Telefoonboek 1950
Re: Telefoonboek 1950
Wat een jeugdsentiment voor mij met die foto's van Kors aan de Rietmolenstraat. Bij de laatste foto daarvan staat hoek Hoogstraat. Dat klopt niet, dat moet de Molukkenstraat zijn. Het pand op de hoek is tegenwoordig Pronk's Dogshop en een horeca bedrijf. Vroeger Borg meubelen en aan de andere kant CJamin. Sjamin zoals iedereen zei. En dan de foto van de kwekerij zelf; onvoorstelbaar veranderd de man in de tuin staat op de plek waar nu de Boulevard loopt. Op de achtergrond het oude ziekenhuis. Semper florens betekend overigens: altijd bloeiend. Dat latijn heb ik nog onthouden van mijn tuinbouw opleiding. Ook leuk te zien de villa van Kors, die stond op een kleine hoogte met een schitterende tuin rondom.
Wat sas as dós was kaans.
Bedankt voor deze reactie Hendrik. Ik heb het gecorrigeerd in mijn fotoarchief. Ik vind het altijd leuk dat iemand meer toelichting kan geven op de geplaatste berichten.Hendrik schreef: ↑ma mar 23, 2020 1:54 pm Wat een jeugdsentiment voor mij met die foto's van Kors aan de Rietmolenstraat. Bij de laatste foto daarvan staat hoek Hoogstraat. Dat klopt niet, dat moet de Molukkenstraat zijn. Het pand op de hoek is tegenwoordig Pronk's Dogshop en een horeca bedrijf. Vroeger Borg meubelen en aan de andere kant CJamin. Sjamin zoals iedereen zei. En dan de foto van de kwekerij zelf; onvoorstelbaar veranderd de man in de tuin staat op de plek waar nu de Boulevard loopt. Op de achtergrond het oude ziekenhuis. Semper florens betekend overigens: altijd bloeiend. Dat latijn heb ik nog onthouden van mijn tuinbouw opleiding. Ook leuk te zien de villa van Kors, die stond op een kleine hoogte met een schitterende tuin rondom.
Bloemendaal, B. Wooldriksweg 12. Geen gegevens gevonden.
Bloemendaal, B.H. Manuaf., Rozenstraat 23.
Bloemendaal, B.H. Manuaf., Rozenstraat 23.
Bloemendaal, K. Handelsag., Varviksingel 202
Bloemenhuis Eeuwige Lente Deurningerstraat 121A
Bloemenmag. Beatrix C. Kammeraat, Haaksbergerstraat 29b.
Ik heb van deze bloemenwinkel geen gegevens gevonden. Wel een foto van 1967 van een meubelwinkel op het adres Haaksbergerstraat 29 in het toenmalige pand De Zuidmolen. Ervoor staat een kiosk. Misschien was daarin de bloemenzaak gevestigd?
Ik heb van deze bloemenwinkel geen gegevens gevonden. Wel een foto van 1967 van een meubelwinkel op het adres Haaksbergerstraat 29 in het toenmalige pand De Zuidmolen. Ervoor staat een kiosk. Misschien was daarin de bloemenzaak gevestigd?
Bloemenmag. Corona (G.J. Stegehuis), Bloembind., h. in tuinb.art. enz. Hengelosestraat 156.
Dit trekt nog meer bezoekers. 

Bloemenmag. Grandi Flora, G. Härle, Voortsweg 9
Bloemenzaak Cammeraat zat naast Demoed platenzaak. Ik heb daar in 1977 het bruidsboeket besteld.Arie schreef: ↑di mar 24, 2020 11:09 am Bloemenmag. Beatrix C. Kammeraat, Haaksbergerstraat 29b.
- enschedeinansichten
- Member
- Contacteer:
Schat iedereen op waarde maar laat daarbij wel iedereen in zijn waarde.
Bloemenmag. H.J. Heemels, Oldenzaalsestraat 139a.
Ik heb van het pand Oldenzaalsestraat 139a geen foto gevonden. Het pand stond dus rechts van Garagebedrijf Auto Fischer. Deze panden zijn later allemaal gesloopt om plaats te maken voor nieuwbouw.
Ik heb van het pand Oldenzaalsestraat 139a geen foto gevonden. Het pand stond dus rechts van Garagebedrijf Auto Fischer. Deze panden zijn later allemaal gesloopt om plaats te maken voor nieuwbouw.
Bloemenmag. Multiflora, G.J. Kromhout v.d. Meer, Veenstraat 41
Bloemenmag. Oplaat Aanl.en ond.v.tuinen, kweek. Padangstraat 86
Bloemenmag. L. Steinmetz, Gronausestraat 51
- Bijlagen
-
- Gronausestraat 51 Bloemenmagazijn L. Steinmetz advertentie Tubantia 27-2-1948.jpg (26.12 KiB) 4301 keer bekeken
-
- Gronausestraat 51 Bloemenmagazijn Louis Steinmetz advertentie Tubantia 10-2-1950.jpg (32.06 KiB) 4301 keer bekeken
-
- Gronausestraat 51 Bloemist Steinmetz. Pand met klok.jpg (129.48 KiB) 4301 keer bekeken
Bloemist-winkelier H.A. Engbers, Oldenzaalsestraat 781.
zie ook: http://enschede.1twente.nl/bloemenzaak- ... tem?995599
zie ook: http://enschede.1twente.nl/bloemenzaak- ... tem?995599
- Bijlagen
-
- Oldenzaalsestraat 781 H.A. Engbers Bloemisterij advertentie Twentsch nieuwsblad 14-12-1944.jpg (24.69 KiB) 4296 keer bekeken
-
- Oldenzaalsestraat 779-781 Bloemenzaak Engbers.png (464.24 KiB) 4296 keer bekeken
Bloemisterij A. Groeneveld, Wooldriksweg 18. Geen gegevens gevonden.
Blok, J. Ringovenstraat 26.
Blok, J. Ringovenstraat 26.
Blok-Langkamp, W. Corsetten etc. en dassen, Velveweg 11
Blom, D.J. Fabrik., Woonh., Witbreuksweg 200, Driene
- Bijlagen
-
- Witbreuksweg 200 Driene D.J. Blom advertentie Tubantia 11-7-1941.jpg (50.64 KiB) 4304 keer bekeken
-
- Witbreuksweg 200 D.J. Blom advertentie Twentsch nieuwsblad 20-3-1943.jpg (41.06 KiB) 4268 keer bekeken
-
- Witbreuksweg 200 D.J. Blom advertentie Tubantia 21-5-1949.jpg (42.53 KiB) 4268 keer bekeken
-
- Witbreuksweg 200 D.J. Blom advertentie Tubantia 3-11-1951.jpg (39.35 KiB) 4268 keer bekeken
Henny Groeneveld van bloemisterij Groeneveld aan de Wooldrikshoekweg 18, en niet Wooldriksweg, heeft in de jaren 60 bij mij in de klas gezeten op de Tuinbouwschool aan de Hengelosestraat.