Binnensingelgebied: Coberco-Terrein
Re: Binnensingelgebied: Coberco-Terrein
De aanleg en verandering van wegen is meer uit ideologisch inzicht dan uit verkeerstechnische logica .
Wat sas as dós was kaans.
De gemeente wil het gemotoriseerd verkeer op die plek ontmoedigen. Dit stuk lijkt meer onderdeel van het centrum te moeten worden en dan met name voor voetgangers en fietsers. Het stuk van het 'Arke pand' tot het gemeentekantoor zal later ook wel in worden gericht als fietsstraat.
En dan is de Molenstraat onaantrekkelijk voor de automobilist en dan moet je wel bij Tiecke en Mulder rechtsaf de Raiffeissenstraat in. Zoiets.
Of het handig us/werkt, Dat moet nog maar blijken.
En dan is de Molenstraat onaantrekkelijk voor de automobilist en dan moet je wel bij Tiecke en Mulder rechtsaf de Raiffeissenstraat in. Zoiets.
Of het handig us/werkt, Dat moet nog maar blijken.
-
- Member
Kreeg ook de brief in de bus vandaag van de gemeente. Woon aan het Wilminkplein en de fiets is mijn belangrijkste vervoermiddel, dus ik vind het wel OK, vooral omdat het Stationsplein/Molenstraat punt nu levensgevaarlijk is voor fietsers, zoals de ongevallencijfers ook bewijzen.
Maar vraag me wel of tot in hoeverre het lukt om autoverkeer daar te ontmoedigen. Voor mensen (en goederenvervoer en leveranciers) die aan deze kant van de binnenstad moeten zijn is de Molenstraat de belangrijkste toegangsweg.
Maar vraag me wel of tot in hoeverre het lukt om autoverkeer daar te ontmoedigen. Voor mensen (en goederenvervoer en leveranciers) die aan deze kant van de binnenstad moeten zijn is de Molenstraat de belangrijkste toegangsweg.
-
- Member
- Rikarchitecten
- Member
Het centrum van de stad is gewoon erg klein. Door de het centrum te vergroten, wegen als deze af te waarderen wordt het domein van de fietser/voetganger te vergroten neemt de binnenstedelijke leefbaarheid toe. De "poort-achtige" verdichting tpv de eeuwige lente is erg stedelijk.
ENSCHEDE
ik heb geen behoefte aan een binnenstedelijke leefbaarheid , ik wil een leefbare stad.
daar hoort een goede verkeersplanning en infrastructuur bij.
voor je rust ga je niet in de binnenstad wonen.
daar hoort een goede verkeersplanning en infrastructuur bij.
voor je rust ga je niet in de binnenstad wonen.
-
- Member
Dat huis met die rieten kap stond er in een paar dagen. Best apart ook wel midden in de stad een rieten kap.
Staat in een rijtje van 4 woningen.
Die zijn allemaal zo goed als opgeleverd.
De eerste van de circa 30 woningen aldaar.
Die zijn allemaal zo goed als opgeleverd.
De eerste van de circa 30 woningen aldaar.
-
- Member
Ik vind het totaal niet passen op de plek en dan heb ik het nog geeneens over de combinatie van stijlen en materialen die zijn gebruikt.Twekkelerveld schreef: ↑wo jul 15, 2020 9:20 pm Dat huis met die rieten kap stond er in een paar dagen. Best apart ook wel midden in de stad een rieten kap.
-
- Member
Ik verwacht dat ze na bouwvak met meer kavels een begin maken.Twekkelerveld schreef: ↑wo jul 15, 2020 9:20 pm Dat huis met die rieten kap stond er in een paar dagen. Best apart ook wel midden in de stad een rieten kap.
-
- Member
Dat wordt wel een mooi stukje Enschede. Nu nog het deel deurningerstraat erbij..
Ooh noh
-
- Member
Nou, nou Sunny, jouw filmpje is zeker wel vol nu. 

-
- Member
Bedankt Sunny. Goed bezig. 

-
- Member
Activiteit genoeg, maar in en om de Melkhal? Ziet er nogal stilletjes uit.
Wat sas as dós was kaans.