Raad de plek
Re: Raad de plek
Een plaatje uit de tamelijke oude doos .Maar waar is dit ?
- Bijlagen
-
- raadplaat.jpg (75.07 KiB) 6615 keer bekeken
Neem de mensen zo ze zijn,er zijn geen anderen.
- Vincent1971
- Member
Dat ie al al lang geleden! de foto is genomen vanuit een huis aan de Hendrik Smeltweg in de richting van de Diekmanstraat. De Vredeskerk, nu Ontmoetingskerk moest nog gebouwd worden. Je ziet de drogist op de hoek van de Dr Johan Wagenaarstraat en de Diekmanstraat. De Varviksingel in de verte is ook nog lang niet bebouwd aan weerskanten. Van kleuterschool Roodkapje, links, liggen de fundamenten. Dat is nu de Willem Wilminkschool. Het tussenstraatje tussen Wagenaarstraat en H Smeltweg heette volgens mij de Cornelis Dopperstraat.
Wat sas as dós was kaans.
Helemaal goed Hendrik !! De foto is van begin jaren 50
Wij woonden aan de Hendrik Smeltweg 25 en ik had net een nieuwe Agfa Fototoestel gekocht en was dat aan het uitproberen.Van af de slaapkamer is deze foto gemaakt .Er staan broers van mij op.
De straat was inderdaad de Cornelis Dopperstraat.
Wij woonden aan de Hendrik Smeltweg 25 en ik had net een nieuwe Agfa Fototoestel gekocht en was dat aan het uitproberen.Van af de slaapkamer is deze foto gemaakt .Er staan broers van mij op.
De straat was inderdaad de Cornelis Dopperstraat.
Dat is mooi informatie HendrikHendrik schreef: ↑di aug 28, 2018 7:00 pm Dat ie al al lang geleden! de foto is genomen vanuit een huis aan de Hendrik Smeltweg in de richting van de Diekmanstraat. De Vredeskerk, nu Ontmoetingskerk moest nog gebouwd worden. Je ziet de drogist op de hoek van de Dr Johan Wagenaarstraat en de Diekmanstraat. De Varviksingel in de verte is ook nog lang niet bebouwd aan weerskanten. Van kleuterschool Roodkapje, links, liggen de fundamenten. Dat is nu de Willem Wilminkschool. Het tussenstraatje tussen Wagenaarstraat en H Smeltweg heette volgens mij de Cornelis Dopperstraat.

wie weet waar die multipla gebleven is ?
Arie helemaal goed

Aan de andere kant zat slager Schildkamp
- Bijlagen
-
- Ribbeltsweg 1958.jpg.2.jpg (150.57 KiB) 6506 keer bekeken
De foto hoort hier eigenlijk niet maar omdat hij uit het zelfde slaapkamerraam aan de Hendrik Smeltweg is genomen zet ik het hier maar neer. Optocht Koninginnedag 1957
Bart, waar je de foto's plaatst is niet belangrijk, wel dát je ze plaatst. Zulke mooie plaatjes!
Inderdaad mooie plaatje Bart.

Dit keer een raadplaatje van een pand dat er niet meer is. Van welk pand was deze mooie voordeur.
- GerritHondelink
- Member
Janninks huis. Langestraat?
Nee Gerrit. Daar is het niet.
Dat is juist Hendrik