Binnensingelgebied: Kop van Boulevard
-
- Member
- Berichten: 1710
- Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:02 pm
- Locatie: Enschede
Re: Binnensingelgebied: Kop van Boulevard
Ik ben blij dat ik weet waar ik aan toe ben.
Re: Binnensingelgebied: Kop van Boulevard
het ontwikkelingsplan voor locaties van De Kop van Boulevard, zie op: https://www.enschede.nl/sites/default/f ... educed.pdf
Re: Binnensingelgebied: Kop van Boulevard
Ik word er nu toch wel erg enthousiast van. Eerste deel is dus infra en dan zal snel het gat worden opgevuld tussen de Ten Hag en het Dish Hotel. Wel een misser dan de Ten Hag blijft staan. Op de plek van het SLO gebouw moet dus de absolute blikvanger komen, met 19 verdiepingen en uitdagende architectuur. Mooi om weer zo'n project in de stad te mogen verwelkomen. Wordt dan direct 1 van de hoogste gebouwen van de stad.
Hopelijk is het met de ING snel opgelost en kunnen zij op dezelfde plek in een mooi pand terugkeren. Nu alleen even door de zure appel qua verkeer heen bijten. Dat wordt wel een dingetje.
Hopelijk is het met de ING snel opgelost en kunnen zij op dezelfde plek in een mooi pand terugkeren. Nu alleen even door de zure appel qua verkeer heen bijten. Dat wordt wel een dingetje.
Re: Binnensingelgebied: Kop van Boulevard
Megaproject uit de startblokken: complete make-over voor Enschede
Gepubliceerd: Vrijdag 10 mei 2019
Megaproject uit de startblokken: complete make-over voor Enschede
In juni gaat de eerste schop de grond in voor het omvangrijke project Kop van de Boulevard. De eerste fase begint op en rond de rotonde Haaksbergerstraat. Het verkeer heeft zeker een jaar met omleidingen te maken.
Voor het megaproject Kop van de Boulevard, kortweg De Kop, wordt de totale omgeving van de rotonde Haaksbergerstraat aangepakt. Het gaat dan om zaken als straten, leidingen, kabels, waterberging en aanplant van veel bomen. „Het moet een mooi opgemaakt, gespreid bedje worden”, zegt wethouder Jeroen Diepemaat over het beoogde resultaat.
Verkeer
De grote klus, waarvoor 15 miljoen euro is uitgetrokken, begint in juni. De gevolgen zijn direct merkbaar voor het verkeer van en naar het centrum. De Haaksbergerstraat richting de rotonde bij het ITC-gebouw, de Ripperdastraat en de Nijverheidsstraat gaan eruit. De Van Heekgarage en de Q-Park- parkeergarage blijven via omleidingen wel bereikbaar, benadrukt de gemeente. Er wordt onder meer een noodweg aangelegd over het Dishterrein.
Rigoureus
De huidige rotonde verandert in een kruispunt en de aanliggende straten ondergaan ook rigoureuze aanpassingen. De buslaan wordt verlegd naar het midden, de ingang van de Van Heekgarage wordt naar voren gehaald zodat er bovengronds meer ruimte ontstaat.
De slopershamer maakt korte metten met de steile toegangsbrug naar de Zuidmolengarage. Verder worden trottoirs verbreed en verschijnen er veel bomen, zodat het geheel een veel groenere aanblik krijgt. Diepemaat: „De omgeving wordt op niveau gebracht.”
Overleg
Er is veel tijd gestoken in overleg met onder meer alle aanwonenden en gebruikers, winkeliers en vooral ook het MST, dat midden in het werkgebied ligt. Met iedereen is persoonlijk gesproken, meldt de wethouder met enige trots.
„Het is maatwerk. Bij elkaar zijn het wel dertig, veertig partijen die hiermee te maken krijgen. De ING bijvoorbeeld heeft te maken met geldtransport. Decathlon moet laden en lossen. En wat betreft het MST moet voor iedereen natuurlijk duidelijk zijn hoe je er komt. Het MST heeft heel veel verschillende ingangen en we hebben een aparte kaart gemaakt.”
