Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

Stationsomgeving: Stationsplein

Informatie en vorderingen.
Plaats reactie
DBM
Member
Member
Contacteer:

Bericht door DBM »

Ik snap dat probleem toch niet zo. Altijd dat gezeur altijd over die waterbak.

Het plein is er tov van 2 jaar terug toch behoorlijk op vooruitgegaan. Daarnaast ziet het er gezellig uit met die skaters
Van mij mochten er nog wel meer toestellen geplaatst worden.
Q.
Member
Member

Bericht door Q. »

Bloembakken zijn zoooooo eighties
Je kan Q uit Twente halen, maar je kan Twente nooit uit Q halen.
Winus
Member
Member
Contacteer:

Bericht door Winus »

Het plein heeft betere bebouwing aan de zuidkant nodig.
de kloomp'maj anhoalen
Q.
Member
Member

Bericht door Q. »

En aan de Oostkant.
Q.
Member
Member

Bericht door Q. »

En aan de westkant ;)
DBM
Member
Member
Contacteer:

Bericht door DBM »

Vooral aan de Zuidkant, met die goedkope lage gebouwen. Dat is idd slecht voor de presentatie van E'de.
Q.
Member
Member

Bericht door Q. »

Oplossing busstation

ENSCHEDE - Het officiële voorstel moet nog komen, maar duidelijk is dat de gemeenteraad het ziet zitten: de onderdoorgang bij Randstad gaat dicht voor voetgangers.

Daarmee wil de gemeente de dagelijkse stroom studenten omleiden. Die lopen nu van het NS-station diagonaal over het busstation via de Tromplaan naar hun Saxion Hogeschool. Daarmee ontstaan soms gevaarlijke situaties. Het voetpad wordt afgesloten met een hek, de busbaan krijgt ‘snelvouwdeuren’. Dat staat in een memo van de gemeente, die gisteravond in de stadsdeelcommissie Centrum is besproken. De kortste wandelroute wordt die langs het spoor naar de De Ruyterlaan. Daar staat een verkeersinstallatie, zodat mogelijk ook een eind komt aan de opstoppingen bij het zebrapad ter hoogte van de Tromplaan.

Aan de tochtige wachtruimte, een ander heet hangijzer op het busstation, komt ook een einde. IAA architecten komt binnenkort met een schets van een nieuwe, beschutte wachtruimte.
Q.
Member
Member

Bericht door Q. »

Goeie oplossing op zich, alhoewel de paden langs de Parkweg wel te smal zijn eigenlijk. Gaat ze allemaal over het fietspad lopen. Daar mag dan ook wel iets aan gedaan worden.
imzadi
Member
Member
Contacteer:

Bericht door imzadi »

Op deze manier worden de studenten naar de achteringang geleid, wat toch eerst onbespreekbaar was?  :?

Ik neem aan dat de bussen wel onder de Randstad door blijven rijden? Als er een bus langs kan, dan is er zeker genoeg ruimte voor een student...
Bjorn

Bericht door Bjorn »

Daarvoor zullen die ''Snelvouwdeuren'' dan wel zijn Onder het motto 'Wel bus geen student'
imzadi
Member
Member
Contacteer:

Bericht door imzadi »

Heb weinig vertrouwen dat dit een mooie en goede oplossing gaat worden. Waarschijnlijk eerder een goedkope korte-termijn oplossing die problemen eerder verschuift dan ook echt oplost. Het dichtmaken van de onderdoorgang en plaatsen van hekwerk zijn zeker geen mooie oplossingen zijn om te zien. En al die studenten zullen toch echt ergens de Ruyterlaan moeten oversteken. Ik verwacht niet dat ze met tientallen tegelijk allemaal braaf bij het verkeerslicht wachten. Er is daar niet eens ruimte om al die studenten voor het rode licht te laten wachten.
Robert

Bericht door Robert »

imzadi schreef:Ik verwacht niet dat ze met tientallen tegelijk allemaal braaf bij het verkeerslicht wachten. Er is daar niet eens ruimte om al die studenten voor het rode licht te laten wachten.
Oplossing: eerst aan de oostkant van de De Ruyterlaan, en dan gewoon 't zebrapad oversteken.
imzadi
Member
Member
Contacteer:

Bericht door imzadi »

De kortste wandelroute wordt die langs het spoor naar de De Ruyterlaan. Daar staat een verkeersinstallatie, zodat mogelijk ook een eind komt aan de opstoppingen bij het zebrapad ter hoogte van de Tromplaan.
Dan is dit een loze opmerking.
Martin

Bericht door Martin »

Ik weet nu al dat dit echt niet gaat werken. :head:
Krijg je straks mooie gevaarlijke situaties op de Ruyterlaan, doordat de studenten dan gewoon blind over gaan steken.  :shake:
Winus
Member
Member
Contacteer:

Bericht door Winus »

imzadi schreef:Op deze manier worden de studenten naar de achteringang geleid, wat toch eerst onbespreekbaar was?  :?
Dat worden nog meer hekken dan, rondom de hogeschool. :D
de kloomp'maj anhoalen
Errik
Member
Member
Contacteer:

Bericht door Errik »

Ik voorzie geblindeerde pendelbusjes.
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase power
Winus
Member
Member
Contacteer:

Bericht door Winus »

:lol:
de kloomp'maj anhoalen
Robert

Bericht door Robert »

Nou, een bus wilde mij scheppen. Dat wilde ik niet. De bus ging wel aan de kant, want dat deed ik niet.

What's the problem?
mooienschede

Bericht door mooienschede »

Het Stationsplein vind ik echt superlelijk, Enschede onwaardig. Wel iets beter dan vroeger, maar nog steeds niet te pruimen.

Vooral het zicht vanaf het station richting Korte Hengelosestraat ergert mij. Wat een lelijke grauwe Voormalig Oostblok-achtige gebouwen, met
als toppunt het pand op de hoek waar ExtraSource op het dak staat. Wat een mengelmoes van stijlen door elkaar, met grauwe vitrage voor de ramen, het doet pijn aan je ogen. Heel erg goedkoop uitziend pand uit de jaren 50. Erg opwekkend en aantrekkelijk allemaal :shake:

Ik mis horeca op het stationsplein, bomen en een mooi groot standbeeld
of een origineel ontworpen bijzondere, supergrote fontein o.i.d in plaats van de kabbelende stroompje op een zwarte grafkist.
Acidor
Member
Member

Bericht door Acidor »

Tja, het is niet Enschedees mooiste plekje
Plaats reactie