ode aan de mislukte gebouwen...
- MarcBrugge
- Member
Re: ode aan de mislukte gebouwen...
Dan voeg ik graag de volgende toe: Het KPN gebouw in het centrum van Enschede, bij kruispunt de Graaff. In vergelijking met wat hier ooit gestaan heeft, is dit gebouw deprimerend triest. Dat dit gebouw al die tijd heeft kunnen blijven staan, is wat mij betreft een wonder.

Je kan anders wel goed eten bij Turquoise, maar het gebouw ziet er inderdaad niet uit.
Ooh noh
Lelijk? en of! maar laat toch maar staan want het is ons gezamenlijk zenuwcentrum voor communicatie.
Wat sas as dós was kaans.
Velen vinden het voormalig GAK gebouw aan de Nijverheidstraat hoek Ripperdastraat ook een mislukt gebouw in vergelijking wat er vroeger heeft gestaan.
Ik heb geen idee wat er vroeger stond want daar ben ik te jong voor. Maar bij ons in de familie werd dit de Enschedese gevangenis genoemd ivm de vele kleine ramen.
Die kleur groen van de kozijnen vind ik wel typisch voor het begin van de jaren negentig. Mintgroen, super mooi
Die kleur groen van de kozijnen vind ik wel typisch voor het begin van de jaren negentig. Mintgroen, super mooi
Hier zou echt goed gemaakte graffiti niet misstaan!MarcBrugge schreef: ↑di jul 14, 2020 9:23 am Dan voeg ik graag de volgende toe: Het KPN gebouw in het centrum van Enschede, bij kruispunt de Graaff. In vergelijking met wat hier ooit gestaan heeft, is dit gebouw deprimerend triest. Dat dit gebouw al die tijd heeft kunnen blijven staan, is wat mij betreft een wonder.
![]()
Uiteraard geen tags, maar echt kunstzinnige graffiti.
Afgelopen maart in Dublin heb ik een paar mooie exemplaren gezien.
Daar stonden dus deze villa's aan toen nog Haaksbergerstrtaat 60-68 tegenover het oude politiebureau dat ook is gesloopt.Sunny schreef: ↑di jul 14, 2020 2:01 pm Ik heb geen idee wat er vroeger stond want daar ben ik te jong voor. Maar bij ons in de familie werd dit de Enschedese gevangenis genoemd ivm de vele kleine ramen.
Die kleur groen van de kozijnen vind ik wel typisch voor het begin van de jaren negentig. Mintgroen, super mooi![]()
Alle mensen, wat een hoop zout in de wond!!!

- MarcBrugge
- Member
Dat is waar, maar de locatie is toentertijd bagger uitgezocht. Genoeg plek even buiten het centrum waar dit gebouw ook had kunnen staan

Het oude politiebureau. Nog steeds schandalig dat dat afgebroken is. Ik snap werkelijk niet waarom dat soort mooie gebouwen wordt afgebroken.
Ooh noh
De stadshaard aan de Deurningerstraat 198. Is dit een mislukt gebouw, of niet?
Ik vind van niet, maar smaken verschillen. Heb er aan de overkant gewoond aan het roombeekhofje, misschien dat het daar door komt.
Ooh noh
gewöhnungsbedürftig zouden de buren zeggen ,ik vind het wel een stukje enschede geworden.
ik vond de reumerschoolstraat die er lag een stuk leuker.
ik vond de reumerschoolstraat die er lag een stuk leuker.
Ja Roombeek is wel mooi geworden. Doet wel grootstedelijk aan.
Ooh noh
Vele vinden dat het ING gebouw (vroeger NMB bank) aan de Boulevard 1945 hoek Nijverheidstraat (vroeger Haaksbergerstraat) zou moeten worden gesloopt. Het naast gelegen SLO gebouw is inmiddels gesloopt.
dat gak gebouw is pas echt mislukt , laat ze dat maar slopen.