Investeerders
Met de bouw van De Kop zelf, een project dat zeker vijf jaar gaat duren, is een bedrag van rond de 150 miljoen euro gemoeid. Zes investeerders nemen daarvan 100 miljoen voor hun rekening. Ook corporatie Domijn en de gemeente dragen bij. Er komen op 3 hectare 530 appartementen: 145 luxe appartementen vanaf ongeveer 275.000 euro, 75 sociale huurwoningen en 310 vrijesectorhuurwoningen.
ING-gebouw
Een van de hindernissen die nog altijd niet genomen is, is het ING-gebouw op de hoek Boulevard en de Nijverheidsstraat. Het pand staat in de weg maar er is nog geen overeenstemming. De gesprekken lopen nog, aldus de gemeente. „Maar we hebben er niet echt haast mee”, is de nogal luchtige opvatting.
Achter het bankgebouw ligt het voormalige SLO-pand. Dat gaat 'zo snel mogelijk' tegen de vlakte. Het pand wordt nu nog gebruikt door zzp'ers en bedrijfjes. Die moeten er per 1 september uit, dan beginnen de voorbereidingen voor de sloop, zoals het verwijderen van asbest. De sloop zelf staat op de agenda voor februari 2020.
Kosten en baten op een rij
Projectontwikkelaar LIFE moet een laatste keer de rekenmachine erbij pakken. Het bestemmingsplan had al in procedure moeten zijn, maar het Belgische bedrijf heeft net als andere projectontwikkelaars te maken met sterk gestegen bouwkosten. Daarom wordt het hele plan van 150 miljoen euro een laatste keer tegen het licht gehouden.
„De kosten zijn gestegen en de opbrengsten ook”, legt woordvoerder Herman Zwiers uit. „Dat betekent dat we de marktontwikkelingen nog één keer toetsen aan het huidige plan. We geven de gemeente voor de zomer uitsluitsel.” Zwiers kan niet zeggen of dat leidt tot aanpassingen. „Daar kan ik nog geen uitspraken over doen omdat dat hetgeen is wat we juist toetsen.”
Bestemmingsplan
De gemeente verwacht dat het bestemmingsplan nu met een aantal maanden vertraging na de zomer afgerond wordt. Grote consequenties worden niet verwacht. „Het leidt hooguit tot kleine wijzigingen”, meent projectleider Annemiek van den Heuvel. Er zijn ‘strenge kaders’ opgesteld waaraan het plan moet voldoen. Binnen die kaders ‘kunnen ze aan heel veel knoppen draaien’.
LIFE zal binnenkort met het definitieve plaatje komen en dat wordt dan getoetst aan de afspraken. „In het meest extreme geval moet er toch aan die kaders getornd worden, en dan gaan we terug naar de raad.”
Het uitstel is in elk geval geen reden om te wachten met het inrichten van de omgeving. „We leggen de kabels en leidingen en richten de omgeving in, en dan wordt er pas gebouwd.”
© Newsroom Enschede, de samenwerking tussen TC Tubantia en 1Twente Enschede, foto: LIFE/Gemeente Enschede
bron: http://enschede.1twente.nl/megaproject- ... em?1131480
Gepubliceerd: Vrijdag 10 mei 2019
Megaproject uit de startblokken: complete make-over voor Enschede
In juni gaat de eerste schop de grond in voor het omvangrijke project Kop van de Boulevard. De eerste fase begint op en rond de rotonde Haaksbergerstraat. Het verkeer heeft zeker een jaar met omleidingen te maken.
Voor het megaproject Kop van de Boulevard, kortweg De Kop, wordt de totale omgeving van de rotonde Haaksbergerstraat aangepakt. Het gaat dan om zaken als straten, leidingen, kabels, waterberging en aanplant van veel bomen. „Het moet een mooi opgemaakt, gespreid bedje worden”, zegt wethouder Jeroen Diepemaat over het beoogde resultaat.
Verkeer
De grote klus, waarvoor 15 miljoen euro is uitgetrokken, begint in juni. De gevolgen zijn direct merkbaar voor het verkeer van en naar het centrum. De Haaksbergerstraat richting de rotonde bij het ITC-gebouw, de Ripperdastraat en de Nijverheidsstraat gaan eruit. De Van Heekgarage en de Q-Park- parkeergarage blijven via omleidingen wel bereikbaar, benadrukt de gemeente. Er wordt onder meer een noodweg aangelegd over het Dishterrein.
