Raad de plek
Re: Raad de plek
Leon Helemaal goed .Klokkentorentje van de Bernadettekerk in Dolphia
Pas op hoor Leon, we gaan je aanmelden voor de zwaarste herkenningsquiz die nog ontwikkeld moet worden !!
Ter geruststelling; ik weet het soms ook niet of heb dan in ieder geval een hint nodig.
Bart is nu zo slim geweest om op de twee pagina's niet twee gebouwen te zetten die vlak bij elkaar in de buurt staan (wat eerder wel eens gebeurde en het gemakkelijker maakte).
Bij deze foto ging de zoektocht als volgt;
- het is een klokkentorentje/klokkenstoel, dus het zal een kleine kerk zonder toren of misschien een school zijn
- aan de zijkant zijn een paar rode dakpannen te zien, dus alle panden met een andere (kleur) dakbedekking vallen af
- vervolgens een beetje in Google Earth over Enschede vliegen en dan hopen dat je wat vindt
Bart is nu zo slim geweest om op de twee pagina's niet twee gebouwen te zetten die vlak bij elkaar in de buurt staan (wat eerder wel eens gebeurde en het gemakkelijker maakte).
Bij deze foto ging de zoektocht als volgt;
- het is een klokkentorentje/klokkenstoel, dus het zal een kleine kerk zonder toren of misschien een school zijn
- aan de zijkant zijn een paar rode dakpannen te zien, dus alle panden met een andere (kleur) dakbedekking vallen af
- vervolgens een beetje in Google Earth over Enschede vliegen en dan hopen dat je wat vindt
Ik blijf het bijzonder vinden en ik denk, velen met mij.
Arie herkent ook veel plekken in Enschede, maar hij heeft helaas computerproblemen. Hopelijk zijn die binnenkort opgelost. Dan heb je er weer een rivaal bij. Wel een goedmoedige!
Arie herkent ook veel plekken in Enschede, maar hij heeft helaas computerproblemen. Hopelijk zijn die binnenkort opgelost. Dan heb je er weer een rivaal bij. Wel een goedmoedige!

Ik heb toch de laatste tijd moeite met het herkennen van raadplaatjes. Ik plaats vandaag ook maar eens een raadplaatje met een klokkentoren. Waar is het?
Mag ik het al zeggen?
De straat is genoemd naar een verzetsstrijder en als je voor het gebouw staat zie je sterretjes.
Wie kopt 'm in?
Ik geef jullie graag de kans...
De straat is genoemd naar een verzetsstrijder en als je voor het gebouw staat zie je sterretjes.
Wie kopt 'm in?
Ik geef jullie graag de kans...
Bethelkerk, Johannes ter Horststraat
Het is wel de Bethelkerk maar dan volgens mij aan de J.H. Boschstraat 30
- Bijlagen
-
- J.H. Boschstraat 30 Bethelkerk Protestantse Gemeente.jpg (47.14 KiB) 6063 keer bekeken
Ja, Arie, je hebt gelijk. Ik woonde aan de Janninksweg 50, dus precies tussen de straten genoemd naar de oorlogshelden: Jan Harm Bosch en Johannes Ter Horst. In beide straten woonden vriendjes en vriendinnetjes. Toen haalde ik de straatnamen al door elkaar. Ik vrees dat ik het de rest van mijn leven blijf doen.
... en Leon, bedankt. Ik wist dat je het wist!
... en Leon, bedankt. Ik wist dat je het wist!

Hier nog maar eens weer een raadplaatje
Waar is dit te zien in onze stad /
Waar is dit te zien in onze stad /
Moeilijk? Je moet in het oosten van de stad zoeken .Net op het randje buiten de singel.
Achterkant apotheek de Oostburg aan de Oliemolensingel.
Ha, een stevige rivaal voor Leon! 

Helemaal goed Jeff

Snel geraden Hier nog een mooi stukje gevel. Maar waar ?
Het is maar wat je mooi vindt...
Vooral dom, zo'n paal midden voor de ingang.
Ben nog aan het zoeken.
Vooral dom, zo'n paal midden voor de ingang.
Ben nog aan het zoeken.
Moeilijk? Bij de vorige moet je wat verder om je heen kijken.
Voorheen twee woningen? En nu samengetrokken en daarom één huisnummer. Dan is het een oplossing om 2 voordeuren samen te voegen tot iets aparts.