Enschede op suikerzakjes
Re: Enschede op suikerzakjes
suikerzakjes Langestraat 58 TOÖRN BAR CAFE RESTAURANT MODERNE. Vroeger zat in dit pand een drogisterij.
- Bijlagen
-
- Langestraat 58 TOÖRN BAR CAFE RESTAURANT MODERNE.jpg (42.54 KiB) 6311 keer bekeken
-
- Langestraat 58 Café Restaurant Moderne.jpg (37.79 KiB) 6311 keer bekeken
-
- Langestraat 58 Café Restaurant Moderne J. Wevers suikerzakje.jpg (38.82 KiB) 6311 keer bekeken
-
- Langestraat 58 Scholten's Drogisterijen Advertentie. Twentsch dagblad Tubantia en Enschedesche courant. Enschede, 30-06-1922.jpg (57.56 KiB) 6342 keer bekeken
suikerzakjes Machinefabriek GME vroeger gevestigd aan de Heutinkstraat 32 en Hoogstraat 31-37, nu aan de Marssteden 212.
Je hebt, volgens mij, foto's van elke cm2 van Enschede, Arie. Klopt dat? 

Dat is wel wat overdreven, maar ik heb inmiddels wel een heel archief opgebouwd. Ik probeer van elk suikerzakje de locatie te achterhalen en daarbij de foto's en/of andere informatie er bij te zoeken. Zonodig maak ik zelf een foto van het perceel. Het aantal suikerzakjes raakt op den duur wel uitgeput. Misschien dan maar verder gaan met oude advertenties of ander reclamemateriaal, zoals speldjes, stickers, etiketten enz. Misschien heeft iemand nog wat materiaal. Iedereen kan dus meedoen.Veteraan schreef:Je hebt, volgens mij, foto's van elke cm2 van Enschede, Arie. Klopt dat?
suikerzakje Rembrandtlaan 414 Lever Otarés. Nu zit op dit adres: SealedAir, Diversey Netherlands Production B.V..
suikerzakje Noorderhagen 72 Schildkamp cafetaria. Vroeger zat in dit pand Van Kregten's verfhandel en nu Forward fashion.
suikerzakje Noorderhagen 46 Café-Restaurant-Pension Sport Eig. J.C. Slot. Vroeger zat in dit pand o.a. Geerdink's Fruithandel, Gebrs. Rekers en J.H. Afink.
suikerzakje Walstraat 32 N.V. DE KROON VAN TWENTHE Confectiefabriek.
suikerzakje Hulsebosch N.V. Centrale Verwarming Air Conditioning. Ik heb het adres van de vestiging in Enschede niet kunnen achterhalen.
- Bijlagen
-
- HULSEBOSCH N.V. CENTRALE VERWARMING AIR CONDITIONING.jpg (38.92 KiB) 6242 keer bekeken
-
- Technisch installatiebureau Hulsebosch N.V. Advertentie. Nieuwsblad van het Noorden. Groningen, 10-06-1972.jpg (53.04 KiB) 6242 keer bekeken
Doet me denken aan mijn klasgenoot Henk Hulsebosch van de Prins Willemschool in de tijd van juffrouw Mulder, meneer Klein Wassink en hoofdmeester Ludden.
Allemensen, wat een advertentie allemaal doet...ik zie de klas zelfs weer voor me.
Allemensen, wat een advertentie allemaal doet...ik zie de klas zelfs weer voor me.
- GerritHondelink
- Member
Om het nog spannender te maken; ik heb ook op de Prins Willemschool gezeten en ken natuurlijk ook juffrouw Muller of Mulder maar toen ik op deze school zat was hr. Velsing (met g of k op het eind ) het hoofd.
groet'n en goodgaon.
groet'n en goodgaon.
Ja, Velsing ken ik ook nog. Toen was juffrouw Schuurman er ook nog!!! Dat probeer ik al jááááren te verdringen.GerritHondelink schreef:Om het nog spannender te maken; ik heb ook op de Prins Willemschool gezeten en ken natuurlijk ook juffrouw Muller of Mulder maar toen ik op deze school zat was hr. Velsing (met g of k op het eind ) het hoofd.
groet'n en goodgaon.

Ik denk dat ik van ongeveer 1960 tot 1966 op die school heb gezeten.
In het Adresboek van 1939 zie ik dit:
Velsink, Joh.A., hoofd School C.V.O. 2 Madioenstraat 5, school: Haaksbergerstraat 95
Velsink, H., onderwijzer, Schouwinkstraat 23
Dus misschien toch met een k .... niet persé deze, maar familie, of zo.
Velsink, Joh.A., hoofd School C.V.O. 2 Madioenstraat 5, school: Haaksbergerstraat 95
Velsink, H., onderwijzer, Schouwinkstraat 23
Dus misschien toch met een k .... niet persé deze, maar familie, of zo.
Volgens schoolbank.nl was Eefje van der Struik ziek, toen deze foto werd gemaakt van klas/groep 3de klas, 1959 - 1960Veteraan schreef:Ja, Velsing ken ik ook nog. Toen was juffrouw Schuurman er ook nog!!! Dat probeer ik al jááááren te verdringen.GerritHondelink schreef:Om het nog spannender te maken; ik heb ook op de Prins Willemschool gezeten en ken natuurlijk ook juffrouw Muller of Mulder maar toen ik op deze school zat was hr. Velsing (met g of k op het eind ) het hoofd.
groet'n en goodgaon.![]()
Ik denk dat ik van ongeveer 1960 tot 1966 op die school heb gezeten.
- Bijlagen
-
- Prins Willemschool.jpg (58.05 KiB) 6234 keer bekeken
Klopt, (oorontsteking op komst) normaal een bos krullen, maar nu stijl haar en geheel niet geïnteresseerd in wat er rond gestrooid wordt. Rechts op de foto met de witte sjaal. En boven mijn hoofd, bij de deur, staat juffrouw Silvold. Net van de "kweek" om juf Mulder te vervangen. Een weldaad!!
suikerzakje TER BEEK'S WASSALON WINKELCENTRUM TWEKKELERVELD. Hiervan heb ik geen informatie kunnen vinden.
suikerzakje N.V. Modéca Ateliers voor bruidskleding vroeger gevestigd Vlierstraat 780, nu in Oldenzaal. In het pand aan de Vlierstraat zit nu Wagelaar Rijwielgroothandel B.V.
suikerzakje Qualitex Elektronische Apparatenfabriek. Dit bedrijf zat aan de Koningstraat 81-83 en is in 1961 door de Philips overgenomen.
N.V. Electronische Apparatenfabriek Qualitex was dus een dochtermaatschappij van textielfabriek J.F. Scholten en Zoon N.V.. Zie ook krantenartikel in Leidsch Dagblad van 23-4-1957.
suikerzakje Oogstplein 31 VAN DER HEEM N.V. TECHNISCHE DIENST. zie ook: http://www.vanderheem.info/diverseinfo.html