Rigoureus
De huidige rotonde verandert in een kruispunt en de aanliggende straten ondergaan ook rigoureuze aanpassingen. De buslaan wordt verlegd naar het midden, de ingang van de Van Heekgarage wordt naar voren gehaald zodat er bovengronds meer ruimte ontstaat.
De slopershamer maakt korte metten met de steile toegangsbrug naar de Zuidmolengarage. Verder worden trottoirs verbreed en verschijnen er veel bomen, zodat het geheel een veel groenere aanblik krijgt. Diepemaat: „De omgeving wordt op niveau gebracht.”
Overleg
Er is veel tijd gestoken in overleg met onder meer alle aanwonenden en gebruikers, winkeliers en vooral ook het MST, dat midden in het werkgebied ligt. Met iedereen is persoonlijk gesproken, meldt de wethouder met enige trots.
„Het is maatwerk. Bij elkaar zijn het wel dertig, veertig partijen die hiermee te maken krijgen. De ING bijvoorbeeld heeft te maken met geldtransport. Decathlon moet laden en lossen. En wat betreft het MST moet voor iedereen natuurlijk duidelijk zijn hoe je er komt. Het MST heeft heel veel verschillende ingangen en we hebben een aparte kaart gemaakt.”
Investeerders
Met de bouw van De Kop zelf, een project dat zeker vijf jaar gaat duren, is een bedrag van rond de 150 miljoen euro gemoeid. Zes investeerders nemen daarvan 100 miljoen voor hun rekening. Ook corporatie Domijn en de gemeente dragen bij. Er komen op 3 hectare 530 appartementen: 145 luxe appartementen vanaf ongeveer 275.000 euro, 75 sociale huurwoningen en 310 vrijesectorhuurwoningen.
ING-gebouw
Een van de hindernissen die nog altijd niet genomen is, is het ING-gebouw op de hoek Boulevard en de Nijverheidsstraat. Het pand staat in de weg maar er is nog geen overeenstemming. De gesprekken lopen nog, aldus de gemeente. „Maar we hebben er niet echt haast mee”, is de nogal luchtige opvatting.
Achter het bankgebouw ligt het voormalige SLO-pand. Dat gaat 'zo snel mogelijk' tegen de vlakte. Het pand wordt nu nog gebruikt door zzp'ers en bedrijfjes. Die moeten er per 1 september uit, dan beginnen de voorbereidingen voor de sloop, zoals het verwijderen van asbest. De sloop zelf staat op de agenda voor februari 2020.
Kosten en baten op een rij
Projectontwikkelaar LIFE moet een laatste keer de rekenmachine erbij pakken. Het bestemmingsplan had al in procedure moeten zijn, maar het Belgische bedrijf heeft net als andere projectontwikkelaars te maken met sterk gestegen bouwkosten. Daarom wordt het hele plan van 150 miljoen euro een laatste keer tegen het licht gehouden.
„De kosten zijn gestegen en de opbrengsten ook”, legt woordvoerder Herman Zwiers uit. „Dat betekent dat we de marktontwikkelingen nog één keer toetsen aan het huidige plan. We geven de gemeente voor de zomer uitsluitsel.” Zwiers kan niet zeggen of dat leidt tot aanpassingen. „Daar kan ik nog geen uitspraken over doen omdat dat hetgeen is wat we juist toetsen.”
Bestemmingsplan
De gemeente verwacht dat het bestemmingsplan nu met een aantal maanden vertraging na de zomer afgerond wordt. Grote consequenties worden niet verwacht. „Het leidt hooguit tot kleine wijzigingen”, meent projectleider Annemiek van den Heuvel. Er zijn ‘strenge kaders’ opgesteld waaraan het plan moet voldoen. Binnen die kaders ‘kunnen ze aan heel veel knoppen draaien’.
LIFE zal binnenkort met het definitieve plaatje komen en dat wordt dan getoetst aan de afspraken. „In het meest extreme geval moet er toch aan die kaders getornd worden, en dan gaan we terug naar de raad.”
Het uitstel is in elk geval geen reden om te wachten met het inrichten van de omgeving. „We leggen de kabels en leidingen en richten de omgeving in, en dan wordt er pas gebouwd.”
