N18 (Enschede-Varsseveld)
GELD VOOR OPWAARDERING N18
De werkgeversorganisaties VNO NCW in Twente, de Achterhoek en Arnhem willen meebetalen aan de opwaardering van de Twenteroute tussen Varsseveld en Enschede tot een snelweg.
Volgens werkgevers is de weg een belangerijke verbinding tussen Twente, Arnhem/nijmegen en wageningen/Veenendaal. Nu heeft het verkeer op de tweebaansweg geregeld last van stremmingen. Zo gebeuren er op de weg jaarlijks tweehonderd aanrijdingen. Rijkswaterstaat wil de weg veranderen, maar weet nog niet hoe.
Bron: rtv oost
ZIE OOK : http://www.tctubantia.nl/regioportal/TC ... 5_,00.html
De werkgeversorganisaties VNO NCW in Twente, de Achterhoek en Arnhem willen meebetalen aan de opwaardering van de Twenteroute tussen Varsseveld en Enschede tot een snelweg.
Volgens werkgevers is de weg een belangerijke verbinding tussen Twente, Arnhem/nijmegen en wageningen/Veenendaal. Nu heeft het verkeer op de tweebaansweg geregeld last van stremmingen. Zo gebeuren er op de weg jaarlijks tweehonderd aanrijdingen. Rijkswaterstaat wil de weg veranderen, maar weet nog niet hoe.
Bron: rtv oost
ZIE OOK : http://www.tctubantia.nl/regioportal/TC ... 5_,00.html
Laatst gewijzigd door Tukker op ma mar 28, 2005 2:10 am, 2 keer totaal gewijzigd.
- Winus
- Member
- Berichten: 2339
- Lid geworden op: zo mar 14, 2004 11:09 pm
- Locatie: Amsterdam / Enschede
- Contacteer:
Haaksbergen wil twee aansluitingen op nieuwe N18
HAAKSBERGEN - Als het aan het Haaksbergse college ligt komt het tracé van de nieuwe N18 aan de westkant van het dorp te liggen. En aan Rijkswaterstaat wordt ook gemeld dat Haaksbergen twee locaties op het oog heeft waar een aansluiting op de nieuwe weg moet komen: bij de Needseweg en bij de Hengelosestraat.
Rijkswaterstaat vraagt ondermeer aan betrokken gemeenten waar hun voorkeur naar uit gaat met betrekking tot het tracé van de nieuwe N18. Rijkswaterstaat bepaalt uiteindelijk het definitieve tracé en de aansluitingen, maar het wil zoveel mogelijk uitgaan van de wensen van de gemeenten.
Die keuze heeft het Haaksbergse college nu vastgesteld. De as van de weg in de variant waarvoor het college kiest, kruist de Needseweg op een locatie waar eenvoudig een aansluiting te realiseren is. Vervolgens gaat de weg door het landschap, waarbij de percelen zo gunstig mogelijk worden doorsneden, richting de Goorsestraat. De as ligt tussen de Needseweg en de Goorsestraat ligt nog behoorlijk ver van Rietmolen (ongeveer 1 kilometer). Daardoor wordt de overlast in de kern van Rietmolen tot een minimum beperkt.
De as wordt ter hoogte van Brammelo iets westelijker gelegd, zodat hier in de toekomst nog uitbreidingen kunnen plaatshebben. Vanaf de Goorsestraat gaat het richting de Hengelosestraat. Daarbij is rekening gehouden met mogelijke uitbreidingen van de Wissinkbrink en van Stepelo. Vervolgens gaat het richting het kruispunt met de spoorlijn.
Bij deze variant is rekening gehouden met de uitbreidingen van Haaksbergen in de toekomst. In vergelijking met de andere mogelijke tracés moeten er bij deze keuze zo min mogelijk huizen of bedrijven verwijderd worden.
Behalve over een mogelijk tracé, vroeg Rijkswaterstaat ook om aan te geven waar de aansluitingen op de nieuwe weg (in de ogen van de gemeente) moeten worden gerealiseerd.
Het college wilde in eerste instantie drie aansluitingen bij Rijkswaterstaat ter sprake brengen. Behalve voor een aansluiting op de Needseweg (bij het Danspaleis) en de Hengelosestraat (ten noorden van bedrijventerrein Stepelo) wilde zij ook een aansluiting op de Goorsestraat. Maar tijdens de commissievergadering RVE bleek dat meerdere partijen twee aansluitingen (Needseweg en Hengelosestraat) voldoende vonden.
