Daar weten we hier op Stroinkslanden alles van. Onze kat moet volgens een paar geleerden binnen blijven omdat die op vogels jaagt. Dat is ook zo, maar die eksters zorgen er al jaren voor dat de kleinere zangvogeltjes hun nest stadium niet overleven. Alles wordt door die boeven weggeroofd. Eksters zijn beschermd. Het liefst zou ik ze allemaal de nek omdraaien. Hebben we het nog niet over de onder gepoepte tuinmeubels.
Mekkelholt
Re: Mekkelholt
Wat sas as dós was kaans.
Dat geldt ook voor de massa kauwen die de baas zijn in de stad.
We hebben enkele maanden geleden een nest op zolder verwijderd waar ook 5 jongen op het nest zaten.
Het nest zat er meerdere jaren en was circa 1 meter breed en 4 meter lang! We hebben 6 vuilniszakken vol aan takjes etc weggehaald.
En dan nog een reparatie van meer dan 300 euro.
Fijne dieren.
Het nest zat er meerdere jaren en was circa 1 meter breed en 4 meter lang! We hebben 6 vuilniszakken vol aan takjes etc weggehaald.
En dan nog een reparatie van meer dan 300 euro.
Fijne dieren.
Zo! Beschermde vogels hè? Dan zal de dierenbescherming jouw rekening vast en zeker betalen.

Zeker de eerste foto van Veteraan vind ik wel mooi. Op dit soort hedendaagse bouw is vaak veel kritiek maar sociale woningbouw moet natuurlijk wel kosteneffectief zijn. Het verschil is ook dat dit ver weg in een woonwijk staat. Wat gras en bomen erbij en je kunt hier prima wonen. Dit soort recent afgeronde bouw in de Deurningerstraat en Walstraat vind ik daar gewoon te krap voor het ambitieniveau van deze stad. Hier kan het prima.
De afrondende werkzaamheden zijn in volle gang.
Ik geloof dat het in november dit jaar opgeleverd dient te worden.
Tevens ben ik wel nieuwsgierig hoe het vernieuwde plein er uit moet komen te zien.
En er is een nieuw elektriciteitskastje geplaatst en ik vond het ook gepast om de mooie grote bomen die daar staan ook te fotograferen.
Ik geloof dat het in november dit jaar opgeleverd dient te worden.
Tevens ben ik wel nieuwsgierig hoe het vernieuwde plein er uit moet komen te zien.
En er is een nieuw elektriciteitskastje geplaatst en ik vond het ook gepast om de mooie grote bomen die daar staan ook te fotograferen.
Leuk detail. Het 3e gebouw heeft ook de naam van een fazantsoort.
Ik ben benieuwd naar het vernieuwde plein als dat klaar is.
-
- Member
Ah, mooi toch die milieueilanden.
Dan kan het daar binnen de kortste keren een vreselijke gribuszooi worden. Heerlijk.
Dan kan het daar binnen de kortste keren een vreselijke gribuszooi worden. Heerlijk.
Nieuw speeltuingebouw in Mekkelholt: ‘een ontmoetingsplek voor jong en oud’
ENSCHEDE - De Enschedese wijk Mekkelholt heeft een nieuw ontmoetingscentrum naast de speeltuin. Op 8 februari opent burgemeester Roelof Bleker de nieuwbouw van Speeltuin Mekkelholt aan de Hulsmaatstraat 83 in Enschede.
Jeanique Koedijk 15-01-23,
De Mekkelholt speeltuin bestaat zelf al zo’n 93 jaar, maar ernaast is een nieuw gebouw geplaatst dat dient als ontmoetingsplek voor buurtbewoners in Mekkelholt. Henja Bartelink, directeur van Stichting Enschedese Speeltuinen zegt daarover: „Het gebouw is een plek voor jong en oud om mensen te ontmoeten. Het vorige houten gebouwtje was erg gedateerd en daarom toe aan vervanging. Als onderdeel van het nieuwbouwproject is daarom een nieuw ontmoetingscentrum gebouwd.”
Samenbrengen van mensen
Het gebouw moet een plek vormen voor buurtbewoners om samen te komen: „Er worden activiteiten georganiseerd voor kinderen zoals bijvoorbeeld knutselen, maar ook in het kader van eenzaamheid zijn er verschillende activiteiten. Mensen van verschillende leeftijden kunnen bijvoorbeeld deelnemen aan een discussiegroepje of een middag handwerk. Zo wordt er op een eigentijdse manier aandacht besteed aan het samenbrengen van mensen”, aldus Bartelink.
bron: https://www.tubantia.nl/enschede/nieuw- ... ~aef1230b/
ENSCHEDE - De Enschedese wijk Mekkelholt heeft een nieuw ontmoetingscentrum naast de speeltuin. Op 8 februari opent burgemeester Roelof Bleker de nieuwbouw van Speeltuin Mekkelholt aan de Hulsmaatstraat 83 in Enschede.
Jeanique Koedijk 15-01-23,
De Mekkelholt speeltuin bestaat zelf al zo’n 93 jaar, maar ernaast is een nieuw gebouw geplaatst dat dient als ontmoetingsplek voor buurtbewoners in Mekkelholt. Henja Bartelink, directeur van Stichting Enschedese Speeltuinen zegt daarover: „Het gebouw is een plek voor jong en oud om mensen te ontmoeten. Het vorige houten gebouwtje was erg gedateerd en daarom toe aan vervanging. Als onderdeel van het nieuwbouwproject is daarom een nieuw ontmoetingscentrum gebouwd.”
Samenbrengen van mensen
Het gebouw moet een plek vormen voor buurtbewoners om samen te komen: „Er worden activiteiten georganiseerd voor kinderen zoals bijvoorbeeld knutselen, maar ook in het kader van eenzaamheid zijn er verschillende activiteiten. Mensen van verschillende leeftijden kunnen bijvoorbeeld deelnemen aan een discussiegroepje of een middag handwerk. Zo wordt er op een eigentijdse manier aandacht besteed aan het samenbrengen van mensen”, aldus Bartelink.
bron: https://www.tubantia.nl/enschede/nieuw- ... ~aef1230b/
Dr. van Damstraat met Torenflat jaren 70
Nog wat afbeeldingen van de torenflat aan Dr. van Damstraat