© Newsroom Enschede, de samenwerking tussen TC Tubantia en 1Twente Enschede, foto: LIFE/Gemeente Enschede
bron: http://enschede.1twente.nl/megaproject- ... em?1131480
- Bijlagen
-
- Megaproject uit de startblokken complete make-over voor Enschede.jpg (63.57 KiB) 10718 keer bekeken
Re: Binnensingelgebied: Kop van Boulevard
Het lijkt me ook een mooi gezicht dat er meer voetgangerszone komt.
Dat de ingang van de van Heek garage west veel eerder ondergronds gaat en daarboven dus ruimte voor voetgangers komt.
Dat de ingang van de van Heek garage west veel eerder ondergronds gaat en daarboven dus ruimte voor voetgangers komt.
Re: Binnensingelgebied: Kop van Boulevard
op de markt is ruimte genoeg voor voetgangers...
-
- Member
- Berichten: 1710
- Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:02 pm
- Locatie: Enschede
Re: Binnensingelgebied: Kop van Boulevard
De eerste schop in de grond bij De Kop
29 mei 2019
Begin juni starten de werkzaamheden aan de openbare ruimte van het gebied De Kop, voorheen Kop Boulevard genoemd.
De Kop is het meest ingrijpende binnenstedelijke bouwproject van Overijssel. De werkzaamheden starten begin juni rondom de rotonde van de Haaksbergerstraat met de Ripperdastraat. Kabels en leidingen worden vernieuwd en verlegd naar de randen van het gebied; langs de Nijverheidstraat, de Beltstraat en naast de inrit van de Van Heekgarage. Ook start aannemer NTP met de herinrichting van de omliggende straten. Hierdoor zijn een deel van de Haaksbergerstraat, Ripperdastraat en Nijverheidstraat afgesloten voor verkeer. Op onderstaande kaart ziet u aan welke straten gewerkt wordt en wat de omleidingsroutes zijn.
De H.J. van Heekgarage inrit West blijft bereikbaar vanuit de Haaksbergerstraat. De M.H. Tromplaan is in beide richtingen toegankelijk en ook de Koningsstraat is vanaf de Haaksbergerstraat open voor verkeer naar de binnenstad. Het eerste deelgebied is naar verwachting in juni 2020 gereed. Daarna starten de werkzaamheden aan de inrit Van Heek-West en volgt ook de herinrichting van de andere straten.
De Kop bereikbaar en aantrekkelijk!
De Kop ontwikkelt een groen en aantrekkelijk gebied en een bereikbaar centrum. Wat gaan we de komende jaren in de openbare ruimte rond De Kop doen?
Herinrichting van de Haaksbergerstraat, Ripperdastraat/De Ruyterlaan, Nijverheidstraat/Piet Heinstraat en Beltstraat;
Verleggen van de inrit Van Heekgarage West;
Versterken van de Stadscampus door deze met een plein te verbinden;
Extra waterberging in de Haaksbergerstraat;
Verbeteren van de inrit Q-park Zuidmolen (inpandig);
Een goede verbinding van De Kop met de binnenstad en de Stadscampus;
Vervanging van de rotondes Haaksbergerstraat met Ripperdastraat en Zuiderval voor kruispunten met verkeerslichten.
Ontwikkellocaties De Kop
De werkzaamheden in de openbare ruimte gaan vooraf aan de bouw van vier ontwikkellocaties. Deze locaties hebben verschillende bouwhoogtes met ruimte voor ruim 500 appartementen, kantoren, horeca of andere commerciële invulling. De inrichting tussen de locaties is groen en autoluw. Zo ontstaat er een levendig, verbindend en aantrekkelijk gebied om in te verblijven. De verwachting is dat in het najaar van 2020 de bouw van de eerste ontwikkellocatie start.
Meer weten over de ontwerpen van de straten en het gebied en de planning? Kijk dan op enschede.nl/dekop
bron: https://www.enschede.nl/nieuws/de-eerst ... bij-de-kop
29 mei 2019
Begin juni starten de werkzaamheden aan de openbare ruimte van het gebied De Kop, voorheen Kop Boulevard genoemd.
