Oude advertenties uit Enschede
Re: Oude advertenties uit Enschede
Hengelosestraat 6 N.V. Behang advertentie Tubantia 21-11-1949
Zwedeweg 16 Haaksbergerstraat 334 Fa. J. Flierman & Zn advertentie Tubantia 29-11-1949.
Omdat het eigenlijk vandaag de verjaardag van Sint Nicolaas is, hierbij nog een laatste Sinterklaasadvertentie voor dit jaar.
Oldenzaalsestraat 23 Fa. Broeksma sinterklaasadvertentie Tubantia 4-12-1940.
Oldenzaalsestraat 23 Fa. Broeksma sinterklaasadvertentie Tubantia 4-12-1940.
Noorderhagen 41 Lage Bothofstraat 13 Van Heek & Co N.V advertentie Tubantia 28-2-1949
Voortsweg 111 N.J. Menko N.V. advertentie Tubantia 28-2-1948
- Bijlagen
-
- Voortsweg 111 Textielfabriek NINO, voorheen KNTU, voorheen N.J.Menko.jpg (113.5 KiB) 5787 keer bekeken
-
- Voortsweg 111 Textielfabriek NINO, voorheen KNTU, voorheen N.J.Menko 1979.jpg (139.62 KiB) 5787 keer bekeken
-
- Voortsweg 111 spinnerij Roombeek.jpg (295.29 KiB) 5787 keer bekeken
-
- Roomweg brand Nino krantenfoto 6-5-1992.jpg (64.7 KiB) 5787 keer bekeken
Ledeboerstraat 21 Confectiefabriek S. Cohen advertentie Tubantia 5-3-1949
Bad Boekelo De Zee op de Heide advertentie Tubantia 27-8-1947
Kalanderstraat 10 Maison Kempers advertentie Tubantia 5-3-1949
A.S dames lidmaten....., wat mag daar mee bedoeld worden? Ik weet maar één ding en dat is dat (jonge) dames die kerkelijk waren bij het "aannemen" of belijdenis doen een hoed gingen dragen. Het was in die tijd algemeen gebruik dat dames een hoed droegen. Niet alleen in de kerk. Een hoed in de kerk? de laatste is al jaren geleden gesignaleerd.
Wat sas as dós was kaans.
- enschedeinansichten
- Member
- Contacteer:
Hendrik je bent de laatste tijd niet in Vriezenveen geweest.
Schat iedereen op waarde maar laat daarbij wel iedereen in zijn waarde.
of westerhaar.
of in Rijssen..
Bij het kerkbezoek aan de N.H. Kerk in Usselo aan de Haaksbergerstraat droegen de vrouwen vroeger een knipmuts.Hendrik schreef: ↑wo dec 11, 2019 1:52 pm A.S dames lidmaten....., wat mag daar mee bedoeld worden? Ik weet maar één ding en dat is dat (jonge) dames die kerkelijk waren bij het "aannemen" of belijdenis doen een hoed gingen dragen. Het was in die tijd algemeen gebruik dat dames een hoed droegen. Niet alleen in de kerk. Een hoed in de kerk? de laatste is al jaren geleden gesignaleerd.
Ik weet het beste vrienden, maar ik kom nooit in de kerken in de plaatsen die jullie noemen. Soms in de zgn "zwaardere" kerk in Hasselt. Maar hier in de kerken in Enschede waar ik kom is de hoed al jaren verdwenen. Het gekke is; zelf draag ik wel een zwarte hoed van het type waarvan men vroeger zei: 'nen flambaaier van keels dee nig deugd.
Nijverheidstraat 7 Dansinstituut Wim en Gerrie Lammerink advertentie Tubantia 28-7-1948
Later zat de dansschool op de hoek van de Perikweg/Spelbersweg. Nieuwbouw in de jaren 50.
Dat klopt dansschool Lammerink zit nu aan de Spelbersgweg 44.
Volgens onderstaande advertentie hebben ze ook nog gezeten aan de Soendastraat 27.
Eschstraat 20 Willie Blok-Langkamp advertentie Tubantia 9-5-1950
Bilderdijkstraat 8 J.H. van der Wurp en Zoon kerstadvertentie Tubantia 12-12-1950
Soendastraat 27? dat was ooit wat genoemd werd: Zaaltje Dijkstra. Mijn ouders hebben er in 1941 hun trouwfeest gehouden, samen met het 40 jarig huwelijk van mijn opa en oma. Was lekker goedkoop zo in de oorlog.