Bron: TC Tubantia
HAAKSBERGEN - Als het aan het Haaksbergse college ligt komt het tracé van de nieuwe N18 aan de westkant van het dorp te liggen. En aan Rijkswaterstaat wordt ook gemeld dat Haaksbergen twee locaties op het oog heeft waar een aansluiting op de nieuwe weg moet komen: bij de Needseweg en bij de Hengelosestraat.
Rijkswaterstaat vraagt ondermeer aan betrokken gemeenten waar hun voorkeur naar uit gaat met betrekking tot het tracé van de nieuwe N18. Rijkswaterstaat bepaalt uiteindelijk het definitieve tracé en de aansluitingen, maar het wil zoveel mogelijk uitgaan van de wensen van de gemeenten.
Die keuze heeft het Haaksbergse college nu vastgesteld. De as van de weg in de variant waarvoor het college kiest, kruist de Needseweg op een locatie waar eenvoudig een aansluiting te realiseren is. Vervolgens gaat de weg door het landschap, waarbij de percelen zo gunstig mogelijk worden doorsneden, richting de Goorsestraat. De as ligt tussen de Needseweg en de Goorsestraat ligt nog behoorlijk ver van Rietmolen (ongeveer 1 kilometer). Daardoor wordt de overlast in de kern van Rietmolen tot een minimum beperkt.
De as wordt ter hoogte van Brammelo iets westelijker gelegd, zodat hier in de toekomst nog uitbreidingen kunnen plaatshebben. Vanaf de Goorsestraat gaat het richting de Hengelosestraat. Daarbij is rekening gehouden met mogelijke uitbreidingen van de Wissinkbrink en van Stepelo. Vervolgens gaat het richting het kruispunt met de spoorlijn.
Bij deze variant is rekening gehouden met de uitbreidingen van Haaksbergen in de toekomst. In vergelijking met de andere mogelijke tracés moeten er bij deze keuze zo min mogelijk huizen of bedrijven verwijderd worden.
Behalve over een mogelijk tracé, vroeg Rijkswaterstaat ook om aan te geven waar de aansluitingen op de nieuwe weg (in de ogen van de gemeente) moeten worden gerealiseerd.
Het college wilde in eerste instantie drie aansluitingen bij Rijkswaterstaat ter sprake brengen. Behalve voor een aansluiting op de Needseweg (bij het Danspaleis) en de Hengelosestraat (ten noorden van bedrijventerrein Stepelo) wilde zij ook een aansluiting op de Goorsestraat. Maar tijdens de commissievergadering RVE bleek dat meerdere partijen twee aansluitingen (Needseweg en Hengelosestraat) voldoende vonden.
Bron: TC Tubantia
de kloomp'maj anhoalen
Die A18 moet er gewoon a.s.a.p. komen, zodat ook de Achterhoek een fatsoenlijke verbinding heeft met het rijkssnelwegennet. Er zijn talloze bedrijven gevestigd met de gedachte dat die A18 zou worden doorgetrokken. Helaas kwamen ze van een koude kermis thuis en mogen ze nu hun goederen vervoeren over een 18e eeuws karrespoor.
Laat ze maar beginnen met de aanleg van een N18 over een nieuw trace met ongelijkvloerse kruisingen. Zo houd je i.i.g. de milieuhippies tevreden. Een paar jaar later kwak je er een nieuwe rijbaan naast en waardeer je het teer op naar de A18.
Trek daarna de A15 door naar de A12 zodat die aansluit op de A18 en dan nummeren we de A18 om naar A15. En Nederland is een nieuwe superverbinding tussen Randstad en Duitsland rijker...
De huidige N18 is omgeven door een paar lamme weilanden dus om milieuvernietiging hoef je het niet te doen.
Die achterlijke rondweg langs Eibergen die men wil aanleggen is pure geldverspilling als het aan mij ligt...
Lui die vinden dat de huidige N18 te rustig is om op te waarderen naar A18 sporen niet. Iedereen rijdt nu via de A1/A50 naar het zuiden. Ikzelf rijd in de spits via de A1 en Zutphen naar b.v. Doetinchem. Stukken sneller dan over de N18 (en dat zegt wat)...
Met het aanleggen van de A18 zal je zelfs de spittstroken op de A50 Anhem-Beekbergen en A1 Beekbergen-Deventer kunnen schrappen...
En die knakker die hierboven zegt dat de laatste jaren veel (rijks)wegen zijn aangelegt verzoek ik toch even te kijken op http://www.autosnelwegen.nl want er is bar weinig aangelegt de laatste 10/20 jaar... zeker gezien het vele geld wat de automobilist afdraagt aan de schatkist.