De Kop is het meest ingrijpende binnenstedelijke bouwproject van Overijssel. De werkzaamheden starten begin juni rondom de rotonde van de Haaksbergerstraat met de Ripperdastraat. Kabels en leidingen worden vernieuwd en verlegd naar de randen van het gebied; langs de Nijverheidstraat, de Beltstraat en naast de inrit van de Van Heekgarage. Ook start aannemer NTP met de herinrichting van de omliggende straten. Hierdoor zijn een deel van de Haaksbergerstraat, Ripperdastraat en Nijverheidstraat afgesloten voor verkeer. Op onderstaande kaart ziet u aan welke straten gewerkt wordt en wat de omleidingsroutes zijn.
De H.J. van Heekgarage inrit West blijft bereikbaar vanuit de Haaksbergerstraat. De M.H. Tromplaan is in beide richtingen toegankelijk en ook de Koningsstraat is vanaf de Haaksbergerstraat open voor verkeer naar de binnenstad. Het eerste deelgebied is naar verwachting in juni 2020 gereed. Daarna starten de werkzaamheden aan de inrit Van Heek-West en volgt ook de herinrichting van de andere straten.
De Kop bereikbaar en aantrekkelijk!
De Kop ontwikkelt een groen en aantrekkelijk gebied en een bereikbaar centrum. Wat gaan we de komende jaren in de openbare ruimte rond De Kop doen?
Herinrichting van de Haaksbergerstraat, Ripperdastraat/De Ruyterlaan, Nijverheidstraat/Piet Heinstraat en Beltstraat;
Verleggen van de inrit Van Heekgarage West;
Versterken van de Stadscampus door deze met een plein te verbinden;
Extra waterberging in de Haaksbergerstraat;
Verbeteren van de inrit Q-park Zuidmolen (inpandig);
Een goede verbinding van De Kop met de binnenstad en de Stadscampus;
Vervanging van de rotondes Haaksbergerstraat met Ripperdastraat en Zuiderval voor kruispunten met verkeerslichten.
Ontwikkellocaties De Kop
De werkzaamheden in de openbare ruimte gaan vooraf aan de bouw van vier ontwikkellocaties. Deze locaties hebben verschillende bouwhoogtes met ruimte voor ruim 500 appartementen, kantoren, horeca of andere commerciële invulling. De inrichting tussen de locaties is groen en autoluw. Zo ontstaat er een levendig, verbindend en aantrekkelijk gebied om in te verblijven. De verwachting is dat in het najaar van 2020 de bouw van de eerste ontwikkellocatie start.
Meer weten over de ontwerpen van de straten en het gebied en de planning? Kijk dan op enschede.nl/dekop
bron: https://www.enschede.nl/nieuws/de-eerst ... bij-de-kop
- Bijlagen
-
- Centraal-kaart-De-Kop.jpg (97.91 KiB) 10430 keer bekeken
-
- Member
- Berichten: 1710
- Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:02 pm
- Locatie: Enschede
- Rikarchitecten
- Member
- Berichten: 284
- Lid geworden op: vr mar 19, 2004 8:17 pm
- Locatie: Enschede
Re: Binnensingelgebied: Kop van Boulevard
De eerste fotoupdate! Aan de foto's is goed te zien hoe het gebied stedenbouwkundig achterhaald is. Het slaat écht als een tang op een varken. De plannen gaan het centrum echt een impuls geven.
ENSCHEDE
Re: Binnensingelgebied: Kop van Boulevard
Bedankt voor de eerste foto-update! Het gaat beginnen. Paar jaartjes in de shit (woon er vlak bij), maar tegelijkertijd genieten van de vernieuwingen. Hopelijk opent Holland Casino toch het dakterras. Gaat een mooie blik geven op de situatie komende jaren.
Re: Binnensingelgebied: Kop van Boulevard
Wat een mooi project. Zal dit gebied een groot impuls geven. Enschede is goed bezig om delen van de stad op te knappen. Nu de deurningerstraat nog tussen de singel en oude arke pand. Wat een pauperstuk is dat zeg.
Ooh noh
Re: Binnensingelgebied: Kop van Boulevard
Kan ook niet wachten tot de definitieve ontwerpen. Vooralsnog weten wij dat pas na de zomer(vakantie).
Re: Binnensingelgebied: Kop van Boulevard
Bereikbaarheid MST
14 juni 2019
Het MST blijft tijdens de werkzaamheden aan De Kop altijd bereikbaar.
