Raad de plek
Re: Raad de plek
aj , wat lelijk allemaal...
Hans, wat ken er in jouw ogen wel genade vinden als ik deze archaïsche uitdrukking mag gebruiken

De gebruikte foto is al weer verouderd vanwege de nieuwe ZARA en de invulling naast Blokker.
Wat sas as dós was kaans.
ik heb vanmiddag genoten toen ik over de waalbrug nijmegen binnen kwam rijden richting keizer karelplein, schitterend !
in enschede is ook nog veel moois te zien , echter wordt er zo veel zo graag gesloopt door geldgeile projektontwikkelaars en verknipte architekten met zelfprofileringsdrang.
in enschede is ook nog veel moois te zien , echter wordt er zo veel zo graag gesloopt door geldgeile projektontwikkelaars en verknipte architekten met zelfprofileringsdrang.
Ja Hans ik weet wat je gezien hebt. Prachtige bebouwing links en rechts uit eind 19e begin 20e eeuw. Zo iets heeft in Enschede nooit bestaan. De binnenstad van Nijmegen is vrijwel weggevaagd op 22 februari 1944. Dus daar is het ook niet te vinden. Enschede en Nijmegen vergelijken gaat moeilijk. Nijmegen 1 van de oudste steden van Nederland. Enschede vrijwel zonder historie van voor 1862. Nog een tip voor jou: ga eens kijken aan de Laaressingel tussen de Ribbeltsweg en de Leliestraat. Architectuur om van te smullen, nieuw maar ook oud. Alle singels zijn trouwens er mooi. Hoewel ik ook moderne architectuur kan waarderen.
Wat sas as dós was kaans.
- enschedeinansichten
- Member
- Contacteer:
Deventer heeft ook van die mooie straten.
Schat iedereen op waarde maar laat daarbij wel iedereen in zijn waarde.
En Zutphen
Delft
- enschedeinansichten
- Member
- Contacteer:
Vooral de Hanze steden en de rijke steden met banden naar VOC.
Schat iedereen op waarde maar laat daarbij wel iedereen in zijn waarde.
Arie, geef maar een hintje. Ik wil zo graag dat het me bekend voorkomt, mijn geheugen kraakt en knarst, maar er komt niks tevoorschijn.
Hetzelfde hek, maar dan vanaf een andere hoek gezien. Hierbij het hintje: Busje komt zo.
- GerritHondelink
- Member
Parkweg nu Stationsplein Textielfabriek ter Kuile Cromhoff.
Dat is juist GerritGerritHondelink schreef: ↑vr nov 30, 2018 12:22 pm Parkweg nu Stationsplein Textielfabriek ter Kuile Cromhoff.

Op de eerste raadfoto is rechts ook nog iets van dit woonhuis te zien op de hoek (toen nog Parkweg) later Stationsplein en De Ruyterlaan.
Het lijkt mij hetzelfde pand als onderstaande foto's. Volgens het gemeentearchief was dit een koetshuis (van Ter Kuile?) en is in 1978 gesloopt. Wel een passende tekst op de eerste foto: ast zoo mut goan.
Hierbij nog een foto van het pand op de hoek De Ruyterlaan en het Stationsplein. Hierop is te zien dat het busstation al gereed is, dus moet de sloop van het pand later dan 1972 zij geweest. Ik vind het wel verwarrend dat het gemeentearchief steeds de Parkweg als locatie noemt terwijl volgens het straatnamenboekje van de Gemeente Enschede de wijziging al in 1951 heeft plaatsgehad in de naam Stationsplein. zie: https://straatnamen.enschede.nl/straten/00957/?char=S en https://straatnamen.enschede.nl/straten/00321/?char=P
Och, och.....
volgens mij is nu alles op deze foto verdwenen, maar voor de oudere Enschedeers denk ik toch wel herkenbaar. Waar zijn we hier?
- enschedeinansichten
- Member
- Contacteer:
- GerritHondelink
- Member
Molenstraat?