Als alternatief de Duitse Autobahnen nemen vind ik nogal triest. Die leuke Duitsers geven veel geld uit voor een mooie snelwegennet en daar moet ik als Nederlander maar overheen kunnen omdat onze eigen overheid een falend verkeersbeleid voert. Lijkt me ook niet de bedoeling...
Had men die 4 miljard van de Betuwelijn in het snelwegennet gestoken, dan was er nu geen enkele file meer in dit land...
Laat ze maar beginnen met de aanleg van een N18 over een nieuw trace met ongelijkvloerse kruisingen. Zo houd je i.i.g. de milieuhippies tevreden. Een paar jaar later kwak je er een nieuwe rijbaan naast en waardeer je het teer op naar de A18.
Trek daarna de A15 door naar de A12 zodat die aansluit op de A18 en dan nummeren we de A18 om naar A15. En Nederland is een nieuwe superverbinding tussen Randstad en Duitsland rijker...
De huidige N18 is omgeven door een paar lamme weilanden dus om milieuvernietiging hoef je het niet te doen.
Die achterlijke rondweg langs Eibergen die men wil aanleggen is pure geldverspilling als het aan mij ligt...
Lui die vinden dat de huidige N18 te rustig is om op te waarderen naar A18 sporen niet. Iedereen rijdt nu via de A1/A50 naar het zuiden. Ikzelf rijd in de spits via de A1 en Zutphen naar b.v. Doetinchem. Stukken sneller dan over de N18 (en dat zegt wat)...
Met het aanleggen van de A18 zal je zelfs de spittstroken op de A50 Anhem-Beekbergen en A1 Beekbergen-Deventer kunnen schrappen...
En die knakker die hierboven zegt dat de laatste jaren veel (rijks)wegen zijn aangelegt verzoek ik toch even te kijken op http://www.autosnelwegen.nl want er is bar weinig aangelegt de laatste 10/20 jaar... zeker gezien het vele geld wat de automobilist afdraagt aan de schatkist.
Als alternatief de Duitse Autobahnen nemen vind ik nogal triest. Die leuke Duitsers geven veel geld uit voor een mooie snelwegennet en daar moet ik als Nederlander maar overheen kunnen omdat onze eigen overheid een falend verkeersbeleid voert. Lijkt me ook niet de bedoeling...
Had men die 4 miljard van de Betuwelijn in het snelwegennet gestoken, dan was er nu geen enkele file meer in dit land...
Ben het helemaal met je eens Weert. Het is belachelijk dat een dichtbevolkte regio als Twente slechts 1 snelwegverbinding heeft met de rest van het land. Al het verkeer naar noord, west en zuid Nederland moet maar via een grote omweg over de A1 richting het zuiden en noorden. Kijk eens naar Noord-Nederland. Dat redelijk dunbevolkte gebied heeft wel snelwegen alle kanten op!
Ik vraag me al 'n tijdje af hoe 't bijvoorbeeld zal gaan (als alles doorgaat, voorzover dat niet is besloten, ik ken de stand van zaken niet), als je op de fiets / met de auto vanaf Boekelo richting Zonnebeek of het Aamsveen wil. Kan je de weg nog wel oversteken?
't Is / klinkt wat knuddig, maar in dit geval redeneer ik in eigenbelang. :D
't Is / klinkt wat knuddig, maar in dit geval redeneer ik in eigenbelang. :D
@Wilders: Het lijkt me trouwens wel logisch dat die n18 om Eibergen heen wordt getrokken. Wil je soms met de snelheid van 120km door Eibergen heen sjeesen?? Lijkt me gezien het belang niet opwegen tegen de ellende. Nee dan maar om Eibergen heen met de snelweg. Dat scheelt je hoogstens 2 minuten qua reistijd.
Het belangrijkste is dat die weg er nu eens komt en niet halfgebakken.
Het belangrijkste is dat die weg er nu eens komt en niet halfgebakken.
Ik bedoel een snelweg ten westen van Haaksbergen en dan het liefst via Ruurlo rechtstreeks naar de snelweg die bij Dieren stopt (dus een rechte lijn naar Arnhem).
Ik zie weinig voordelen in een weg die een grote bocht maakt via Eibergen, Groenlo en Lichtenvoorde naar de A15. In dat geval is het (ook vanuit Enschede) veel sneller en korter om via de A1 en A50 te blijven rijden als je richting Arnhem of het zuiden moet.
Ik zie weinig voordelen in een weg die een grote bocht maakt via Eibergen, Groenlo en Lichtenvoorde naar de A15. In dat geval is het (ook vanuit Enschede) veel sneller en korter om via de A1 en A50 te blijven rijden als je richting Arnhem of het zuiden moet.