De hoofdroute naar de spoedpost en de parkeergarage is via de Kuipersdijk. Komt u iemand ophalen of wegbrengen? De hoofdingang kunt u bereiken via de Haaksbergerstraat. Vanaf de Haaksbergerstraat mag u rechtsaf de Koningstraat op. Terug gaat u via de Beltstraat. De parkeergarages H.J. van Heek inrit West en Zuid zijn beide bereikbaar. De rotonde Ripperdastraat – Zuiderval is afgesloten voor verkeer. Volg de singels en rijd via de Haaksbergerstraat of Kuipersdijk naar het MST.
Naar de spoedpost?
De ingang van de spoedpost bevindt zich aan Beltstraat 70. Parkeer de auto op de parkeerplaats van de spoedpost (Burgemeester Edo Bergsmalaan). Deze parkeerplaats is maar 50 meter verwijderd van de spoedpost. U kunt het beste rijden via de Varviksingel en Kuipersdijk. De spoedpost staat aangegeven op de borden.
Vanaf de Hengelosestraat
Sla vanaf de Hengelosestraat rechtsaf naar de Tubantiasingel. Ga daarna rechts de Parkweg op en vervolg de weg over de Volksparksingel, Pathmossingel, Getfertsingel en Varviksingel. Sla linksaf de Kuipersdijk op en parkeer de auto in parkeergarage H.J. van Heek inrit Zuid. Of rijd via de Haaksbergerstraat en Koningstraat om iemand op te halen of weg te brengen.
Vanaf de Deurningerstraat
Sla vanaf de Deurningerstraat rechtsaf naar de Boddenkampsingel en vervolg uw weg over de Tubantiasingel. Ga daarna rechts de Parkweg op en vervolg de weg over de Volksparksingel, Pathmossingel, Getfertsingel en Varviksingel. Sla linksaf de Kuipersdijk op en parkeer de auto in parkeergarage H.J. van Heek inrit Zuid. Of rijd via de Haaksbergerstraat en Koningstraat om iemand op te halen of weg te brengen.
Vanaf de Oldenzaalsestraat
Sla vanaf de Oldenzaalsestraat linksaf naar de Laaressingel. Vervolg uw weg over de Oliemolensingel, Hogelandsingel en Varviksingel. Sla rechtsaf de Kuipersdijk op en parkeer de auto in de parkeergarage H.J. van Heek inrit Zuid. Of rijd via de Haaksbergerstraat en Koningstraat om iemand op te halen of weg te brengen.
Vanaf de A35 / Haaksbergen
De Haaksbergerstraat kunt u gewoon volgen. De parkeergarage H.J. van Heek inrit West is bereikbaar. Daarnaast mag u rechtaf de Koningstraat oprijden naar de hoofdingang van het ziekenhuis. De hoofdroute naar het MST is via de Kuipersdijk. Deze kunt u bereiken door vanaf de Haaksbergerstraat of Zuiderval rechtsaf te slaan de singel op. Op de Varviksingel gaat u linksaf de Kuipersdijk op en parkeert u de auto in de parkeergarage H.J. van Heek inrit Zuid.
bron: https://www.enschede.nl/nieuws/bereikbaarheid-mst
14 juni 2019
Het MST blijft tijdens de werkzaamheden aan De Kop altijd bereikbaar.
De hoofdroute naar de spoedpost en de parkeergarage is via de Kuipersdijk. Komt u iemand ophalen of wegbrengen? De hoofdingang kunt u bereiken via de Haaksbergerstraat. Vanaf de Haaksbergerstraat mag u rechtsaf de Koningstraat op. Terug gaat u via de Beltstraat. De parkeergarages H.J. van Heek inrit West en Zuid zijn beide bereikbaar. De rotonde Ripperdastraat – Zuiderval is afgesloten voor verkeer. Volg de singels en rijd via de Haaksbergerstraat of Kuipersdijk naar het MST.
Naar de spoedpost?
De ingang van de spoedpost bevindt zich aan Beltstraat 70. Parkeer de auto op de parkeerplaats van de spoedpost (Burgemeester Edo Bergsmalaan). Deze parkeerplaats is maar 50 meter verwijderd van de spoedpost. U kunt het beste rijden via de Varviksingel en Kuipersdijk. De spoedpost staat aangegeven op de borden.
