Oude plaatjes van Enschede.
Re: Oude plaatjes van Enschede.
Leuk schilderij van Krol, maar perspectief was niet zijn sterkste kant.
Wat sas as dós was kaans.
Een soort Escher.
Langestraat richting Markt kerk tekening uit 1839. Ik heb niet kunnen achterhalen wie de vervaardiger van deze tekening is geweest.
- enschedeinansichten
- Member
- Contacteer:
Ik weet niet hoe Krol's andere schilderijen zijn maar dit is niet best. Wel historisch.
Schat iedereen op waarde maar laat daarbij wel iedereen in zijn waarde.
Ook dit is van Gerard Krol. Schilderij Markt Enschede na de brand. vervaardiger Gerard C. Krol 1920.enschedeinansichten schreef: ↑wo feb 21, 2018 9:11 am Ik weet niet hoe Krol's andere schilderijen zijn maar dit is niet best. Wel historisch.
Ook deze tekening van het Apostelenhof aan de Deurningerstraat is van Gerard Krol.
Ook dit is een schilderij van Krol uit 1936 van het Twentekanaal met de Haven van Enschede en links het gebouw van de havenmeester.
en dan is er nog dit schilderij van Krol in het jaar 1920 gemaakt van de boerderij Riesmanskotten in Lonneker. Waar deze boerderij precies heeft gestaan weet ik niet. In Lonneker is er wel een straat genaamd Riesmankamp.
Losserscheweg later Oosterstraat tekeningis van Johanna Elderink Blijdenstein ( 1797-1820) en stelt voor het oude Los Hoes de Snieder.
- enschedeinansichten
- Member
- Contacteer:
Arie, mooie plaatjes.
Schat iedereen op waarde maar laat daarbij wel iedereen in zijn waarde.
Ik was gistermiddag na de rondleiding door het oude MST aan het Ariensplein ook nog even in het museum Twentse Welle en daar trof ik nog dit schilderij van Gerard Krol aan, waarop de Lasonderkerk staat afgebeeld. Ik heb geprobeerd daarvan een foto te maken, wat mij niet geheel is gelukt. Daarom deze afbeelding van het internet er bij.
ach , knap zat !
Markt achterkant Grote Kerk schilderij tekening Klaas Bernink 1977
J.H. Boschstraat 30 Bethelkerk Aquarel dhr. H.J. Kulsdom, circa 1995.
Markt Concordia schilderij Klaas Bernink
- Bijlagen
-
- Markt Concordia schilderij Klaas Bernink.jpg (103.75 KiB) 9295 keer bekeken