Dat klopt Bart. Hierbij advertentie De Spar uit de krant van 26-6-1942.bartg schreef:In de oorlog was de leus van de Spar.
Kopen bij de Spar
is sparen bij de koop
Waar de bonnen
Waardebonnen zijn
Oude advertenties uit Enschede
Re: Oude advertenties uit Enschede
- Bijlagen
-
- De Spar advertentie 26-6-1942.jpg (28.75 KiB) 8709 keer bekeken
Haverstraat 10-12-31-33 Resink en Co advertentie Tubantia 27-11-1937.
Burgemeesterstraat 4 Fa. G. Koelink advertentie Tubantia 21-11-1941.
Veenstraat 154 J. Bosman Fruit, Comestibles, Koek, Banketzaak advertentie Tubantia 24-6-1932.
bron foto: facebook
bron foto: facebook
De Gruyter advertentie Tubantia 19-12-1941.
Mooie foto van de oude C.F.Klaarstraat maar deze foto lijkt mij wel ouder dan 1945.
Dit gezien de kleding en de oude kinderwagen. Ook het pand links wat voor de oude HBS staat komt mij volkomen onbekend voor.
Dit gezien de kleding en de oude kinderwagen. Ook het pand links wat voor de oude HBS staat komt mij volkomen onbekend voor.
Neem de mensen zo ze zijn,er zijn geen anderen.
De foto is prachtig, maar is uit de tijd dat die straat nog Getfertstraat heette. Later werd het C.F. Klaarstraat. Was ook wel verwarrend met de Getfertweg. Die panden die in de weg stonden zijn afgebroken om de straat breder te maken. Er kwam ook een garage voor politie auto's.
Wat sas as dós was kaans.
Ik denk dat jullie gelijk hebben Bart en Hendrik. De foto moet ouder zijn dan 1945, gezien de foto van hieronder van 1932 en toen was de Getfertstraat al breder.bartg schreef:Mooie foto van de oude C.F.Klaarstraat maar deze foto lijkt mij wel ouder dan 1945.
Op onderstaande foto was de Getfertstraat nog smal. Ik heb helaas geen datum bij deze foto.
Bad Boekelo kerstfeest advertentie Tubantia 16-12-1939.
Vroom & Dreesmann Enschede advertentie Tubantia 15-12-1939.
Precies wat ik zocht:
Een vlot zijden middag japon fl. 4,90 en een Velours Chiffon Japon fl. 12,90
-
- Member
Zit me af te vragen wat een 'visite japon' is!Veteraan schreef:Precies wat ik zocht:
Die dames japon roept natuurlijk de vraag op of er ook heren japonnen zijn.
Wat sas as dós was kaans.
Jullie zijn goed bezig, heren!
De dames hadden vroeger blijkbaar voor alle gelegenheden een japon, ja, een damesjapon. Nu loopt iedereen in een lange broek....ik prefereer nog steeds een rok, behalve wanneer een wandeling ook over sloten en door weilanden gaat.
Eerlijk gezegd is zijde en velours chiffon niet meer zo makkelijk te vinden. Als het vindbaar is, is het niet betaalbaar. Tegenwoordig is alles (althans véél) nep. Polyester, acryl en meer van dat soort kunststoffen. Zo jammer.
De dames hadden vroeger blijkbaar voor alle gelegenheden een japon, ja, een damesjapon. Nu loopt iedereen in een lange broek....ik prefereer nog steeds een rok, behalve wanneer een wandeling ook over sloten en door weilanden gaat.
Eerlijk gezegd is zijde en velours chiffon niet meer zo makkelijk te vinden. Als het vindbaar is, is het niet betaalbaar. Tegenwoordig is alles (althans véél) nep. Polyester, acryl en meer van dat soort kunststoffen. Zo jammer.
Gronausestraat Themans advertentie Tubantia 18-12-1931.
Kalanderstraat 6-6a Ernst Tegeler advertentie Tubantia 14-12-1938.
Gronausestraat 53 G.J. ter Brugge Bondsrijwielhersteller advertentie Tubantia 15-12-1917.
advertentie vuurwerk uit de Tubantia van 20-12-1902 van Warenhuis Herman Polak aan de Haverstraat hoek Langestraat