Inderdaad het Zwolsche Posthuis later Hotel De Graaff aan de Haaksbergerstraat 1. Hier stopte in de 19e eeuw de postkoets.enschedeinansichten schreef: ↑vr apr 05, 2024 10:47 am https://cultureelerfgoedenschede.nl/wor ... L-2023.pdf
Raad de plek
Re: Raad de plek
Wat wordt er hier gebouwd en waar is het?
winkelcentrum deppenbroek.
De nu verdwenen kerk op de achtergrond was de weggever
Was wel een beeldbepalend gebouw.
Maar weer eens een raadplaatje uit de oude doos. Waar is het en bij welke gelegenheid?
Grote gok: Koningstraat ter gelegenheid van...........Koningsdag?. Lijkt me nog in de regeerperiode van Willem III , hoewel dat niet zo'n geliefd iemand was.
Wat sas as dós was kaans.
Het is inderdaad de Koningstraat tgv bezoek ZKH Prins Hendrik in een open voertuig. 22 aug. 1903.
zie ook route in krantenbericht Tubantia van 18-8-1903 en foto vertrek vanaf Station Noord.
Waar staat dit pand?
- enschedeinansichten
- Member
- Contacteer:
Noorderhagen.
Schat iedereen op waarde maar laat daarbij wel iedereen in zijn waarde.
Wauw.....
Inderdaad het pand Noorderhagen 62-64

Waar is dit en wat wordt er hier gebouwd?
Volgens mij is het de Molenstraat. Daar werd het wanstaltige gebouw van het Leger des Heils gebouwd.
Nee, vergissing, het is dichter naar het station toe. Geen idee wat er toen werd gebouwd.
Dit is de bouwput van De Noordmolen. Gemeentelijk gebouw voor de bouwdienst. Nu zitten daat Oekraïeners in.
Wat sas as dós was kaans.
Je hebt gelijk dat het de Molenstraat is. Het ziet er zelfs nog precies zo uit. Anders had ik het ook niet geweten. Dus ik denk dat De Noordmolen daar gebouwd werd.
(Aanvulling: ik moet sneller typen..)
(Aanvulling: ik moet sneller typen..)
Daar wedr inderdaad het Openbare dienstgebouw de Noordmolen aan de Molenstraat gebouwd. Op de raadfoto te zien: Molenstraat 27 Twentse anti-kernoorlog demonstratie thv Volksuniversiteit. voorgrond bouwterrein gebouw Noordmolen 7-1-1981.