Vanaf de Hengelosestraat
Sla vanaf de Hengelosestraat rechtsaf naar de Tubantiasingel. Ga daarna rechts de Parkweg op en vervolg de weg over de Volksparksingel, Pathmossingel, Getfertsingel en Varviksingel. Sla linksaf de Kuipersdijk op en parkeer de auto in parkeergarage H.J. van Heek inrit Zuid. Of rijd via de Haaksbergerstraat en Koningstraat om iemand op te halen of weg te brengen.
Vanaf de Deurningerstraat
Sla vanaf de Deurningerstraat rechtsaf naar de Boddenkampsingel en vervolg uw weg over de Tubantiasingel. Ga daarna rechts de Parkweg op en vervolg de weg over de Volksparksingel, Pathmossingel, Getfertsingel en Varviksingel. Sla linksaf de Kuipersdijk op en parkeer de auto in parkeergarage H.J. van Heek inrit Zuid. Of rijd via de Haaksbergerstraat en Koningstraat om iemand op te halen of weg te brengen.
Vanaf de Oldenzaalsestraat
Sla vanaf de Oldenzaalsestraat linksaf naar de Laaressingel. Vervolg uw weg over de Oliemolensingel, Hogelandsingel en Varviksingel. Sla rechtsaf de Kuipersdijk op en parkeer de auto in de parkeergarage H.J. van Heek inrit Zuid. Of rijd via de Haaksbergerstraat en Koningstraat om iemand op te halen of weg te brengen.
Vanaf de A35 / Haaksbergen
De Haaksbergerstraat kunt u gewoon volgen. De parkeergarage H.J. van Heek inrit West is bereikbaar. Daarnaast mag u rechtaf de Koningstraat oprijden naar de hoofdingang van het ziekenhuis. De hoofdroute naar het MST is via de Kuipersdijk. Deze kunt u bereiken door vanaf de Haaksbergerstraat of Zuiderval rechtsaf te slaan de singel op. Op de Varviksingel gaat u linksaf de Kuipersdijk op en parkeert u de auto in de parkeergarage H.J. van Heek inrit Zuid.
bron: https://www.enschede.nl/nieuws/bereikbaarheid-mst
Re: Binnensingelgebied: Kop van Boulevard
fijn geregeld weer , vanaf twekkelerveld geraak je eerder in het hospitaal te hengelo..
-
- Member
- Berichten: 1710
- Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:02 pm
- Locatie: Enschede
Re: Binnensingelgebied: Kop van Boulevard
@Hans. Alleen jammer dat het ziekenhuis in Hengelo geen volwaardig ziekenhuis is. Kan je door rijden naar Almelo als je pech hebt.
Je kan het altijd nog zoals mijn moeder doen. Door de Emmastraat rijden tot de Haaksbergerstraat. Daar de auto parkeren en dan lopend de Haaksbergerstraat over steken en dan via de achteringang het ziekenhuis in.
Je kan het altijd nog zoals mijn moeder doen. Door de Emmastraat rijden tot de Haaksbergerstraat. Daar de auto parkeren en dan lopend de Haaksbergerstraat over steken en dan via de achteringang het ziekenhuis in.
Re: Binnensingelgebied: Kop van Boulevard
nu ja , als het echt presseert , rijdt ik ook wel over de stoep en door plantsoenen.
Re: Binnensingelgebied: Kop van Boulevard
Verkeerssituatie in de stad momenteel is dramatisch. Echt, wie dit allemaal tegelijkertijd bedacht heeft? Moest laatst van west naar oost en kreeg serieus de slappe lach. Onmogelijk!
Wel goed om te zien dat gewoon vanaf de Kuipersdijk de Boulevard mag opslaan. Ik doe het tot nu toe altijd al en snap werkelijk waar niet waarom er zo geprobeerd wordt die verbinding te verbieden. Die camera hangt er al tijden werkloos. Laat ze die maar weer weghalen.
Wel goed om te zien dat gewoon vanaf de Kuipersdijk de Boulevard mag opslaan. Ik doe het tot nu toe altijd al en snap werkelijk waar niet waarom er zo geprobeerd wordt die verbinding te verbieden. Die camera hangt er al tijden werkloos. Laat ze die maar weer weghalen.
-
- Member
- Berichten: 1710
- Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:02 pm
- Locatie: Enschede