nog een man voorde lantaarnpaal staan.enschedeinansichten schreef: ↑di jun 17, 2025 10:36 am Wel raar die lantaarnpaal midden op de Singel.
Vroeger stond er toch wel vaker een politieagent in het midden van een kruising? Onder een lantaarn - want hij wilde ook 's avonds of 's nacht niet doodgereden worden terwijl in drukte het verkeer moest leiden.