Oude advertenties uit Enschede
Re: Oude advertenties uit Enschede
in de overgebleven winkel aan de gj van heekstraat vraag je ook zelden mis....
vroeger zaagde de ouwe baas een asbestplaatje voor achter de kachel , voor je op maat .
vroeger zaagde de ouwe baas een asbestplaatje voor achter de kachel , voor je op maat .
- enschedeinansichten
- Member
- Contacteer:
Ja dat klopt maar die zijn nog weleens knorrig. Vroeger nooit gedacht en gehoopt dat ik zo’n winkel zou hebben (gehad).
Schat iedereen op waarde maar laat daarbij wel iedereen in zijn waarde.
gewoon terugknorren , werkt verbroederend...
Wilhelminastraat Suikerwarkenfabriek Sachs & Co advertentie Tubantia 28-4-1927.
zeer interessant Hans. Een artikel over de Joodse familie Sachs uit Enschede die was ondergedoken bij de fam. Prenger in Kloosterhaar. Dhr. Sachs was fabrikant van snoepgoed. Zijn specialiteit was de "O'kelly" antihoest bonbon.
maar waar zijn ze daarna heengegaan...
Omstreeks 1966 heeft wijlen mijn vriend Henk Tigelaar het woonhuis en de bijbehorende bedrijfsruimten gekocht om er een filiaal van Tigelaar fietsgroothandel te vestigen. Tigelaar kwam uit Assen. Ben vaak in het huis geweest. Van wie ze het huis en de gebouwen gekocht hebben weet ik niet.
Wat sas as dós was kaans.
Gronauscheweg 27 cafe Hemken advertentie Tubantia 5-9-1908.
zie ook het artikel in 'n Sliepsteen nr. 68 jaar 2001 op: http://cultuurtijdschriften.nl/download ... cid=514254
zie ook het artikel in 'n Sliepsteen nr. 68 jaar 2001 op: http://cultuurtijdschriften.nl/download ... cid=514254
Stolker zat volgens mij vroeger op de hoek van de Oude Markt en Langestraat. Onder de naam van De Sphinx
Neem de mensen zo ze zijn,er zijn geen anderen.
Dat klopt Bart. Zie mijn bericht van 31-10-2016 op: viewtopic.php?f=9&t=27268&p=164073&hilit=sphinx#p164073
Van Lochemstraat 15 Noorderhagen 48 Centraal Garage A. Nijkrake advertentie Tubantia 28-4-1914.
- enschedeinansichten
- Member
- Contacteer:
Peugeot garage.
Schat iedereen op waarde maar laat daarbij wel iedereen in zijn waarde.
Hengelosestraat 99 Oostelijke Pluimvee Coöperatie O.P.C. advertentie Tubantia 7-12-1929.
Haaksbergerstraat 46 P. Weise Fotografisch atelier advertentie Tubantia 14-12-1917.
Die geveltekst is mij nooit opgevallen, mooi stukje zichtbare geschiedenis
De heer P. Weise was van oorsprong een Duitser die in 1901 een fotozaak begon in Glanerbrug. Zie meer over de geschiedenis van de fotozaak aan de Nijverheidstraat het artikel in 'n Sliepsteen nr. 95 jaar 2008 op: http://cultuurtijdschriften.nl/download ... cid=514952
Het is wel jammer dat het nu met grote witte platen is afgedekt.
Neem de mensen zo ze zijn,er zijn geen anderen.