Misschien Minister Loudonlaan met rechts school ESV?enschedeinansichten schreef: ↑ma feb 03, 2020 10:51 am Dit is een vraag van de shsel. Een foto uit 1934 en dit zou Enschede zijn. Heeft iemand een idee waar dit zou kunnen zijn ?
shsel vraag 1934.JPG
Gezocht / Wat is dit?
Re: Gezocht / Wat is dit?
- Bijlagen
-
- Minister Loudonlaan E.S.V. Enschedese School Vereniging. School in het Zwik..jpg (55.45 KiB) 6466 keer bekeken
- enschedeinansichten
- Member
- Contacteer:
Zie daar niet veel gelijkenis.
Schat iedereen op waarde maar laat daarbij wel iedereen in zijn waarde.
Ik gok op de Leemkuilstraat met recht de basis school de Fontein op het Elshofplein
Ik heb hier geen foto van !!
Ik heb hier geen foto van !!
Neem de mensen zo ze zijn,er zijn geen anderen.
-
- Member
Het blijkt nu de Rietmolenstraat te zijn met rechts de villa van kwekerij Kors. Onze forumlid Hendrik heeft dit vanadaag op facebook kenbaar gemaakt. Een foto is ook terug te vinden in het boek Hogeland Verleden heden. Zie hieronder. Rechts is hierop mooi te zien dat men bezig is met de aanleg van de Boulevard.
Als kind heb ik voortdurend met de neus vooraan gestaan en al die veranderingen in mijn brein opgeslagen. Ik woonde er vlakbij. Waar het Kors huis stond en daarachter heeft nog korte tijd een kunstijsbaan gestaan. Die heeft nooit goed gefunctioneerd. Toen kwam Smelt en nu Action en een zweetcentrum. Links zie je nog net de CJamin winkel op de hoek Molukkenstraat.
Wat sas as dós was kaans.
- enschedeinansichten
- Member
- Contacteer:
Waar op facebook ?
Ach lieve tijd Enschede.
- enschedeinansichten
- Member
- Contacteer:
Waar is dit precies ? 1922.
De Roomweg liep vroeger door tot de Oldenzaalsestraat. Ik denk dat bovenstaande foto het stukje is wat nu de Tichelweg wordt genoemd. Gewijzigd bij besluit van 29 mei 1936. zie: https://straatnamen.enschede.nl/straten/01005/?char=T en https://straatnamen.enschede.nl/archief/00291/?char=R
Volgens mij heeft dit niets met de Roomweg te maken
DE Roomweg loopt kaarsrecht door over de Oldenzaalsestraat, er zitten nergens bochten in Zie de gemeente kaart van 1923
DE Roomweg loopt kaarsrecht door over de Oldenzaalsestraat, er zitten nergens bochten in Zie de gemeente kaart van 1923
Inderdaad op de kaart van 1923 liep de Roomweg anders. Liep de Roomweg dan ook nog verder door over de Oldenzaalsestraat? Ik heb alleen gevonden dat de Roomweg vroeger Rondweg heette. zie: https://straatnamen.enschede.nl/archief/00291/?char=R
Hier de hele lengte van de Roomweg in 1923. Ik kan geen bocht vinden of het moet het laatste stukje zijn in Lonneker, Rechts op de kaart.
gemeente lonneker , nu enschede
Heette dat stukje Roomweg aan de overkant van de Oldenzaalsestraat in Lonneker wel Roomweg? En is die straat er nog? Ik kan het op Google maps niet zo gauw vinden.
Volgens mij heet dat laatste stukje -rechts van de rode horizontale lijn, Tichelweg en gaat aan de andere kant van de Oldenzaalsestraat verder als
Schouwinkstraat of Schreursweg. Zo gezien zou de straat op de foto best de Tichelweg kunnen zijn .Helemaal rechts op de foto zijn vaag huize van een dwarsstraat te zien .Oldenzaalsestraat ?
Schouwinkstraat of Schreursweg. Zo gezien zou de straat op de foto best de Tichelweg kunnen zijn .Helemaal rechts op de foto zijn vaag huize van een dwarsstraat te zien .Oldenzaalsestraat ?
- enschedeinansichten
- Member
- Contacteer:
- enschedeinansichten
- Member
- Contacteer:
1930.
- enschedeinansichten
- Member
- Contacteer:
Zou dan Roomweg richting Minkmaatstraat moeten zijn.
Hier is wel de tekening.