Raad de plek
Re: Raad de plek
Je kijkt hier tegen de Walsstraat aan. In het winkelpand zat lang een naaimachine handel. Ik denk vanaf de sloop van achter het hofje , De fabriekspijp van de weverij die stond op de lek waar nu de Zuidmolen staat is ook nog zichtbaar.
Neem de mensen zo ze zijn,er zijn geen anderen.
Dat is juist Bart

Het is het Windbrugplein gezien vanaf Achter 't Hofje. Het witte gebouw is het pakhuis van Gerhard Jannink & Zonen aan het Van Loenshof. In het linkerpand op de hoek van de Walstraat zat vroeger naaimachinehuis Pfaff. Later o.m. seksshop Huis met de Zwarte Ogen. Foto van sept. 1963.
Thans is het Van Loenshof hoek Walstraat zie onderstaande foto. Van Loenshof had graag een soort P.C. Hoofstraat willen zijn. zie topic PC Hooftstraat op: viewtopic.php?f=6&t=1909&hilit=P.C.+Hooftstraat
Speeltuin t varvik
mooie plaat !
Inderdaad Hans, maar weet je ook waar het is? Ik besef nu pas dat deze foto al eerder als raadplaatje is geplaatst. Om het npg makkelijker te maken plaats ik ook nog deze foto erbij van dezelfde plek in 1930.
Volgens mij is dit de Hengelose straat hoek Alleeweg
Neem de mensen zo ze zijn,er zijn geen anderen.
Ietsjes verder de Hengelosestraat hoek Arubastraat. Jij hebt die foto zelf al eens geplaatst in deze topic. Zie jouw bericht van 25-11-2012 op: viewtopic.php?f=9&t=2330&hilit=arubastr ... start=2260
Het ziet er nu zo uit met bandenbedrijf Kroonband en rechts het vroegere Chinees restaurant Fong Shou (nu tandartsparaktijk)
In 1930 nog een zandpad?
mooie schoorsteen !
Ja, daarom had ik de foto van de zijkant van het pand gemaakt. Maar ik denk dat het moeilijk te raden is waar het is. Met onderstaande er bij lijkt het mij wel makkelijker ter raden.
Kortenaerstraat . 2e foto maakte het veel duidelijker.
Dat is juist Rataplan

Haaksbergerstraat t.o. oude MST Het vroegere pand van Drukkerij Bronsema, later Drenth schoenen. Met de etalages die wel 30 jaar hetzelfde waren. Schoenen die niemand wilde

Wat sas as dós was kaans.