Telefoonboek 1950
Re: Telefoonboek 1950
Capis, G.J.N. Schoorst.v. en metsel., Veenstraat 105,
- Bijlagen
-
- Veenstraat 105 G.J.M. Capis schoorsteenveger en metselaar advertentie Tubantia 29-4-1932.jpg (43.14 KiB) 4992 keer bekeken
-
- Veenstraat 105 G. Capis schoorsteenbeger advertentie Tubantia 4-12-1933.jpg (22.88 KiB) 4992 keer bekeken
-
- Veenstraat 105 G. Capis schoorsteenbeger advertentie Tubantia 3-9-1949.jpg (36.26 KiB) 4992 keer bekeken
Capucijnenklooster Rijksweg 527, Aanvr,: Glanerbrug 310
- Bijlagen
-
- Rijksweg 527 Paters Capucijnen krantenbericht Tubantia 5-11-1937.jpg (46.61 KiB) 4990 keer bekeken
-
- Gronausestraat klooster Dolphia pater capucijn krantenbericht Tubantia 29-7-1971.jpg (28.17 KiB) 4990 keer bekeken
-
- Gronausestraat Kapucijnenklooster krantenbericht 13-10-1971.jpg (93.37 KiB) 4990 keer bekeken
-
- Gronausestraat 710 - Kloosterkapel Capucijnen mei 1990.jpg (156.29 KiB) 5034 keer bekeken
Onze trouwfotograaf Hessel Bosch zat toen (2002) in het linkergebouw. Mooi pandje. later zat er een pannenkoekenrestaurant, geen idee of die er nu nog zit. Wel lekker pannenkoeken trouwens 

Ooh noh
Het pannenkoekenrestaurant zit er nog wel. Ik heb daar vorig jaar nog deze foto gemaakt.
Cartonnagefabr., Papierw.fabr. en drukk. Fa. L.G. Huyskes, Agent.en commissie, Lasonderstraat 47
Cate, B.G. ten Insp.The Motor Union Ins,co Ltd. Lage Bothofstraat 396
Cate, G. ten Brandst.h., Schietbaanweg 18
Cate, G.G. ten Radio, el.techn.bur., Haaksbergerstraat 366
- Pitr de Nerd
- Member
Arie, weet je zeker dat die zwartwit foto met de bomen de Haaksbergerstraat is? Ik heb diezelfde foto ook gezien als de Kuipersdijk, net na WOII, tegenover de Spelbergsweg. De uitdragerij van Peddie…
Het pand achter de motorrijder zat volgens mij een naaimachinehandel in. Maar ik ken me vergisse, natuurlijk. Onfeibaar is alleen de paus. Zegge ze.
Pieter
Het pand achter de motorrijder zat volgens mij een naaimachinehandel in. Maar ik ken me vergisse, natuurlijk. Onfeibaar is alleen de paus. Zegge ze.
Pieter
"Iedereen heeft recht op zijn eigen mening, maar niet op zijn eigen feiten"
Volgens het stadsarchief wel. Zie ook onderstaande foto met dezelfde auto. Dit is dus Haaksbergerstraat vanaf Getfertsingel richting centrum met links de bouw van winkels De Voorstad in april 1949. Rechts is nog iets van de apotheek hoek Getfertsingel te zien.Pitr de Nerd schreef: ↑di jul 07, 2020 8:53 pm Arie, weet je zeker dat die zwartwit foto met de bomen de Haaksbergerstraat is? Ik heb diezelfde foto ook gezien als de Kuipersdijk, net na WOII, tegenover de Spelbergsweg. De uitdragerij van Peddie…
Pieter
Het pand can Peddie aan de Kuipersdijk tegenover Spelbergsweg zag er toch iets anders uit.
zie ook Stadsarchief document nr. 000149 op: https://enschedepubliek.hosting.deventi ... 45&index=0 en document nr. 000196 op: https://enschedepubliek.hosting.deventi ... 32&index=2
- Pitr de Nerd
- Member
Bedankt! Ik heb een CD met ouwe foto's en daar staat die foto op als Kuipersdijk. Foutje van de samensteller dus.
het grappige is dat op jouw recente foto Schuring in het pand met de "S" op de ramen zit. Dat is een naaimachinehandel... ik zag dus toch iets bekends ook al zat ik fout.
Pieter
het grappige is dat op jouw recente foto Schuring in het pand met de "S" op de ramen zit. Dat is een naaimachinehandel... ik zag dus toch iets bekends ook al zat ik fout.
Pieter
"Iedereen heeft recht op zijn eigen mening, maar niet op zijn eigen feiten"
Die S op de ramen is van de ruitenzetter. Dat zag je vroeger vaak bij de nieuwbouwpanden om aan te te geven dat er nu glas in de panden zit. Met een soort uitwisbare (ik denk kalkverf) werd het er dan tijdelijk op gezet.Pitr de Nerd schreef: ↑di jul 07, 2020 10:18 pm Bedankt! Ik heb een CD met ouwe foto's en daar staat die foto op als Kuipersdijk. Foutje van de samensteller dus.
Pieter
Cate Wzn., L. ten Textielag/ en assur., Brinkstraat 28
2309 Woonh. C.A. Stroink, (buiten kant.t.)
2309 Woonh. C.A. Stroink, (buiten kant.t.)
Cate, S. ten Krukasslijpinr. en motorenprod., Hessenweg 9
Cellarius, Maison Banketb., kok, Langestraat 29
Mooi die oude ANWB borden. In Ootmarsum boven aan de kuiperberg staat er ook nog één.
Ooh noh